Mager paard(vrij lang verhaal)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:48

Anya schreef:
Om te beginnen zou ik de luchtzuigerband afdoen. Deze banden kunnen een inwendige beschadiging opleveren. Eten gaat daardoor pijn doen. Luchtzuigerbanden zijn ook een achterhaald middel. Paarden krijgen geen koliek van luchtzuigen. Dat is inmiddels bewezen.

maar ze gaan er wel minder van eten omdat ze een vol gevoel hebben maar het is idd een onderdrukking.
ik zou wat iedereen al zegt, maar snel de VA er bij halen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:52

kristie"]
[quote="Anya schreef:
Om te beginnen zou ik de luchtzuigerband afdoen. Deze banden kunnen een inwendige beschadiging opleveren. Eten gaat daardoor pijn doen. Luchtzuigerbanden zijn ook een achterhaald middel. Paarden krijgen geen koliek van luchtzuigen. Dat is inmiddels bewezen.

maar ze gaan er wel minder van eten omdat ze een vol gevoel hebben maar het is idd een onderdrukking.
ik zou wat iedereen al zegt, maar snel de VA er bij halen.
[/quote]

Ik heb mijn paard nog nooit minder zien eten hoor... Die bunkert als een gek en tussen door doet ze luchtzuigjes. Dat geldt overigens ook voor de 4 andere luchtzuigers die bij ons op stal staan (en nee ook niet naast elkaar, maar gewoon tussen de andere paarden in). Ik heb gelukkig een pensionhouder die niet alle bakerpraatjes over luchtzuigers gelooft Lachen

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:25

Goed nieuws mensen!!! ik was gister na 3 dagen weer bij mijn paardje geweest toen de boer naar me toekwam. De veearts was geweest om een ander paard te controleren en ze hebben ook gelijk even naar mijn paardje laten kijken. VA heeft hem een wormenkuurtje gegeven die vanalles moet doden niet alleen de wormen. en ik de boer vertelde dat en zei daarna gelijk ga maar eens kijken hoe hij opgeknapt is en inderdaat hij is dus erg aangekomen. in verglijking met dat hij was. opa heeft via een bakker brood kunnen regelen en nu krijgen we elke week een paar kratten brood binnen en dat heeft hij de afgelopen dagen bijgevoerd met appels en wortel geen bix want er was even geen bix dat moest ik zelf maar doen. ben echt heel blij dat hij weer wat aangekomen is en hij heeft gelijk zijn eerste entingen gehad waar hij wle beetje ziek van was hihi.

Dus ziet het er alweer beter uit dan voorheen.

Groetjes en iedereen nogmaal bedankt!!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:28

Nou dat is nog eens goed nieuws. Gelukkig een veearts die eerst naar het voor de hand liggende kijkt: (lint)wormen. Pas je een beetje op met dat brood. Brood moet eerst echt oud en uitgedroogd zijn, anders kan het blijven plakken en een slokdarmverstoppig veroorzaken.

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 19:48

het brood is al vrij hard. heeft al dag of 3 gelegen en eer dat het op is is het zeker oud en we kijken zeker uit hij krijgt een brood per keer in vrij kleine stukje met appels en wortels. alsvast bedank toch nog voor de waarschuwing waardeer ik erg

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:19

idd niet teveel brood geven. Er is een oud gezegde: een brood paard is een dood paard! Enne zorg dat de boer gewoon een paar zakken bix op voorraad heeft hoor! Paarden kunnen slecht tegen teveel variatie in hun voer. Succes verder met 'm!