Gewoon wondje of iets anders? (met foto)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:31

pubelia schreef:
dat is geen mok! volgens mij denk iedereen van ow een wondje het is mok! mok zit altijd in de kootholtes! zowel open al droge mok!
hoge 'mok' is rasp en is meestal veeeel meer als 1 zo'n klein wondje! dus alles wat in de kootholtes zit is mok vanaf ongeveer de kroonrand naar de knie is het rasp! er kan wel mok zijn boven de kroon rand maar dan is het dus meer! ik zit zelf te denken aan ring worm! maar kan ook een schimmel zijn! *LOL*
veel meer als een zo'n klein wondje kom maar eens bij mijn paard kijken het is een heel klein plekje als je het niet zeker weet antwoord dan niet

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:33

Sjimmy"]
[quote="pubelia schreef:
dat is geen mok! volgens mij denk iedereen van ow een wondje het is mok! mok zit altijd in de kootholtes! zowel open al droge mok!
hoge 'mok' is rasp en is meestal veeeel meer als 1 zo'n klein wondje! dus alles wat in de kootholtes zit is mok vanaf ongeveer de kroonrand naar de knie is het rasp! er kan wel mok zijn boven de kroon rand maar dan is het dus meer! ik zit zelf te denken aan ring worm! maar kan ook een schimmel zijn! *LOL*

Je zegt dat ik de plank missla...

Maar jij kan er ook wat van...
Schimmels geven eerst kale plekken, het haar valt uit. En over het algemeen geen droge korsten. Als het wonden worden is dat vaak van het schuren, jeuk.

Ringworm heb ik zelf gehad en 't paard wat ik reed ook en dat ziet er TOTAAL anders uit.
[/quote]

Ringworm is ook een schimmel.
Dit ziet er als een soort schaafplekje uit. Anders even een DA ernaar laten kijken voordat het iets besmettelijks blijkt te zijn.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 15:46

Ik twijfelde ook een beetje door de vorm van het wondje.....
Een bijtwond zou in principe kunnen wat betreft de vorm. Maar de plaats maakt het dan weer zo vreemd. Het zit echt onderaan haar achterbeen, aan de buitenkant Verward

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:46

ik weet dat ringworm ook een schimmel is

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:48

mok hoeft niet altijd in de kootholtes te zitten. En dit lijkt er toch verdacht veel op. En mok kan idd van een op de andere dag komen.

Ik zou mokwater halen bij de DA. Korsten verwijderen en goed wassen met Betadine.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:58

Ik weet ook niet wat het is, maar het lijkt op mok en dat hoeft inderdaad niet alleen in de kootholtes te zitten.

Gestoten, zoals pubelia zegt, lijkt me sterk dan was het wel verandert. Zou sowieso weinig van pubelia aantrekken. Onderschrift zegt inderdaad genoeg.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 17:50

Haar eigenaar heeft geloof ik nog ergens een hele oude pot mokzalf staan. Spul wordt niet meer verkocht, maar werkt super OK dan!
Zal het nog even aankijken, en anders die pot weereens opsporen Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:45

Cassidy schreef:
mok hoeft niet altijd in de kootholtes te zitten. En dit lijkt er toch verdacht veel op. En mok kan idd van een op de andere dag komen.

Ik zou mokwater halen bij de DA. Korsten verwijderen en goed wassen met Betadine.
als het hoger zit heet het geen mok maar rasp!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:26

Rasp is een vorm van mok, dus het is allebei goed

Als je weet wat het is laat je het dan even weten Richtje? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:39

Het lijkt op mok maar ik zal als ik jou was toch ff de dierenarts ofzo er bij laten komen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 19:48

MarianneR schreef:
Rasp is een vorm van mok, dus het is allebei goed

Als je weet wat het is laat je het dan even weten Richtje? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Ik houd jullie zeker op de hoogte
Bedankt voor alle reacties iig OK dan!