Over het bloed en urine onderzoek van mijn paard wist ze nog niks, waarschijnlijk donderdag pas.
Wat ze wel in het bloed van de pony zag, is dat ze te weinig eiwitten in het bloed heeft en te weinig (witte) bloedlichaampjes, maar het kon zijn dat dat normaal ook zo is bij haar.
Verder heeft de pony mischien een lichtte hartinfarct gehad, waar we toch wel van schrokken , ook al wisten we sinds vrijdag dat ze een hartruisje heeft (had ze vorig jaar ook nog niet).
Verder kan zij met het bloed een test doen om wat history van de laatste weken te ontdekken, en daarin vond ze aanwijzingen dat de pony hoge inspanningen geleverd zou hebben, maar dat kan onmogelijk tijdens het rijden zijn geweest, we waren rustig weer aan het opbouwen na een half jaar stil staan.
Er wordt geadviseerd om in Kesteren een hartfilmpje te laten maken, en haar daar verder binnenste buiten te laten keren.
Mogelijk heeft ze een ontsteking ergens in haar lichaam dat eiwitten tegenhoudt, mischien in de darmen, of haar hart is slecht, en een hele kleine kans volgens de da op een virus.
Toen zij vrijdag kwam voor het onderzoek, dacht ze bij de pony ook aan Cushing, door lichtte golven op de hals, rare buik, snel vermagerd, sloom, stijf enzovoorts, wat ik hierboven al beschreef.
Nu blijkt het dus geen Cushing te zijn (is niet aangetoond iig).
Toch blijft ze bij mijn paard aan dat hele Cushing verhaal hangen, omdat ze daar lichtte aanwijzingen voor heeft gevonden in het bloed.
Het paard en de pony hebben echter de zelfde symptonen, bijna tegelijkertijd gekregen, ze eten hetzelfde voer en staan op het zelfde erf te grazen.
En als het toch al zo is dat 75%van de paarden boven de 12 jaar enige vorm van Cushing hebben, wie zegt dan dat mijn paard daar zo ziek van is, wie weet had ze dat al jaren onder haar leden, en zit dat daar nog heel rustig en doet het nog weinig....
Ze kan toch even al iets anders hebben, ook al heeft ze Cushing

Als de uitslag inderdaad donderdag lichtte Cushing is, moet ik daar dan haar ziektebeeld op afschuiven, of zal ik mijn paard beter ook mee kunnen nemen naar de kliniek met de pony????
Ik ben zo bang dat er hier iets over het hoofd wordt gezien

De eetlust is nog goed, mijn paard is redelijk stabiel en attent op dit moment, maar de pony verslechterd nog steeds.
Ze laat haar onderlip bijna de hele dag hangen, is duf, hangt met haar hals naar de grond, knarst de kiezen op elkaar, wordt kwaad bij aanraking buik en flanken, stijve lippen, soms wijde wilde ogen, soms slaperig, in de bak begon ze ineens heel erg te bokken en te galloperen, om vervolgens weer in een hoekje te gaan staan wegkwijnen.
Ze drinkt emmers vol water weg, als we de hoeven uitkrabben staat ze te wankelen op haar benen.
En ze staat typies naar voren te hangen op haar benen.
Normaal is ze een vechter, nu schijnt ze de moed op te geven.
Wie oh wie herkent dit

Wat moeten we hier nu mee??