Wat kan dit zijn? (foto's!)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:55

Brrrr, dat ziet er echt heel erg uit!

Maar iedereen roept wel meteen bel de dierenbescherming maar ik lees wel dat Joyce schrijft dat de eigenaar wel heeft gewassen met imaverol, ze weet alleen niet of ze het hebben gedaan volgens het schema van de VA, je kan wel roepen dat het diertje verwaarloosd wordt maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.

Zelf heb ik met een vriendin ooit eens zo'n gevalletje meegemaakt.
Haar pony had ook van die plekken, leek verdacht veel op schurft maar de behandeling voor schurft (wassen met hoe heet dat spul ook al weer, wat nu uit de handel is) mocht helaas niet baten, zij moest 2 weken om de dag daarmee wassen maar ondertussen werdt het alleen maar erger, volgens de VA kon dat normaal zijn, dat het eerst erger werdt om daarna te genezen, dat gebeurde helaas niet.
Deze pony had het alleen niet op de benen maar op de hals en deels op de schouders.
Daar op stal riep ook iedereen dat ze de dierenbescherming wel zouden bellen als ze dat "verwaarloosde beestje" niet zou helpen terwijl ze alles deed wat ze maar kon, de VA was er dagelijks bij maar haar stalgenoten vergaten dat voor het gemak maar.

Na 4 weken ellende wist de VA ook niet meer wat te doen en heeft wat van die schilfers (wat ondertussen echte huidlappen waren geworden) die inmiddels ook in grote plakkaten onder de buik door begonnen te lopen, op kweek gezet, daar kwam ook niets uit, pony is behandeld voor schimmels, mijt en andere beestjes (dus ook schurft) infecties, infecties van binnen uit, niets mocht baten en ineens, na totaal 7 weken(!) Het arme dier was inmiddels vrijwel kaal geworden en had verschrikkelijke plekken die op veel plaatsen ook aan het etteren waren, ging het vanzelf over.......
Wat het nou geweest is weten we nog steeds niet en de VA staat ook nog steeds voor een raadsel, het is nu afgedaan als een allergische reactie maar waarop?

Dus roep niet al te snel dat de DB gebeld moet worden, het kan er nog zo verschrikkelijk uit zien maar je weet niet waar de eigenaar mee bezig is, misschien wordt het wel heel intensief behandeld, wie zal het zeggen.
Ik weet hoe het voelt om door de rest van de stal als paria te worden behandeld en geloof mij, daar kan je lelijk aan onderdoor gaan als je er al alles aan doet en iedereen weigert dat te zien

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 22:46

De eigenaar heeft inderdaad met verschillende middelen behandeld. Hydrocortiderm en imaverol iniedergeval voor zover ik weet. Vandaag leek het minder te zijn, waarschijnlijk toch stro-allergie. Ik hoop het voor het veulen zeker Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Maar gelukkig zien sommige ook in dat het geen zin heeft meteen een dierenbescherming te bellen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:44

het is overduidelijk een hardnekkige schurftmijt. Neosydol werkt goed voor een kortdurende behandling, dan komt er geen water aan te pas. Andere paarden kunnen dit krijgen maar dat hoeft niet, dit is een schurft die met name op paarden zit met veel behang aan de benen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:44

lijkt voor mij nog het meeste op doorgelopen mok. paarden die ik vroeger bij een boer verzorgde zatenn er in de winter ook vaak helemaal onder, en dat zag er precies hetzelfde uit als dit.

wij wasten het met een middel wat ook voor schapen gebruikt wordt om parasieten weg te krijgen.. paar keer ermee behandelen en de huid knapte weer op