Mijn paard kwijlt ;)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:22

Ander voer/hooi? Paard heeft het duidelijk naar zijn zin. Veel paarden hebben veel langer de tijd nodig om te wennen. Andere buurpaarden? Andere verzorgers?
Onze fries maakte al slobber van zijn voer voordat we hem kochten. Toen hij van zijn geboorte stal naar een pensionstal ging deed hij het minder. We zijn 6 jaar geleden verhuisd naar Spierdijk en de paarden staan aan huis. In het begin maakte hij weer een zooitje van zijn biks. Sinds een jaar, anderhalf jaar speekselt hij dus ook met hooi. We hebben eigen hooi en dat ruikt super en is lekker grof. Vorig jaar hadden we 2 sneden zeer goed hooi.
Speekselen is alleen maar goed voor de vertering van zijn voer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 09:26

Hij is inderdaad een half jaar geleden van stal veranderd
8 jaar lang alleen gestaan, en nu staat ie sinds een half jaar met z'n grote vriend (en een lol dat ze hebben *LOL*).
En ze hebben nieuwe buurpaarden !
Het hooi is natuurlijk ook anders dan voorheen.
En z'n dagelijkse portie aandacht komt niet alleen meer van mij, hij wordt ook flink ik de watten gelegd door z'n "stalbaas".
Phia, volgens mij zijn we eruit Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:31

Bloos Haha! OK dan! Schijnheilig *LOL*

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:24

is heel goed mogelijk hoor, door een stalverandering oid Lachen
zoals ik al in m'n vorige berichtje zei is mijn pony ook pas op deze stal zo erg gaan kwijlen.. ze is van een stal met weinig paarden-contact en zonder weidegang naar een stal gegaan waar ze veel op het land kunnen en ze heeft een lichte stal met andere paarden om zich heen, meer aandacht van andere mensen enz. ik vind haar zoiezo vrolijker op deze stal.. natuurlijk krijgt ze nu ook een ander "soort" voer.