beautyfull_mickey"]
[quote="Anita_D schreef:Nachtmerrie!
Ik ben absoluut anti-chip!!!!!!
helaas moet je wel als je op concour wilt....
[/quote]
Dan ga je voor het alternatief: DNA!! Heb ik ook.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Eleonoor schreef:Is ook te lezen in de reglementen van de KNHS. Als je bezwaar hebt tegen het chippen kan je paard/pony ook dmv DNA worden geregistreerd. Het is nog duurder dan chippen, maar we zijn druk bezig de kosten omlaag te krijgen. Mijn paard had al een DNA nummer (door controle afstammeling bij de KWPN) en werd zo omgezet op zijn paspoort. Chippen MOET niet, MAG wel. Registreren MOET wel, echter is dus de keus chippen of DNA.
geral schreef:nog een derde alternatief is volgens mij, dat zou een relatief goedkoop alternatief zijn.
biepp schreef:Ik kreeg net van Jantien op bokt per PB de volgende uitleg:
Door het chippen kan er een ontstekingsreactie ontstaan (net zoals ook bij inenten of iedere keer wanneer je iets injecteert kan gebeuren).
Het lijkt erop dat dat hier ook is gebeurd.
Door de ontsteking gaat het weefsel zwellen, heeft dus ruimte nodig. In de halsspieren zitten veel bindweefselschotten. Hierdoor is er niet veel ruimte voor de ontsteking. En dat is dan erg pijnlijk (vergelijk het met een hoefzweer, in de hoef is ook geen plek, paard is stokkreupel, als de druk er af is, dan lopen ze meteen stukken beter).
Het verklaart ook wel waarom ze haar voorbenen slecht beweegt. Er zijn een aantal spieren die vanuit de hals komen die ook gebruikt worden bij het lopen. En het is dus ook pijnlijk om die te bewegen.
Dit is eigenlijk de reden om niet in de hals te enten. Daardoor kan ook zo'n soortgelijke ontsteking ontstaan.
nu snap ik meteen waarom zoveel mensen tégen chippen zijn....
biepp schreef:bedankt voor de lieve reacties!
Ik ben net (23:00 uur) met mijn (super lieve) instructrice nog even naar Diva gegaan, en ze had 38,6 koorts, dus nog verhoging terwijl ze al een paar dagen aan de antibiotica is...
morgen om half 9 de second-opinion... ben zo zenuwachtig...
biepp schreef:[Trouwens: Ik had écht precies hetzelfde: hij heeft het wel bijgeschoren, maar niet helemaal kaal gemaakt zoals bij mijn vorige pony, of hij het wel of niet heeft ontsmet weet ik niet meer het ging zo snel...
Ik vond dit ook al vreemd (van dat scheren dat er nog haren zaten) en zei dit ook al heel hinterig tegen mijn vader zo dat hij het wel móest horen, maar neen hoor dat hoefde niet.....
eigenlijk precies hetzelfde verhaal dus.
Maarja wie moet je dan aansprakelijk stellen?
Zie het maar eens te bewijzen
[/quote]
Vippie schreef:Heeej toppie dat er vooruitgang in zit. En 2x nadenken of je laat chippen, misschien beter 2x nadenken door WIE je laat chippen en controleren of het op de juiste wijze gebeurd, maarja dat laatste moet je ook maar net weten natuurlijk.....
Beterschapjes....