Pony weigert Cushing medicijnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Re: Pony weigert Cushing medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:00

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik ben geswitcht naar pergosafe, deze kan ik bij de brokken of slobber gooien en wordt gewoon opgegeten. Er zit een soort extra laagje omheen en smaakt daardoor neutraal.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:13

https://www.capsuleshop.nl
Letterlijke life-saver. Ik heb maat 3 vegetarische geloof ik, voor een minipony. Is een kleine capsule dus er gaat maar een halve pil in maar dat is voldoende voor deze pony dus zij krijgt dan maar 1 capsule in haar Seniores Priores. Grotere maat capsule kan natuurlijk ook, ik heb nu met deze maat de ervaring dat ze als notoire pillenweigeraar ze braaf op eet.
Verder bewaar ik de capsules die ik vooruit maak in een laagje fenegriek poeder zodat ze die geur/smaak aannemen. Eerst deed ik die fenegriek of kaneel er ook nog bij in de capsule maar dat is eigenlijk niet nodig zo.
De smaak van Prascend is echt berucht maar is mij nog niet gelukt de DA een ander merk te laten bestellen, en het werkt bij deze pony wel echt goed.
Een andere pony werd zelfs van 1/8 pil nog steeds zo misselijk dat ze niks meer at, in zo'n geval is het middel pas erger dan de kwaal. Zij krijgt van Phytonics Hypobalance https://hypostore.nl/phytonics-hypo-balance-250-g.html dus een natuurlijk alternatief voor als het echt niet wil.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:21

Het kan ook zijn dat ze stoppen met eten door een te lage dosering. Dus het is niet altijd misselijkheid van de pillen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:22

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:27

Jeetje die tip om je capsules in de fenegriek te gooien ga ik morgen gelijk toepassen! Klinkt heel slim. _/-\o_

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:29

Naar vele opties te hebben gehad doe ik nu de pil in een spuitje trek daar wat water in op om zo de pil op te lossen. Net voor het geven trek ik het vol met appelmoes voor de smaak en spuit hem leeg in de mond. Dit gaat nu al maanden prima. Hij spuugde letterlijk het brood uit als ik daarin zijn pil wilde geven

Mocht dit niet meer werken, dan zou ik ook capsules proberen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:44

Lindsey_99 schreef:
Geen medicatie wat sommigen adviseren... :( raar hoor. Dan is het een mager hoopje argwaan op zere voeten vanwege de te hoge cortisol. De PPIDer van 26 hier is zo opgeknapt van de pergoquin dat je eigenlijk niets aan haar merkt of ziet. Ze kan zo nog wel jaren mee.

Is niks mis mee om dit hardop te zeggen.
Paard is 31 jaar oud, medicatie geven is een gevecht.
Nee is ook een optie en mi ook realistisch.

Wie zegt dat het dier een mager hoopje argwaan op zere voeten is?

Kan even niet op het gezegde komen, maar als het medicijn zwaarder is dan de ziekte, is het dan heel erg om te stoppen?