Marjo schreef:Het percentage wat afgedragen wordt naar de KNHS kan sowieso al geschrapt worden, en gemiste inkomsten zijn geen kosten. Helemaal geen wedstrijden lijkt me overigens overdreven, want zó vaak gebeurt het nou ook weer niet.
En misschien dat organisaties dan zelf ook indd beter nadenken over of ze wel of niet een wedstrijd moeten organiseren of door moeten laten gaan.
Het is ook niet zo alsof het pas een uur van te voren bekend is dat het te warm wordt op zo'n dag
Dit lijkt mij echt een kwestie van risico van de organisator, en als de KNHS wil dat er wedstrijden georganiseerd worden zullen zij ook een verantwoordelijkheid moeten pakken voor het paardenwelzijn en ook hierin meedenken met organisaties die anders financieel in de knoop komen

Je mag uiteraard je eigen standpunt hebben. Maar ik vraag me wel af HOE je dat werkelijkheid ziet worden?
Wedstrijden plannen en regelen veel zaken weken en dágen van te voren. Het is niet zo dat je opstaat en denkt: laat ik morgen eens even een wedstrijd uit de grond stampen. Weer berichten zijn vaak de dag van te voren pas enigszins betrouwbaar. Hoe combineer je dat?
En risico bij de organisator? je snapt dat dat al geen vetpot is hé? Dat is een wereld van een dunne spoeling qua geld en daarnaast uren en uren aan vrijwilligerswerk. Denk jij dat die mensen dat doen voor hun eigen eer en glorie? Of dat ze dat doen voor jou als wedstrijdruiter met de hoop om er nog iets van over te houden voor hun club( en zo dus de kosten van lidmaatschaap laag kunnen houden)
'Gemiste inkomsten zijn geen kosten?' Nee qua definitie heb je gelijk. Maar de opbrengsten zijn bedoeld om de kosten te dekken. Als je die mist heb je alleen kosten.... En een financiële kater.
Als zei hogere risico's moeten lopen. Waarom zouden ze er dan nog aan beginnen?
De clubkas leegtrekken omdat een wedstrijd niet door kan gaan en ruiters niet willen meedragen in het risico klinkt als een verrekt slechte deal in mijn oren. En gelukkig is dat ook niet de huidige regel.
Je zou wel gek zijn om iets te gaan organiseren.
Al helemaal als die grens al bij 25 graden ligt. Dat waren afgelopen jaar 29 dagen in de Bilt. En in het zuiden zelfs 40-48 dagen. Succes met iets organiseren.
En wie wil die wedstrijden? Jij als ruiter of de KNHS?
en waar haalt de KNHS zijn geld vandaan?
Jij als wedstrijd ruiter bent de spil waar alles om draait.