Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Popstra schreef:Hoe is ze bij jou gekomen dan? Lopend?
Schandalig dat men het zo ver heeft laten komen en ik vind het na latig je er niet ommiddelijk een DA bij laat komen of op zn minst metacam op haalt om de pijn te stillen!!
scrabbel schreef:Hoe is het paard bij jouw gekomen? Je geeft aan dat je haar net 2 dagen hebt en dat dit al 3 maand zo is. Als ze toen op de trailer kon zal het nu ook vast lukken. Heb je haar niet gezien voordat ze bij jouw kwam? Wat was je doel met de aanschaf? Wat zegt de persoon waarvan je haar hebt?
Als het nodig is stop ik met liefde geld in mijn paarden (helaas al eens meegemaakt), echter gaan met dit verhaal mijn haren overeind staan.
Als een bedrijf/persoon een paard ter adoptie geeft horen ze jouw op de hoogte te brengen van medische problemen. Niet hij doet dit al 3 maanden, succes de kosten zijn voor jouw om uit te zoeken waarom hij pijn heeft. Ik denk dat ik in dit geval het paard terug had gedaan en de adoptie kosten had terug geëist. Daarna melding gemaakt bij 114.
Dit klinkt naar misbruik maken. Of jij adopteerd hem of hij moet kreupel doorwerken. Als die persoon eigenaar is van het paard had deze persoon kunnen kiezen om te stoppen met rijden.
MarjanB schreef:Heb je een foto of filmpje hoe ze erbij staat? Afvallen is wel echt een symptoom van pijn.. wellicht is inslapen het meest humaan dus zou gewoon een da bellen en die vragen om zijn of haar mening
Bieden schreef:Ik snap niet dat de vorige eigenaar hem drie maanden zo laat staan ? En hoe is ie bij jou gekomen dan als met de trailer niet gaat ?
Het klinkt alsof euthanaseren geen slecht plan zou zijn als het dier zo al maanden lang staat.Ik had het geen dag aangekeken als dat mijn dier was.
Bieden schreef:Ik denk dat hij achterover leunt om de druk van de voor benen te halen.
Koper schreef:Bieden schreef:Ik denk dat hij achterover leunt om de druk van de voor benen te halen.
Of de schouders. Of het borstbeen. Kan van alles zijn.
TS, voelt het paard ergens raar aan? Voel je temperatuurverschil als je aan de huid voelt, of voel je strakke, harde of bultige plekken op de hals, schouders, borst of benen? Mag je het paard overal aanraken?
Cowgirl schreef:Is dit serieus??
fjordjes schreef:Ja ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal. En het is niet waar dat je eerst de papieren van je paard nodig hebt om hulp van een dierenarts te krijgen, die kun je gewoon bellen. Zou wat zijn...
Dahlia85 schreef:Bokt op zijn vriendelijkst weer.
Ik zou inderdaad advies vragen van een dierenarts,telefonisch en vragen om een afspraak.
Succes, fijn dat je het dier wil helpen. Helaas is inslapen bij zulke klachten misschien ook wel een overweging, klinkt niet als iets goeds op die leeftijd
MissyNr1 schreef:Je hebt geen papieren nodig om je paard te laten onderzoeken en te laten behandelen. En dit klinkt redelijk spoed, dan is een dierenarts sowieso verplicht om te helpen
Cowgirl schreef:Is dit serieus??
Hannanas schreef:Na uploaden moet je de foto’s aanklikken als ze in je foto rij staan op bokt. Als dat lukt zie je een code per foto in je bericht en dan klik je op verzenden.
Wat triest dat er mensen zijn in je omgeving die denken dat het oké is met deze pony.
Zeer onrustig, achterover hellen, afvallen en geen voeten kunnen optillen. Triest.

YH05 schreef:Omdat de vorige topic schijnbaar is verdwenen:
Ik heb 2 dagen geleden een verwaarloosde 26 jaar oude pony geadopteerd en ze leunt ontzettend schuin naar achteren tot het punt dat ze soms zelfs bijna achterover valt.
Ze werd tot voor kort heel intensief bereden (4-5x per week hogere dressuur lessen en buitenritten van 1,5/2 uur) en hard aangepakt waardoor ze vrijwel continu heel erg gestrest en schrikkerig is.
Ik ken haar vorige eigenaar en ze leunt al ongeveer 3 maanden op deze manier, in diezelfde periode is ze ook ontzettend afgevallen. Op de momenten dat ze zo achterover leunt is ze echt helemaal van de wereld en wordt ze soms bijna omver geblazen door de wind (dit is niet overdreven).
Ze loopt de hele dag door en wil nauwelijks stilstaan om te eten, dit is de afgelopen dagen op de nieuwe stal wel minder geworden maar nog steeds niet helemaal over. Ze heeft ook ontzettend veel moeite met in- en uit de stal stappen en weigert te galopperen of de trailer op te lopen waardoor ik haar niet mee kan nemen naar de dierenarts.
Ik was van plan om een afspraak te maken bij de dierenarts voor deze week maar de uitrijkosten zijn hier erg hoog dus zou ik graag eerst een idee hebben van wat er aan de hand kan zijn zodat de dierenarts eventuele apparatuur alvast mee kan nemen.
Ik zat zelf te denken aan hoefbevangenheid of hoefkatrolonsteking, ze kreeg de afgelopen maanden wel enkel suikerarm hooi en ongeveer 5 wortels per dag dus dat lijkt mij geen heel typisch dieet voor hoefbevangenheid.