Gambler21 schreef:Het klopt dat ik veel verschillende dingen voer, daar ga ik zeker naar kijken en wat schrappen, maar qua hoeveelheid valt het wel mee, wat ze zonder supplementen puur aan voer krijgt per dag is 3/4 schep rust&herstel brok, 300 gram muesli, 300 gram(droog gewogen) slobber en een paar handen ruwvoermix en 80 gram balancer. Dit wordt verdeeld over 2 voerbeurten. 1x per dag de muesli met de ruwvoermix en balancer en 1 x per dag de slobber met de rust&herstel brok.
300 gram vitalbix muesli is qua vitamines al voldoende. Rust en herstel is an sich voldoende, dus dat is al x2. De nutrimash voer je ook de aanbevolen hoeveelheid. En dan nog olie, ruwvoermix, balancer. Je voer echt 3 tot 4x wat je paard nodig heeft. En heel geconcentreerd, ik denk dat je je snel vergist omdat het qua hoeveelheid niet zoveel lijkt. En daar zit ook mijn probleem een beetje, ik ben zelf geen voorstander van dat geconcentreerde eten. Ik heb liever dat ze op een kilo 10 minuten staan te kauwen dan 300 gram wat zo weg is. Een balancer is prima bij dikke paarden, sobere rassen etc die van 1,5 kilo brok/musli te dik of te heet worden. Maar dan voer je ook net dat, je balancer met wat handjes ruwvoermix oid. En dan is dat het ook.