Zeefbeen hematoom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 21:32

Annet73 schreef:
Ik wilde niet wegklikken zonder je heel veel sterkte te wensen. Een moedig maar moeilijk besluit…..

Zeker moeilijk, maar ik had geen andere keus, hij had het zo acuut zo zwaar en ik wil niet dat een dier langer lijdt dan nodig is.
En de DA steunde me 100% in mijn besluit.
Op zo'n moment doe je wat je moet doen.

Mijn Pedro was een geweldig paard, ik ben blij dat ik dit laatste voor hem heb kunnen doen, ook al ben ik er waanzinnig verdrietig om.

Hij wordt morgenochtend gecremeerd.Ik probeer de laatste momenten van zijn leven niet alle geweldige jaren met hem te laten overschaduwen.
Ik heb hem op het einde gelukkig niet in de steek gelaten.

balance
Moderator Over Paarden

Re: Zeefbeen hematoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 21:42

Afschuwelijk om op deze manier zo snel je paard te verliezen, ik wens je heel veel sterkte met het verlies. Bedankt dat je het verhaal wilde delen.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 21:54

Het moet heel moeilijk zijn om je lieve paard zo te zien bloeden .Gelukkig heeft de dierenarts zijn lijden kunnen stoppen .
Jij heb gedaan wat je kon het leven is helaas eindig.En mijn paard is ook lastig bij de tandarts en krijgt daarom veel sedatie .Niks om je rot over te voelen jullie deden juist je best .Als de dierenarts het niet wist dan had jij al helemaal niet kunnen weten wat hij had .

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 21:56

tamary schreef:
:knuffel:

Er staat een verslag van een bokker met een oud paard met diagnose zeefbeen tumor op bokt, was idd ook van wege de leeftijd aflopende zaak.
gohya @ [PW] Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Ik heb het net gelezen, en het is zo herkenbaar, behalve dan dat haar paard het nog een jaar volhield en geen enorme bloeding kreeg, zoals mijn paard.
En de mijne had (gelukkig) geen epileptische aanvallen.
Laatst bijgewerkt door Nelflobo op 16-03-26 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 22:01

Bieden schreef:
Het moet heel moeilijk zijn om je lieve paard zo te zien bloeden .Gelukkig heeft de dierenarts zijn lijden kunnen stoppen .
Jij heb gedaan wat je kon het leven is helaas eindig.En mijn paard is ook lastig bij de tandarts en krijgt daarom veel sedatie .Niks om je rot over te voelen jullie deden juist je best .Als de dierenarts het niet wist dan had jij al helemaal niet kunnen weten wat hij had .

Bedankt voor wat je hier zegt.
Mijn schuldgevoel komt voort uit het feit dat ik me nu, achteraf, realiseer dat hij niet lastig was maar veel ongemak had tgv dat hematoom. En dat de DA hem bestempelde als "dwars" - wat hij niet was.
Maar inderdaad, mijn schuldgevoel moet ik snel loslaten omdat ik uitga van de expertise van een DA.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 22:04

Eigenlijk is er dus niet echt een genezing mogelijk als het na een operatie ook vaak terug komt. Ik had er nog nooit van gehoord.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 22:06

Heel veel sterkte TS.
Je hebt de juiste keuze gemaakt maar wel erg verdrietig dat het toch nog zo onverwachts kwam.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 22:46

Sterkte ts. Zoals ik het begrijpends het ook iets zeldzaams, sommige da’s missen dan de signalen. Knap dat je je verhaal hier vertelt, misschien help je er idd iemand anders mee. En het delen is mss voor jou ook goed. Je hebt je best gedaan voor je kameraadje. Helaas kan je met goede zorgen niet alles voorkomen en dit gevecht was niet te winnen…. Sterkte met het gemis…

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 06:43

Ik verdenk mijn oude paard hier al een aantal jaar van. Echter is hij 27, heeft een hartruis, ppid en zoveel stress als het op dierenartsen aankomt, dat ik heb besloten dit niet verder te onderzoeken of hem eraan te laten helpen. Hij doet nu goed wat betreft de ppid en heeft al jaren maar af en toe een bloedneus, vaker s zomers dan s winters. Als deze frequenter voor gaan komen dan laat ik hem gaan.
Sterkte met het verlies van je paard

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 07:17

Cemlys schreef:
Ik verdenk mijn oude paard hier al een aantal jaar van. Echter is hij 27, heeft een hartruis, ppid en zoveel stress als het op dierenartsen aankomt, dat ik heb besloten dit niet verder te onderzoeken of hem eraan te laten helpen. Hij doet nu goed wat betreft de ppid en heeft al jaren maar af en toe een bloedneus, vaker s zomers dan s winters. Als deze frequenter voor gaan komen dan laat ik hem gaan.

Ik kende ook een ouder paard met ppid wat steeds bloedneuzen kreeg dit kwam wel door de ppid.Adenoom drukte ergens op waarschijnlijk.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-26 08:54

Cemlys schreef:

Dit hoeft inderdaad zoals hierboven geschreven wordt niet hetzelfde te zijn als wat mijn paard had hoor.
Mijn oude IJslandertje destijds had ook PPID en net als bij jouw paard af en toe hele lichte bloedinkjes uit haar neus.
Dat hebben we toen een keer laten bekijken maar was geen hematoom maar had te maken met de PPID.
En als het warm is en ze zijn al gevoelig voor bloedneusjes, krijgen ze het dan ivm het uitzetten van adertjes.

Als jouw paard dit al lang heeft zou ik me er niet te veel zorgen om maken.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je je paard het niet aan wil doen om naar een kliniek te gaan als hij daar zoveel stress van krijgt en al een hartruis heeft.

Geniet van je paard zolang hij er nog is <3

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 11:54

Sterkte. Wat een verdrietige update.