Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dinamiedje schreef:Update:
Inmiddels is de uitslag van de biopt terecht en blijkt dat hij IBD heeft …
Hij gaat 6 weken aan de prednison en gaan daarna kijken hoe de zweren eruit zien. We gaan ook gelijk testen op gluten intolerantie. Als dat bekend is gaan we waarschijnlijk op graanvrij en een suikervrij dieet op advies van de da, maar dat is even afwachten.
Is IBD onder controle te krijgen? Heb hem een jaar geleden gekocht voor de sport en online lees ik de meest verschrikkelijke dingen.
BoktVerlaten schreef:Ik heb wel goede ervaringen. Duurt lang maar het kan prima goedkomen. Na het genezen van de darmzweren en ontstekingen is het met goed management wel onder controle te houden.
Absoluut granenvrij gaan voeren. Zo min mogelijk zetmelen en suikers. Darmen niet gaan overstimuleren met veel verschillend voer en ruwvoer. Geen pro en pre biotica maar juist de darmwand herstellen met Calciumbutyraat.
Vermijd wortels, appels , alle extraatjes.
Hoe saaier het dieet, hoe beter.
Dieet voor mijn IBD paard
Hooi droog en goede kwaliteit
300 gram granenvrij voer
Happy belly solid (pure calciumbutyraat)
Supplementen of balancer waar je echt niet zonder kunt……in mijn geval is dat vit e en magnesium
Dinamiedje schreef:Update:
Inmiddels is de uitslag van de biopt terecht en blijkt dat hij IBD heeft …
Hij gaat 6 weken aan de prednison en gaan daarna kijken hoe de zweren eruit zien. We gaan ook gelijk testen op gluten intolerantie. Als dat bekend is gaan we waarschijnlijk op graanvrij en een suikervrij dieet op advies van de da, maar dat is even afwachten.
Is IBD onder controle te krijgen? Heb hem een jaar geleden gekocht voor de sport en online lees ik de meest verschrikkelijke dingen.
Ingeborgx schreef:Je kan ook proberen om soja en luzerne uit het dieet te nemen. Niet makkelijk zit in bijna alle paarden voeding inclusief balancers en andere supplementen. Maar steeds beter te vinden. Wie weet brengt dat ook meer rust in haar organen. Het is een allergie die niet zo vaak voorkomt zover ik weet en hierdoor niet zoveel getest. Andere mensen met IBD paarden hebben jullie misschien ook voor soja en luzerne getest?
kijk ook eens naar de balancer van hartog ook een mooie voorbij goed hooi. Helaas zat hier weer wat in wat die van mij bultjes kreeg
. Iemand nog belangstelling voor een bijna volle zak?