Knikje benen bij lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Knikje benen bij lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 09:43

@ Petpa waarschijnlijk gewoon nog wat zwakte. Als hij zijn enting krijgt komt er nog een arts op locatie en dan leg ik het ook even voor.

@ SansaS het was ook geen keuring maar de vraag of ik er een da bij moet halen en of zij dacht dat het iets ernstigs was...

Keuring is ook een moment opname. Je kan hem keuren en de volgende dag stokkreupel zijn. Zoals ik al aangaf, heb ik afspraken..De fokker ken ik al vanaf de basisschool dus dat zit wel goed.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 09:48

Cinnepin schreef:
De fokker ken ik al vanaf de basisschool dus dat zit wel goed.

Dit vind ik een naïeve gedachtengang hoor.
Zodra het om geld gaat, en daar gaat de verkoop van een paard over, kunnen mensen van het ene op het andere moment veranderen.
Rechtbanken zitten hier dagelijks vol mee...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 09:56

Dat is dan mijn probleem en gaat de vraag niet over ;)

Ik heb net mijn eigen da even gebeld en de situatie uitgelegd. Hij wist gelijk te vertellen wat ik bedoelde. Ook deze denkt dat het allemaal wat sterker moet worden. Natuurlijk kijkt hij ff bij de ent, maar ook hij zegt geen zorgen te hoeven maken.

Nou heb ik het bij 2 paardenartsen neergelegd bij de fokker zelf, bij bevriende paardenmensen en natuurlijk zelf nagedacht. Iedereen zegt dat het waarschijnlijk gewoon wat slapte is nog. Ik ga hier dan ook vanuit. Hij heeft nergens last van, geen warmte, geen zwelling totaal geen kreupelheid.
Wil ik iets uitsluiten zou het met foto's moeten denk ik. En dat vind ik nu nog niet nodig.

Waarschijnlijk trekt dit weg als hij sterker is. Ik kan me herinneren dat mijn jonge shet dit ook had en die had ik verkocht, maar nooit verder wat over gehoord.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 09:57

Cinnepin schreef:
@ Petpa waarschijnlijk gewoon nog wat zwakte. Als hij zijn enting krijgt komt er nog een arts op locatie en dan leg ik het ook even voor.

@ SansaS het was ook geen keuring maar de vraag of ik er een da bij moet halen en of zij dacht dat het iets ernstigs was...

Keuring is ook een moment opname. Je kan hem keuren en de volgende dag stokkreupel zijn. Zoals ik al aangaf, heb ik afspraken..De fokker ken ik al vanaf de basisschool dus dat zit wel goed.

Je keurt dan toch röntgenlogisch mag ik hopen... dat is echt wel wat zeggend. Een dierenarts heeft geen röntgen ogen en kan door een filmpje ook niet zeggen of het ernstig is of niet dat kun je pas als je hem op de röntgen zet.

Dat je iemand kent zegt echt niks. Maar het is jouw keuze he. Ik zou echt nooit een paard kopen zonder volledige keuring

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 10:00

Cinnepin schreef:
Dat is dan mijn probleem en gaat de vraag niet over ;)

Ik heb net mijn eigen da even gebeld en de situatie uitgelegd. Hij wist gelijk te vertellen wat ik bedoelde. Ook deze denkt dat het allemaal wat sterker moet worden. Natuurlijk kijkt hij ff bij de ent, maar ook hij zegt geen zorgen te hoeven maken.

Nou heb ik het bij 2 paardenartsen neergelegd bij de fokker zelf, bij bevriende paardenmensen en natuurlijk zelf nagedacht. Iedereen zegt dat het waarschijnlijk gewoon wat slapte is nog. Ik ga hier dan ook vanuit. Hij heeft nergens last van, geen warmte, geen zwelling totaal geen kreupelheid.
Wil ik iets uitsluiten zou het met foto's moeten denk ik. En dat vind ik nu nog niet nodig.

Waarschijnlijk trekt dit weg als hij sterker is. Ik kan me herinneren dat mijn jonge shet dit ook had en die had ik verkocht, maar nooit verder wat over gehoord.

Hij kijkt ff bij de ent.
Okeeeeee

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 10:02

Over keuren enzo gaat dit topic niet. Jullie weten de afspraken niet en al helemaal niet wat er op papier staat en wat niet. Graag dus weer ontopic ;)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 10:06

Ik vraag me meteen af, waarom stond hij bij de fokker op stal? Een fokker hoort toch ook te weten dat het voor de ontwikkeling van een sterk gestel bij jonge paarden, het heel belangrijk is dat ze veel buiten zijn en veel bewegen.

Kan best zijn dat ie slap was van het op stal staan en nu dat hij buiten komt dus meer beweegt en groeit hij daar last van heeft.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 10:08

oji schreef:
Ik vraag me meteen af, waarom stond hij bij de fokker op stal? Een fokker hoort toch ook te weten dat het voor de ontwikkeling van een sterk gestel bij jonge paarden, het heel belangrijk is dat ze veel buiten zijn en veel bewegen.

Kan best zijn dat ie slap was van het op stal staan en nu dat hij buiten komt dus meer beweegt en groeit hij daar last van heeft.

Dat laatste dus inderdaad.

Hij heeft daar niet altijd op stal gestaan hoor, volgens mij de laatste 2 maanden.. Ja ik ben daar ook van mening van dat dat niet helemaal is zoals het hoort. En nu beter is, is zij zelf ook mee eens.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 10:12

Maar hij stond niet op stal vanwege een blessure oid? Dat zou ik wel zeker willen weten en als het wel vanwege een blessure was zou ik dat wel even meegeven aan de DA als die komt enten en hem checkt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 10:14

Nee plaats te kort.En in de winter staat alles binnen daar ;)