Kreupel, onvoldoende verbetering wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 11:15

Kendra schreef:
Als ik het goed lees, denkt de dierenarts dat je waarschijnlijk een jaar nodig hebt om het probleem echt op te lossen. Stand veranderen gaat nu eenmaal langzaam (en moet ook, omdat het fundamenteel iets doet met alle botjes, gewrichten en spieren in het been).
Het is niet helemaal duidelijk wat een mri toevoegt, en zoals vaker benoemd: de behandeling zal waarschijnlijk niet veranderen. Dus misschien alleen doen als je geld over hebt?

Ik zie trouwens nergens wat de dierenarts gezegd heeft over kans op (volledig) herstel; is daar iets over gezegd?

Prognose is afwachtend
In proncipe vertelde de arts dat bijna alle paarden weer 100% goed worden met deze problematiek
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 24-02-26 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 11:16

germie schreef:
De stand is op de laatste foto ook wel heel raar, alsof je naar achterhoeven kijkt. Duidelijk ondergeschoven verzenen.

Persoonlijk zou ik het ijzerloos proberen en dan vaak bekappen. Nu krijg je namelijk dat de hoef niet slijt en dan groeit het in die 6 tot 12 weken toch weer ver aan, en zeker aan de voorkant. Ik hou ook niet van die zooltjes, dan mist het dier ook het natuurlijke contact met de bodem wat een paard nodig heeft om 'te voelen'.

Je kunt nog een paar keer beslaan proberen en dan zou ik overgaan op ijzerloos.

Ondergeschoven verzenen klopt, dit was in augustus nog erger, en zijn ze nu aan het corrigeren

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 12:38

LiannePuthzy schreef:
germie schreef:
De stand is op de laatste foto ook wel heel raar, alsof je naar achterhoeven kijkt. Duidelijk ondergeschoven verzenen.

Persoonlijk zou ik het ijzerloos proberen en dan vaak bekappen. Nu krijg je namelijk dat de hoef niet slijt en dan groeit het in die 6 tot 12 weken toch weer ver aan, en zeker aan de voorkant. Ik hou ook niet van die zooltjes, dan mist het dier ook het natuurlijke contact met de bodem wat een paard nodig heeft om 'te voelen'.

Je kunt nog een paar keer beslaan proberen en dan zou ik overgaan op ijzerloos.

Ondergeschoven verzenen klopt, dit was in augustus nog erger, en zijn ze nu aan het corrigeren

Die latere foto's zien er al wel beter uit v ind ik hoor. Je bent er nog niet, maar het is al beter dan het was. Kan ook niet in 1 keer. Een hoef heeft 9 maanden tot een jaar nodig om geheel te vernieuwen, dus vrees dat je die tijd ook wel nodig hebt. En dan is het nog zo dat als bijvoorbeeld het kroonbeen week staat dat je altijd moet blijven oppassen. Maar dat is natuurlijk geen ramp, mits het dier gewoon goed loopt. Dat is je eerst doel immers.

LiannePuthzy

Re: Kreupel, onvoldoende verbetering wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 22:15

Klop, dat herstel stand gaat zoals kliniek ook aangaf lang duren.
Wat ik ook nog zou kunnen doen is het advies rondom het buiten zetten volgen. Advies was alleen op de paddock, het liefst een kleiner afgezet stukje. Dat afzetten gaat niet lukken, maar individueel op de paddock wel. Dan heeft hij toch meer rust ipv constant en veel spelen met andere