Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Popstra schreef:0000 schreef:Hyaluronzuur is echt essentieel, liever niet laten inspuiten maar laten nanorizeren. Elke injectie die je zet geeft namelijk schade aan het gewricht (dat is wetenschappelijk onderzocht) en zeker op deze leeftijd wil je dat echt niet. Daarnaast ook hier goede ervaringen net bloedzuigers.
Bedenk ook dat duivelsklauw alleen helpt tegen de pijn maar niets doet tegen het probleem. Kan natuurlijk prima in een slechte periode gebruikt worden maar liever niet constant. Glucosamine zou ik wel doorlopend geven.
Dat inspuiten geeft op ten duur enkel schade als je met cortisonen spuit.
Hyarulon is lichaams eigen en smeert enkel de gewrichten. Dat geeft geen schade en kun je blijven herhalen
Annemarievzr schreef:Ik heb hyaluronzuur intraveneus laten inspuiten (5 spuiten, wekelijks) omdat zijn artrose in het hele lichaam zou kunnen zitten (ouder paard, koudbloed) en het op deze manier overal komt. Het manken tijdens de acute fase (ook artrose aan de eerste twee gewrichten in het voorbeen) is met de intraveneuze spuiten, rust en onstekingremmer (die laatste langzaam afbouwen) echt verbeterd. Voor de niet-acute fase staat hij inmiddels op Bozmerix (ook een curcuma preparaat) en gaat straks op jointpower over omdat hij het daar eerder ook goed op deed. Verder heb ik wilgenbast staan wat ook goed effect zou moeten hebben op de gewrichten maar dat heb ik nog niet geprobeerd. En hij krijgt sinds kort af en toe een weekje 6 tabletten traumeel/dag. Ons andere paard had daar erg veel baat bij, maar deze laat alles wat minder zien dus is niet duidelijk of het helpt. En al jaren geef ik groenlipmossel in combinatie met magnesium.
we hebben zelf een wilgenboom dus die komt dan vrij vers in de paddock te liggen, ik merkte wel verschil in pijnmanagement na een aantal dagen toen we nog in de fase zaten van een diagnose te zoeken (en toen hij ook moest herstellen van een koliekoperatie) evilginger schreef:hoefnageltje schreef:Ik voer duivelsklauw in brokjes vorm.
Wordt goed gegeten.
Voordeel is dat je bv eerst de duivelsklauw kunt voeren (al dan niet gemixt met iets super lekkers) en daarna het gewone voer.
Duivelsklauw in brokjesvorm ken ik onder de merken Harpagyl en Lexa.
Die ga ik ook onthouden
henshem schreef:evilginger schreef:Hij krijgt zijn eten sowieso niet op een nuchtere maag, ik zorg dat hij altijd eerst hooi heeft gegeten voor hij zijn balancer + muesli krijgt (in principe allemaal ruwvoer want metazoa)
Prima, alleen was dat niet helemaal duidelijk uit je berichtje.
Bloodymary schreef:Mijn paard kreeg ook al op zijn 10e artrose in het hoefgewricht. Twee jaar liggen kloten met supplementen, speciaal beslag en zelfs aspirinepoeder. Om zelf te kunnen blijven rijden. Toen dacht ik waar ben ik mee bezig. Heb ik hem op een groot stuk land gezet, omdat veel bewegen het beste is. Mijn huidige paard gekocht om mee te rijden. En het lieve dier heeft nog 10 jaar van een heerlijk pensioen kunnen genieten.