Jaarling koliek. Stal niet gebeld.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 20:38

En fout maken is menselijk. Ik zou het zeker een keer face to face bespreken of via de telefoon als je elkaar mis loopt. Dan kun je nogmaals aangeven dat je het vervelend vindt dat het zo gelopen is en nogmaals benadrukken dat je graag gebeld wil worden.

Maar waar mensen werken worden ook fouten gemaakt. Dus ik zou proberen het ook weer niet te groot te maken als je verder tevreden bent. Ik vind het iig wel herkenbaar dat je in een druk moment denkt van straks even die een bericht sturen en er dan later achter komen dat je dat vergeten bent. Deze fout heeft verder geen consequenties gehad voor je paard, die heeft de juiste zorg gekregen

Flubberboot

Re: Jaarling koliek. Stal niet gebeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 20:50

Oh jeetje! Ja dit is geen foutje maar een best grote fout! Ik snap dat ze op het moment zelf meer met het dier bezig zijn dan met eigenaar bellen. Zou ook niet willen dat het dier overlijd omdat de stalbaas eerst mij moet bellen, maar zeker achteraf, of als er een moment is, tijdens de afspraak mag je echt wel gebeld worden... Ik zou dit ook even face to face bespreken. Beter dan bellen of appen want dan zie je de emoties ook bij de ander in plaats van dat je een appje leest of een stem hoort!

Succes! Hopelijk heeft het paard zelf geen last meer van de koliek nu!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:04

Gaskoliek lijkt me toch iets om serieus te nemen, zou je veulen ook laten checken op mestwater of afwijkende mest. Mijn jaarling heeft eerder ook koliekachtige klachten gehad, bleek heel veel zand in de darmen te zitten.

Ik vind het ook nonchalant van de opfokker, ze dacht dat ze je een berichtje had gestuurd, maar dan moet ze toch ook bedacht hebben, waarom géén enkele reactie van jou???

En dan de factuur doorsturen, zonder eerst nog contact over het hele voorval?
Ik zou dat ook helemaal niet fijn vinden hoor.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:10

Desi_2409 schreef:
Gaskoliek lijkt me toch iets om serieus te nemen, zou je veulen ook laten checken op mestwater of afwijkende mest. Mijn jaarling heeft eerder ook koliekachtige klachten gehad, bleek heel veel zand in de darmen te zitten.

Ik vind het ook nonchalant van de opfokker, ze dacht dat ze je een berichtje had gestuurd, maar dan moet ze toch ook bedacht hebben, waarom géén enkele reactie van jou???

En dan de factuur doorsturen, zonder eerst nog contact over het hele voorval?
Ik zou dat ook helemaal niet fijn vinden hoor.

Ik zou ook willen weten wat de reactie van de eigenaar is. Daarom vind ik "ik dacht dat ik een berichtje had gestuurd" te slap.
In de basis hebben ze actie ondernomen en dat is opzich goed.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:24

Hier ook wel wat koliekgevallen gehad die door tijdig optreden met maar één prik er weer prima doorheen zijn gekomen.
De ene koliek is de ander niet en het hoeft echt niet perse mega enstig te zinn. Dus dst t dier half dood is gegaan is erg overdreven..

Ik mag hopen dat t ook meeviel als je maar een berichtje gehad zou moeten hebben. Ik hou daarom niet van berichtjes en probeer exht even te bellen. Dan weet je dat de boodschap is aangekomen. Toch? Eerst de da erbij en dan de eigenaar bellen is niet meg ingewikkeld.. even wat afstemmen of eigenaar gerust stellen..

Ik zou het inderdaad even gaan uitspreken dat je gebeld wkl worden ipv een bericht en ook waarom. Voor hun zal het wat meer een 'dit komt vaker voor' geval zijn dan voor een eigenaar ik de meeste gevallen..
Die ook door eerder koliek trauma er angstiger voor zijn.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:24

Gek,
Ik heb ooit een pony in pension gehad die oud was en al meerdere malen overeind geholpen moest worden. De laatste keer kreeg ik hem niet meer overeind. Het vroor. Ik kreeg de eigenaresse uren niet te pakken.
Geen enkele dierenarts wilde toen komen vanwege dat ik niet de eigenaar was
Maargoed, los hiervan had de eigenaar jou eerst moeten bellen. En anders zeker na die tijd. Een foutje kan gebeuren en gelukkig is het goed afgelopen. Ik zou de stalhouder dat wel goed duidelijk maken en hem/haar het voordeel van de twijfel geven.

Wat heb je zelf in gedachte wat je hiermee zou willen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:40

Wat reageren sommige hier raar, ze heeft de telefoon in de hand omdat ze de DA heeft gebeld.
Je hangt op en je belt direct de eigenaar.
Neemt deze niet op spreek je de voicemail in.

Kost je een paar seconde meer, niet hele uren.

Ik zou ook heel boos zijn geweest TS. Niks raars aan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 23:25

En jij hebt niet gelijk de stal gebeld toen je dit factuur kreeg van what the fakk zie ik hier en wat flik je me nou?! Waarom bel jij me niet?!

Ik zou overigens niet het vertrouwen hebben dat deze opfok dit in het vervolg wel doet, dus zou de factuur betalen en paard verplaatsen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 23:57

Flubberboot schreef:
Oh jeetje! Ja dit is geen foutje maar een best grote fout! Ik snap dat ze op het moment zelf meer met het dier bezig zijn dan met eigenaar bellen. Zou ook niet willen dat het dier overlijd omdat de stalbaas eerst mij moet bellen, maar zeker achteraf, of als er een moment is, tijdens de afspraak mag je echt wel gebeld worden... Ik zou dit ook even face to face bespreken. Beter dan bellen of appen want dan zie je de emoties ook bij de ander in plaats van dat je een appje leest of een stem hoort!

Succes! Hopelijk heeft het paard zelf geen last meer van de koliek nu!

Een DA staat er zelden binnen de minuut. Ik heb het nog nooit meegemaakt iig. Even een voicemail achter laten is zo gedaan, en ja ik heb ervaring met de DA bellen terwijl de eigenaar niet op neemt omdat het gewoon te dringend is.

GDG schreef:
MissJG schreef:
Heb haar uiteraard gelijk gebeld en ze dacht dat ze mij een berichtje had gestuurd wat dus niet zo is. Volgens haar was het snel over dus niks aan de hand.
Dus geen reden om me daar druk over te maken.
Ik vind zelf gas koliek niet iets luchtigs dus is mijn mening toch echt anders.
Super dat ze direct gehandeld heeft daar zal ik niets over zeggen.
Maar niets laten weten vind ik echt geen fijn gevoel.
Maar alles even laten bezinken.

Waarom zet je dit niet in je OP? Nu doe je net alsof deze stal het helemaal niet doet terwijl het erop lijkt dat het ergens mis is gegaan. Dat is toch een heel ander verhaal?
Ik zou het wel verder uitvragen en overleggen of ze voortaan meteen wil bellen als er iets met je paard zit. Als ze dat niet wil dan zul je een keuze moeten maken, maar dat lijkt me in dit stadium te vroeg.

Verder zie ik vooral een groot verschil tussen hoe heftig jij de gaskoliek die snel over was opneemt versus hoe nuchter de opfokker erin staat. Het lijkt een beetje alsof jij vindt dat ze het niet serieus genoeg nemen en je bang bent dat ze niet goed voor je paard zorgen. Lijkt mij erg voorbarig, zeker als je van jezelf weet dat je je snel zorgen maakt.

Als er een DA bij moet komen bel je de eigenaar, voor of na afhankelijk van de dringendheid. Maar via een factuur er achter laten komen is laks en getuigd van weinig respect.

Wie wat op welke manier ervaart doet er hier niet toe: er moest een DA bij dus het was ernstig genoeg. Als het nu een jaarlijkse enting was zou het nog wat anders zijn maar dit soort zaken communiceer je en je zorgt dat je zeker weet dat de eigenaar op de hoogte is. Ik zou ook twijfelen aan deze opfok en vrezen dat ze het niet serieus genoeg nemen als een telefoontje te veel is. Het is nog altijd TS haar paard en na het stabiliseren van de situatie is TS degene die hoort te beslissen wat er verder gebeurt. Ik zou me dan af vragen wat me nog niet verteld is over mijn paard.

De eigenaren in mijn opfok en nu op pension krijgen zelfs gewoon even een heads up als ze hoesten/klieren dik zijn. Het is niet aan mij om te bepalen wat een eigenaar wel en niet ‘moet weten’ over zijn/haar paard zijn/haar gezondheid.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:32

Ik snap je helemaal TS. Zou ook boos zijn. Het is jouw paard.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:46

prugelpiet schreef:
Maar je doet nu net of ze je expres niks heeft laten weten, terwijl ze zelf aangeeft in de veronderstelling te zijn geweest dat ze je op de hoogte had gebracht.
Foutje kan gebeuren, toch?

En als het je niet aan staat, haal je je paard op. Zo simpel is het.

Maar 1 bericht is sowieso toch onvoldoende ook al zou het daadwerkelijk wel verstuurd zijn? Bericht 1 gaskoliek bij jou veulen, dierenarts is onderweg.
Dan moet toch bericht 2 ook komen? Dierenarts is geweest dit en dat gebeurd en lijkt opgelost.
Als eigenaar niet reageert dan bellen of paar uur later bericht 3. Alles is opgelost en weer oké!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:54

dierenfan schreef:
prugelpiet schreef:
Maar je doet nu net of ze je expres niks heeft laten weten, terwijl ze zelf aangeeft in de veronderstelling te zijn geweest dat ze je op de hoogte had gebracht.
Foutje kan gebeuren, toch?

En als het je niet aan staat, haal je je paard op. Zo simpel is het.

Maar 1 bericht is sowieso toch onvoldoende ook al zou het daadwerkelijk wel verstuurd zijn? Bericht 1 gaskoliek bij jou veulen, dierenarts is onderweg.
Dan moet toch bericht 2 ook komen? Dierenarts is geweest dit en dat gebeurd en lijkt opgelost.
Als eigenaar niet reageert dan bellen of paar uur later bericht 3. Alles is opgelost en weer oké!

Dit. En ik zou het dan ook raar vinden, al zou ik dat allemaal via berichtje(s) doen, dat ik niets terug gekregen had van de eigenaar. Dan had ik er alsnog achteraan gebeld.

Hoeveel paarden staan daar in de opfok? En hoezo moet ze de dierenarts vragen om de rekening, zij heeft die rekening toch? Hoe kan ze hem anders door rekenen naar jou?

Ik ben uiteraard voor eerst het paard en dan pas mij bellen/berichten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:06

Ben ik nou gek? Ik vind dit enorm kwalijk..

Dat de dierenarts eerst word gebeld: heel graag! Maar ik zou daarna ook direct gebeld willen worden zodat ik gelijk kan komen. Sterker nog dit zou normaal moeten zijn.. En dat ze zegt dat ze dacht een berichtje te hebben gestuurd; een berichtje?? Dat is misschien nog wel het ergste van alles.

Ik zou zelf echt opzoek gaan naar een andere plek, voor mijn gevoel zit het er niet in bij deze mensen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:39

Sanet schreef:
Dit. En ik zou het dan ook raar vinden, al zou ik dat allemaal via berichtje(s) doen, dat ik niets terug gekregen had van de eigenaar. Dan had ik er alsnog achteraan gebeld.

Hoeveel paarden staan daar in de opfok? En hoezo moet ze de dierenarts vragen om de rekening, zij heeft die rekening toch? Hoe kan ze hem anders door rekenen naar jou?

Ik ben uiteraard voor eerst het paard en dan pas mij bellen/berichten.

Verzamelfactuur. Dierenarts zet er alles op wat er die maand gedaan is. Opfok zet het weer bij de klant op de factuur.
Die verzamelfactuur kan TS niet gebruiken voor de verzekering.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:09

Petrichor schreef:
Ben ik nou gek? Ik vind dit enorm kwalijk..

Dat de dierenarts eerst word gebeld: heel graag! Maar ik zou daarna ook direct gebeld willen worden zodat ik gelijk kan komen. Sterker nog dit zou normaal moeten zijn.. En dat ze zegt dat ze dacht een berichtje te hebben gestuurd; een berichtje?? Dat is misschien nog wel het ergste van alles.

Ik zou zelf echt opzoek gaan naar een andere plek, voor mijn gevoel zit het er niet in bij deze mensen.

Ben ik helemaal met je eens! Zoiets laat je toch niet weten via een berichtje?? Je belt naar de eigenaar, desnoods voicemail inspreken als die niet opneemt. En tuurlijk mag er een dierenarts gebeld worden als de eigenaar niet opneemt.
Ik zou hier ook echt niet blij mee zijn.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:40

Misschien raar vraagje: "Hoe oud schat je de opfokeigenaar die je eigenlijk had moeten bellen?”

Het zou wel eens een verschil in perceptie kunnen zijn van de generatie die met de gsm in de hand opgegroeid is versus de generatie die met de riek in de hand geboren is.

Persoonlijk zou ik duidelijk doorgeven dat ik in het vervolg wil verwittigd worden en dat ik het vervelend vind om da kosten te betalen waarvan ik helemaal niets weet.
Maar verder zou ik er niet zo’n drama van maken.
(Ik behoor dan ook tot de riekgeneratie. Maar je moet wel meegaan met je tijd!)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Haha Koend, je verwoordt wel ook mijn gedachten.

Ik zou me ook gepasseerd voelen en er niet blij mee zijn, maar het belangrijkste is dat het wel direct opgemerkt is en er naar gehandeld is. Ik zou dus ook uitspreken dat ik de volgende keer graag ook ingelicht wil worden via een telefoontje en dan klaar. Liever dit, dan problemen met het paard door nalatigheid.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

koend schreef:
Misschien raar vraagje: "Hoe oud schat je de opfokeigenaar die je eigenlijk had moeten bellen?”

Het zou wel eens een verschil in perceptie kunnen zijn van de generatie die met de gsm in de hand opgegroeid is versus de generatie die met de riek in de hand geboren is.

Persoonlijk zou ik duidelijk doorgeven dat ik in het vervolg wil verwittigd worden en dat ik het vervelend vind om da kosten te betalen waarvan ik helemaal niets weet.
Maar verder zou ik er niet zo’n drama van maken.
(Ik behoor dan ook tot de riekgeneratie. Maar je moet wel meegaan met je tijd!)

De opfokeigenaar was wel in staat om de dierenarts te bellen. Dan is een tweede telefoontje naar de paardeneigenaar echt geen hogere wiskunde.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

Ik begrijp echt niet dat mensen hier het handelen van de opfok verdedigen. Geweldig dat ze direct de dierenarts hebben laten komen, dat is top. En daarna bel je direct de eigenaar. Daar kan toch geen twijfel over bestaan? Voor de gaskoliek en voor de vermoede hoefzweer. Uiteraard mag de eerste acute zorg meteen gegeven worden, maar daarna wil ik mee beslissen.

Het hoort bij je baan als opfokhouder om ook met je klanten te communiceren. Heb je bel-angst, dan doe je daar wat aan of je laat een ander bellen. Ongelofelijk dat dit als excuus zou kunnen worden aangehaald.

Wat de discussie betreft over al dan niet expres niets laten weten: ze hééft niets laten weten, de TS heeft geen bericht gehad. “Ik dacht dat ik een bericht had gestuurd” is op zijn minst erg onzorgvuldig.
Laatst bijgewerkt door miereneter op Gisteren, 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

Ik zou echt woest zijn. Ze hadden je gewoon moeten bellen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

miereneter schreef:
Ik begrijp echt niet dat mensen hier het handelen van de opfok verdedigen. Geweldig dat ze direct de dierenarts hebben laten komen, dat is top. En daarna bel je direct de eigenaar. Daar kan toch geen twijfel over bestaan? Voor de gaskoliek en voor de vermoede hoefzweer. Uiteraard mag de eerste acute zorg meteen gegeven worden, maar daarna wil ik mee beslissen.

Het hoort bij je baan als opfokhouder om ook met je klanten te communiceren. Heb je bel-angst, dan doe je daar wat aan of je laat een ander bellen. Ongelofelijk dat dit als excuus zou kunnen worden aangehaald.

Wat de discussie betreft over al dan niet expres niets laten weten: ze hééft niets laten weten, de TS heeft geen bericht gehad. “Ik dacht dat ik een bericht had gestuurd” is op zijn minst erg onzorgvuldig.

Dit. Ik zou zelf dan dus op zoek gaan naar een andere opfok want mijn vertrouwen zou weg zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

Als er iets is waarvoor de stalhouder met spoed een dierenarts laat komen, dan is het meer dan ernstig genoeg om de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen. Het gaat niet om een krasje. Zelfs denken dat je een berichtje hebt gestuurd vind ik raar. Bellen lijkt me passender en als je geen gehoor krijgt een voicemail of berichtje, waarna je ook checkt of de eigenaar het heeft gehoord/ontvangen. Ik snap niet waarom hier zo makkelijk over wordt gedaan. Stel dat de koliek niet meeviel en er moest een beslissing worden gemaakt over opereren of inslapen, dan wil je daar als eigenaar toch bij betrokken zijn?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

_Lorette_ schreef:
Als er iets is waarvoor de stalhouder met spoed een dierenarts laat komen, dan is het meer dan ernstig genoeg om de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen. Het gaat niet om een krasje. Zelfs denken dat je een berichtje hebt gestuurd vind ik raar. Bellen lijkt me passender en als je geen gehoor krijgt een voicemail of berichtje, waarna je ook checkt of de eigenaar het heeft gehoord/ontvangen. Ik snap niet waarom hier zo makkelijk over wordt gedaan. Stel dat de koliek niet meeviel en er moest een beslissing worden gemaakt over opereren of inslapen, dan wil je daar als eigenaar toch bij betrokken zijn?

Precies dit. Kleine moeite om na het bellen met de dierenarts meteen de eigenaar te bellen.
Ik zou hier als eigenaar ook echt niet blij mee zijn en het vertrouwen zou een deuk opgelopen hebben. En nee, ik zou niet voor elk dingetje meteen naar stal komen als een pensionhouder belt. Zeker niet als die aangeeft het onder controle te hebben. Dat is óók een stuk vertrouwen in de kunde van een pensionhouder. Maar het blijft andermans paard die zeggenschap heeft en uiteindelijk ook de rekening betaalt. Op de hoogte stellen en overleggen met de eigenaar is in mijn ogen de juiste manier, na het bellen van de dierenarts uiteraard.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

als de stal eigenaar in de veronderstelling is dat ze een bericht had gestuurd snap ik uberhoupt het openen van dit topic niet!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Popstra schreef:
als de stal eigenaar in de veronderstelling is dat ze een bericht had gestuurd snap ik uberhoupt het openen van dit topic niet!

Hoezo?
Zoiets vergeet je niet, je hebt de telefoon notabene in de hand..

Ik vergeet ook wel eens iets maar nooit als het dier van iemand anders iets mankeert wat onder mijn beheer en toezicht staat, dan bel ik gelijk