Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desi_2409 schreef:Gaskoliek lijkt me toch iets om serieus te nemen, zou je veulen ook laten checken op mestwater of afwijkende mest. Mijn jaarling heeft eerder ook koliekachtige klachten gehad, bleek heel veel zand in de darmen te zitten.
Ik vind het ook nonchalant van de opfokker, ze dacht dat ze je een berichtje had gestuurd, maar dan moet ze toch ook bedacht hebben, waarom géén enkele reactie van jou???
En dan de factuur doorsturen, zonder eerst nog contact over het hele voorval?
Ik zou dat ook helemaal niet fijn vinden hoor.
Flubberboot schreef:Oh jeetje! Ja dit is geen foutje maar een best grote fout! Ik snap dat ze op het moment zelf meer met het dier bezig zijn dan met eigenaar bellen. Zou ook niet willen dat het dier overlijd omdat de stalbaas eerst mij moet bellen, maar zeker achteraf, of als er een moment is, tijdens de afspraak mag je echt wel gebeld worden... Ik zou dit ook even face to face bespreken. Beter dan bellen of appen want dan zie je de emoties ook bij de ander in plaats van dat je een appje leest of een stem hoort!
Succes! Hopelijk heeft het paard zelf geen last meer van de koliek nu!
GDG schreef:MissJG schreef:Heb haar uiteraard gelijk gebeld en ze dacht dat ze mij een berichtje had gestuurd wat dus niet zo is. Volgens haar was het snel over dus niks aan de hand.
Dus geen reden om me daar druk over te maken.
Ik vind zelf gas koliek niet iets luchtigs dus is mijn mening toch echt anders.
Super dat ze direct gehandeld heeft daar zal ik niets over zeggen.
Maar niets laten weten vind ik echt geen fijn gevoel.
Maar alles even laten bezinken.
Waarom zet je dit niet in je OP? Nu doe je net alsof deze stal het helemaal niet doet terwijl het erop lijkt dat het ergens mis is gegaan. Dat is toch een heel ander verhaal?
Ik zou het wel verder uitvragen en overleggen of ze voortaan meteen wil bellen als er iets met je paard zit. Als ze dat niet wil dan zul je een keuze moeten maken, maar dat lijkt me in dit stadium te vroeg.
Verder zie ik vooral een groot verschil tussen hoe heftig jij de gaskoliek die snel over was opneemt versus hoe nuchter de opfokker erin staat. Het lijkt een beetje alsof jij vindt dat ze het niet serieus genoeg nemen en je bang bent dat ze niet goed voor je paard zorgen. Lijkt mij erg voorbarig, zeker als je van jezelf weet dat je je snel zorgen maakt.
prugelpiet schreef:Maar je doet nu net of ze je expres niks heeft laten weten, terwijl ze zelf aangeeft in de veronderstelling te zijn geweest dat ze je op de hoogte had gebracht.
Foutje kan gebeuren, toch?
En als het je niet aan staat, haal je je paard op. Zo simpel is het.
dierenfan schreef:prugelpiet schreef:Maar je doet nu net of ze je expres niks heeft laten weten, terwijl ze zelf aangeeft in de veronderstelling te zijn geweest dat ze je op de hoogte had gebracht.
Foutje kan gebeuren, toch?
En als het je niet aan staat, haal je je paard op. Zo simpel is het.
Maar 1 bericht is sowieso toch onvoldoende ook al zou het daadwerkelijk wel verstuurd zijn? Bericht 1 gaskoliek bij jou veulen, dierenarts is onderweg.
Dan moet toch bericht 2 ook komen? Dierenarts is geweest dit en dat gebeurd en lijkt opgelost.
Als eigenaar niet reageert dan bellen of paar uur later bericht 3. Alles is opgelost en weer oké!

Sanet schreef:Dit. En ik zou het dan ook raar vinden, al zou ik dat allemaal via berichtje(s) doen, dat ik niets terug gekregen had van de eigenaar. Dan had ik er alsnog achteraan gebeld.
Hoeveel paarden staan daar in de opfok? En hoezo moet ze de dierenarts vragen om de rekening, zij heeft die rekening toch? Hoe kan ze hem anders door rekenen naar jou?
Ik ben uiteraard voor eerst het paard en dan pas mij bellen/berichten.
Petrichor schreef:Ben ik nou gek? Ik vind dit enorm kwalijk..
Dat de dierenarts eerst word gebeld: heel graag! Maar ik zou daarna ook direct gebeld willen worden zodat ik gelijk kan komen. Sterker nog dit zou normaal moeten zijn.. En dat ze zegt dat ze dacht een berichtje te hebben gestuurd; een berichtje?? Dat is misschien nog wel het ergste van alles.
Ik zou zelf echt opzoek gaan naar een andere plek, voor mijn gevoel zit het er niet in bij deze mensen.
koend schreef:Misschien raar vraagje: "Hoe oud schat je de opfokeigenaar die je eigenlijk had moeten bellen?”
Het zou wel eens een verschil in perceptie kunnen zijn van de generatie die met de gsm in de hand opgegroeid is versus de generatie die met de riek in de hand geboren is.
Persoonlijk zou ik duidelijk doorgeven dat ik in het vervolg wil verwittigd worden en dat ik het vervelend vind om da kosten te betalen waarvan ik helemaal niets weet.
Maar verder zou ik er niet zo’n drama van maken.
(Ik behoor dan ook tot de riekgeneratie. Maar je moet wel meegaan met je tijd!)
miereneter schreef:Ik begrijp echt niet dat mensen hier het handelen van de opfok verdedigen. Geweldig dat ze direct de dierenarts hebben laten komen, dat is top. En daarna bel je direct de eigenaar. Daar kan toch geen twijfel over bestaan? Voor de gaskoliek en voor de vermoede hoefzweer. Uiteraard mag de eerste acute zorg meteen gegeven worden, maar daarna wil ik mee beslissen.
Het hoort bij je baan als opfokhouder om ook met je klanten te communiceren. Heb je bel-angst, dan doe je daar wat aan of je laat een ander bellen. Ongelofelijk dat dit als excuus zou kunnen worden aangehaald.
Wat de discussie betreft over al dan niet expres niets laten weten: ze hééft niets laten weten, de TS heeft geen bericht gehad. “Ik dacht dat ik een bericht had gestuurd” is op zijn minst erg onzorgvuldig.
_Lorette_ schreef:Als er iets is waarvoor de stalhouder met spoed een dierenarts laat komen, dan is het meer dan ernstig genoeg om de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen. Het gaat niet om een krasje. Zelfs denken dat je een berichtje hebt gestuurd vind ik raar. Bellen lijkt me passender en als je geen gehoor krijgt een voicemail of berichtje, waarna je ook checkt of de eigenaar het heeft gehoord/ontvangen. Ik snap niet waarom hier zo makkelijk over wordt gedaan. Stel dat de koliek niet meeviel en er moest een beslissing worden gemaakt over opereren of inslapen, dan wil je daar als eigenaar toch bij betrokken zijn?
Popstra schreef:als de stal eigenaar in de veronderstelling is dat ze een bericht had gestuurd snap ik uberhoupt het openen van dit topic niet!