billy3105 schreef:Ik zit ook op een wip. Ik laat nu eerst nog het laatste stukje onderzoeken in de kliniek (van wat er te onderzoeken valt) voor ik er een homeopaat bij trek. Ik wil eerst weten of het niet “stuk” is. Want een kruid gaat dat niet zomaar helen heb ik het idee. (En een chemisch medicijn ook niet)
Ik vind het wel lastig, ik heb 2 paarden terug een man erbij gehad (was toevallig op stal voor div stal genoten en was wel nieuwsgierig) die een flesje achterliet voor zijn nieren, 2 druppels per dag en dan zou het weg zijn. Paard had kale plekken net achter het zadel dekje, volgens hem kwam het van zijn nieren. Ik geloofde het. De kale plekken gingen weg, maar tegen de tijd dat de kuur over was, was mijn paard door zijn winter vacht heen. Dus was het het potje, of was het de wissel icm een niet optimaal dekje voor dat paard?
Ik blijf het lastig vinden. En dan dus vooral, wie is te vertrouwen en wie verkoopt gewoon maar wat?
3 paarden terug raadde een plaatselijke ruitersport zaak een kruidenmengsel (van ik denk primeval?) aan voor de heftige zomer exczeem van mijn paard. En dat werkte echt als een tierelier. Paard kon zonder deken buiten. Dat kruiden werken geloof ik wel, maar wie is nu te vertrouwen…
Maar .... we hebben het toch vooral over homeopathische dierenartsen? Dat is wel iets anders dan een vaag iemand die een flesje achterlaat? Ik wil sowieso een heldere diagnose, gebaseerd op feiten (ook al zijn die anders bij een homeopathische dierenarts dan bij een 'reguliere') en een goed behandelplan.
Kruidenmengsels vind ik iets anders, kruidengeneeskunde is van alle tijden. Daar wist mijn grootvader meer van af dan ik ooit zal weten, omdat veel oude 'huismiddeltjes' zijn vervangen door dure chemische middelen.