Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
F_T schreef:Ik ben hier blijkbaar nogal een uitzondering.
Ik vind de paarden namelijk onbespierd, maar in de verste verte níet mager.
Men is gewend geraakt aan veel te volle paarden de afgelopen jaren helaas.
Een onbespierd maar te vet paard wordt door velen tegenwoordig al als te mager gezien.
Áls deze fotos representatief zijn voor de werkelijke situatie, vind ik ze absoluut níet te mager. Gewoon níet.
DuoPenotti schreef:Snelle suikers in bietenpulp? Juist niet.
Veel vezels. En de suiker is er juist uit gehaald. Het is juist een restproduct van de suiker industrie.
alice0cullen schreef:Ik zou eerlijk als je ze pakt geen kunstjes gaan doen maar eerder dressuur matig in stap aan de hand paar keer ik de week. Hoeft niets eens lang, maar hier houd ik mijn Fries echt goed mee, aan de hand over balkjes en dergelijke.
hagelslag schreef:Zuckerrubenschnitzel is naar mijn weten hetzelfde als bietenpulp.
Ik zou ze een scheutje lijnzaadolie erbij geven. Of eventueel de omega 3-6-9 halen van subli.
Voor het nieuwe paard kan een kuurtje zandweg geen kwaad denk ik.
Sws kun je voor ze alle 3 wel een week lijnzaad koken.....
Erg slecht zien ze er niet uit. Wel arm bespierd.
Welke tandarts had je erbij?
siskeh schreef:Wbt arm gespierd dat zou met de 20+ leeftijd ook aan ppid(of beginfase) kunnen liggen.
Maar eerlijk vind ik ze absoluut niet mager, denk dat we juist te veel gewend zijn aan te dikke dieren.
Iets slanker misschien maar dit is bij lange na niet level dierenbescherming zegmaar.
Nou hoor ik dat deze instantie wel erg lastig is, maar in Nederland met de dierenpolitie verwacht ik echt 0 problemen.
Soms heb je ook gewoon een geldige reden dat een dier tijdelijk iets mager is(maar dit is echt nog niet mager)
Gebeurd mij soms ook en ik zie het ook om me heen dat dieren met bijvoorbeeld ppid/gebitsproblemen gewoon echt slecht op gewicht te krijgen/houden zijn. Als je dan kan aantonen dat je je best er voor doet dan kunnen instanties er ook niet echt wat mee.
Zoolgangster schreef:Maar hoe zit dat met om de twee maanden paardentandarts, hoe komt ze erbij? Of weet die ambtenaar er niets vanaf, en heeft de klaagster haar dat wijs gemaakt, dat dat moet?
Verder ben ik het ermee eens dat de paarden voor een NL dierenpolitie er prima uitzien hoor. Alleen vervelend dat de duitse versie blijkbaar veel pietluttiger is, of is opgestookt, of moet blijkbaar scoren. Heb je die persoon vertelt dat het vermoedelijk een wraakaktie/pesterij is?