Blessure annulaire ligament - ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steffie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Aife schreef:
Steffie89 schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met (voorzichtig) stappen aan de hand bij een ringbandblessure?

De eerste keer toen mijn merrie dit kreeg heb ik haar eerst op de weide gelaten (ze stond in een weide apart, wel met andere paarden langs haar. Owv andere voeding) maar omdat er te weinig verbetering was, heb ik ze na de eerste controle toch echt boxrust gegeven. Zij bleef echter wel rustig (ook op de weide toen, maar die beweging was toch teveel). Maar omdat zij toen ook cortisonen erbij kreeg, daarbij een ijslander is dus gevoelig voor HB... Is ze toen HB geworden.

Ik heb momenteel die keuze niet om haar op stal te zetten, omdat ze momenteel in eigen beheer staat en ik geen stallen heb.
Maar ik snap je twijfel. Ik krijg ook van vele mensen de vraag waarom ik niet aan de hand ga wandelen met haar...
Ik doe dit bewust niet. In de weide kan ze zelf kiezen wanneer ze gaat bewegen. En 90% van de tijd is dat wat rondslenteren... Dat is heel anders dan wanneer ze aan de hand echt gaat doorstappen.

Ivm het koelen, (de ice vibe) is er een reden waarom je maar 10 min doet? Mij werd aangeraden minstens 18 minuten per been te doen. Omdat de structuren binnenin anders onvoldoende gekoeld zijn.

Ah er niet bij vermeld;.
Voordat ik de Ice Vibe gebruik koel ik eerst nog 10 min met water.
Vervolgens droog ik het been goed af waarna ik de Ice Vibe inzet.

Maarja, het blijft inderdaad lastig. Ik blijf deze manier maar doorzetten, hopelijk dat we tot een goed resultaat kunnen komen.

Is er bij jou al iets verbeterd of ?

Steffie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

0000 schreef:
De ice vibes koelen weinig tot niet....de koelelementen zijn er zodat het been door de combinatie van trillen en de bandages niet verhit. Het trillen stimuleert de doorbloeding en dat creëert warmte.

Nee klopt.
Ik was er vergeten bij de te vermelden dat ik voor gebruik ice vibe eerst koel met water.
Vervolgens goed afdrogen en inzet ice vibe> ook ivm de doorbloeding en heb wel het idee dat de Ice Vibes nog iets bijdragen aan het koelen, al is het maar minimaal..

Blijft lastig en vervelend.