het leed wat rotstraal heet ... welk product gebruik jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:20

tengeltje11 schreef:
Een andere hoefsmid helpt vaak ook.

Bij rotstraal met de groeven langs de straal open en bloot gelegd worden, rotstraal heeft vocht en afgesloten ruimtes nodig, dat vindt het niet in een gezonde hoef die correct gekapt wordt en waarvan de straal dus netjes en open aan de zijkanten gezet wordt.

Als daar losse deeltjes zitten en kleine, diepe ruimtes, dan is het vaak een strijd die moeilijk te winnen is.

Ik zou eerst daarmee beginnen, dan zullen veel dingen plots wel gaan werken voor de rest aan te pakken

ik ben juist overgestapt naar nieuwe bekapper (van smid naar natuurlijk bekapper ) om deze reden. De oude smid zei nooit iets over de rotstraal en de nieuwe bekapper heeft al heel veel verschil gemaakt. Ik ben eigenlijk wel heel tevreden erover. Het was ook bijna weg tot het weer omsloeg en er veel modder in de wei kwam. Het andere paard die hetzelfde had die is er nu eigenlijk vanaf maar die staat nachts op stal dus niet in de modder. Het paard wat nachts niet op stal staat kan wel droog staan in de loopstal en paddock; in het witte zand maar meestal kiest ze er voor om in de blub te gaan staan..

Celebi

Re: het leed wat rotstraal heet ... welk product gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:38

Hier op advies van de hoefsmid en dierenarts toen Hooflex gehaald. Was er toen mee begonnen voor schimmel/WLD, maar het was ook heel effectief toen de straal begon te etteren. Kan prima op natte hoeven en het trekt echt diep in. Gebruik het nu eens in de zoveel tijd een keer ter onderhoud om te voorkomen dat de WLD terug komt onder het kunststof beslag en stop dan ook altijd wat in het groefje bij de straal. Lijkt goed te werken en de smid zegt er altijd wat van met snijden omdat die geur dan omhoog komt dus het trekt echt wel flink in.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:39

Hoofflex heb ik wel eens van gehoord. Ga ik even kijken. Bedankt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

Ik hoorde een aantal dagen geleden van de bekapper dat die van mij lichte rotstraal heeft. De eerste keer dat ze het heeft en meteen aan twee voeten, een voor en een achter. Ik heb de hoofsolution van Kevin Bacon. Ik hoop dat dat werkt

Anders ga ik de hupozin gebruiken die hier wordt aangeraden

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17 min geleden

Ik gebruik HPE druppels van Unique Horn en ook van Unique Horn de klei. Druppels werken als een kei! Ik dicht z’n stralen dan af met de klei. Ik doe het dit jaar preventief met dit natte weer en werkt goed

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10 min geleden

Mijn ene paard had hele diepe ernstige rotstraal toen ik hem van de vorige stalling weghaalde en deze heb ik volledig weggekregen in 2 weken met die blauwe gel van de Welkoop, en goed bekappen.

Ik vond die watjes met zink oid niet fijn werken. Deed mijn paard ook pijn. Dat gel kwam goed op de diepe plekken