tengeltje11 schreef:Een andere hoefsmid helpt vaak ook.
Bij rotstraal met de groeven langs de straal open en bloot gelegd worden, rotstraal heeft vocht en afgesloten ruimtes nodig, dat vindt het niet in een gezonde hoef die correct gekapt wordt en waarvan de straal dus netjes en open aan de zijkanten gezet wordt.
Als daar losse deeltjes zitten en kleine, diepe ruimtes, dan is het vaak een strijd die moeilijk te winnen is.
Ik zou eerst daarmee beginnen, dan zullen veel dingen plots wel gaan werken voor de rest aan te pakken
ik ben juist overgestapt naar nieuwe bekapper (van smid naar natuurlijk bekapper ) om deze reden. De oude smid zei nooit iets over de rotstraal en de nieuwe bekapper heeft al heel veel verschil gemaakt. Ik ben eigenlijk wel heel tevreden erover. Het was ook bijna weg tot het weer omsloeg en er veel modder in de wei kwam. Het andere paard die hetzelfde had die is er nu eigenlijk vanaf maar die staat nachts op stal dus niet in de modder. Het paard wat nachts niet op stal staat kan wel droog staan in de loopstal en paddock; in het witte zand maar meestal kiest ze er voor om in de blub te gaan staan..