koetjeboe schreef:cinniz123 schreef:Ja lastig dan,ik zou het niet aandurven ook al zeggen andere dat het wel kan.
Geweekt eet ze het ook niet anders dat nog een optie?
Is ze goed op gewicht?
Wat je nog kan overwegen als je stroom hebt is een feedingmaster die kan over ruim 24 uur hele kleine porties voeren daar vielen die van mij enorm vanaf maar die hadden toen wel echt serieus overgewicht.
Ja ze heeft zeker overgewicht. Maar ze kreeg eerder rijker voer. Veel op het gras en onbeperkt hooi.
En nu geen rijk hooi meer en niet meer op gras. Dus alles is al heel veel minder als wat ze kreeg
afvallen gaat niet heel vlot maar als je ziet dat ze minder dik wordt ben je op de goede weg.
Denk graszaad hooi zeker een optie kan zijn voor erbij maar ook dat laten sommige liever aan zich voorbij gaan dus zal testen zijn.
Saga schreef:Maar serieus, hooi met een suikerwaarde van <10% is echt niet verkeerd voor paarden met EMS/IR/Hoefbevangenheid.
Dat is voor die van mij dus echt veel te hoog dus zou het echt niet aandurven maar wel fijn dat die van jou dat wel kan handelen dat is alleen maar fijn toch.