Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jackie84 schreef:troi schreef:Tja op zich verlies je daar niks mee. Mits op hun kosten en een dierenarts van jouw keuze.
Dierenarts van haar keus.
Als ik dan besluit haar niet te nemen zijn de kosten voor mij.
Neem ik haar wel , betaald zij de kosten.
Lastig.
Jackie84 schreef:troi schreef:Tja op zich verlies je daar niks mee. Mits op hun kosten en een dierenarts van jouw keuze.
Lastig.
Lastig.
Lastig.
Jackie84 schreef:Ik heb zojuist een bericht gestuurd waarop ik aan geef er van af te zien.
Hierop krijg ik bericht dat ze er eigenlijk blij mee is want door mijn twijfel was haar gevoel niet meer goed.
Volgens haar overhandigd ook niemand bij de verkoop van een pony dierenarts papieren.
Jackie84 schreef:Omdat ze nog met veulen loopt tot januari dus afgesproken een aanbetaling te doen , natuurlijk wel een aantal keren bij haar geweest om met haar bezig te zijn.
Geen band mee maar wel een enorm lief dier dus het gaat me weer enigzins aan het hart , zeg maar.
Wat een mensen bestaan er toch maarja , kan niet alles redden !
Maar jullie advies zegt genoeg.
troi schreef:Jackie84 schreef:Omdat ze nog met veulen loopt tot januari dus afgesproken een aanbetaling te doen , natuurlijk wel een aantal keren bij haar geweest om met haar bezig te zijn.
Geen band mee maar wel een enorm lief dier dus het gaat me weer enigzins aan het hart , zeg maar.
Wat een mensen bestaan er toch maarja , kan niet alles redden !
Maar jullie advies zegt genoeg.
Ze willen dolgraag van het dier af en lieten zien onbetrouwbaar te zijn. Dat hoeft niet te betekenen dat je het dier nooit moet kopen, legio paardenverkopers zijn onbetrouwbaar immers, maar wel dat je voorzichtig en slim moet zijn. Zelf de da kiezen en enkel de keuring betalen bij aankoop zijn basis zaken voor de (financiële) veiligheid van de koper. Dat zij dat nu zomaar omdraaien laat precies zien dat zij niet netjes zijn in dit proces.
Ik zou dit wel als eis durven neerleggen bij hen, take it or leave it. En dan maar zien of zij er op ingaan. Waarschijnlijk niet, das dan hun probleem.
BrankaZ schreef:Ik vraag mij af wat je zelf wil? Want aan de ene kant erken je dat het advies "niet doen" het beste is. Maar aan de andere kant blijf je over de pony doorgaan. En daarmee laat je voor mij een beetje zien dat je jouw zinnen al min of meer op deze pony hebt gezet.
lina1998 schreef:IMMK is een gecompliceerde ziekte waar echt weinig dierenartsen voldoende verstand van hebben een keuring door een willekeurige dierenarts zal dus denk ik vrij weinig zin hebben.
(Ik heb een paard met deze aandoening, wel eens geprobeerd iemand thuis te laten kijken in plaats van elke keer weer naar de kliniek, maar dit werkte nooit uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt en ga ik alleen nog maar Hanneke Hermans).
Mijn paard is overigens 2x geopereerd, half blind inmiddels (oog zit er nog wel maar groot litteken na de operatie) en hij heeft de aandoening in beide ogen die de zaak complexer maakt. Het is dus zeker niet niks en je moet vooral de mogelijkheid hebben tot makkelijk behandelen (meerdere keren per druppels geven voor langere periodes). Zou mijn paard niet willen missen en ik heb zeker ergere/grotere problemen gehad bij andere paarden die ik als veel zwaarder heb ervaren maar toch zou ik zelf niet snel kiezen voor een paard met deze aandoening.
lina1998 schreef:IMMK is een gecompliceerde ziekte waar echt weinig dierenartsen voldoende verstand van hebben een keuring door een willekeurige dierenarts zal dus denk ik vrij weinig zin hebben.
(Ik heb een paard met deze aandoening, wel eens geprobeerd iemand thuis te laten kijken in plaats van elke keer weer naar de kliniek, maar dit werkte nooit uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt en ga ik alleen nog maar Hanneke Hermans).
Mijn paard is overigens 2x geopereerd, half blind inmiddels (oog zit er nog wel maar groot litteken na de operatie) en hij heeft de aandoening in beide ogen die de zaak complexer maakt. Het is dus zeker niet niks en je moet vooral de mogelijkheid hebben tot makkelijk behandelen (meerdere keren per druppels geven voor langere periodes). Zou mijn paard niet willen missen en ik heb zeker ergere/grotere problemen gehad bij andere paarden die ik als veel zwaarder heb ervaren maar toch zou ik zelf niet snel kiezen voor een paard met deze aandoening.