Levensgevaarlijk: halsters in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Levensgevaarlijk: halsters in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:48

Hier thuis staan ze wel met halster, op een of andere manier lopen ze weg wanneer ze geen halster om hebben en wanneer ze wel een halster om hebben hoef ik maar te fluiten :+
Ik heb wel breakaway halsters

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:03

Voor de vliegenfrontriem van mel heb ik een veiligheidshalster waar ik de helft van het klittenband af heb gehaald. Ik vond het ook wat te stevig plakken, en het is al zon klungel _O- beter iets te voorzichtig

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:09

Ik heb alleen halsters om als ze moeilijk te pakken zijn. Zoals nu bij 2 veulens, die zijn allebei nog niet mak genoeg om ze af te houden (of uberhaupt halster af doen oefenen). Verder loopt hier alles in principe zonder halster.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:27

Hier staan de paarden met halsters om in de wei en zonder op stal. Mijn paard is al eens ontsnapt en was blij dat hij zijn halster om had, want zo konden de buren hem gemakkelijk vangen.. Hij is ook niet altijd gemakkelijk met halster om doen, dus met halster om buiten vind ik prima
Zonder halsters zie ik hier in de buurt op pensionstallen eigenlijk bijna nooit. Ik ken ze niet iniedergeval

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:41

Hier op eigen wei ook de halsters om behalve de shets ( die staan alleen op de wei word niks mee gedaan. En de ezels ook niks mee gedaan behalve de hoefsmid dan) de gene die gereden worden halster om in de wei op stal af
Ik heb voor mijn jonkie wel een " strak/ goed aansluitend" halster daar kan geen zeker geen hoef tussen

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:29

Heb de paarden zonder halster op de wei en/of de paddock, maar heb ze aan huis. Vind het ook te link om ze met halster weg te zetten.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:43

snorkel1986 schreef:
Hier op eigen wei ook de halsters om behalve de shets ( die staan alleen op de wei word niks mee gedaan. En de ezels ook niks mee gedaan behalve de hoefsmid dan) de gene die gereden worden halster om in de wei op stal af
Ik heb voor mijn jonkie wel een " strak/ goed aansluitend" halster daar kan geen zeker geen hoef tussen

Uit interesse, als je de paarden in eigen beheer hebt, wat is de reden dat je de halsters niet af doet bij de gereden paarden?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:08

Hele nare ervaring ts.
Om die reden heeft de mijne een losbreekhalster om.

En die werkt super!
Ze ging op haar eigen touw staan en ik was blij dat ze verder braaf is.
Klittenband schoot los en klaar.

Noooooit meer anders.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:23

Ik vind losbreekhalsters ook wel lastig hoor. Je wilt dat ze losbreken als er iets gebeurd, maar ook niet dat de pensionhouder ineens met een los paard staat als ze net effe te heftig reageren op iets.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:49

Bowo schreef:
snorkel1986 schreef:

Uit interesse, als je de paarden in eigen beheer hebt, wat is de reden dat je de halsters niet af doet bij de gereden paarden?

Ze worden door verschillende binnen personen binnen gezet mochten en ze doen beide graag een giraf na ( mijn schoonmoeder is maar 1.60ongeveer dus komt er nooit bij :j ) en ook nooit problemen gehad dus ook nooit over na gedacht zelfs :j dus tja.. er gaat een wereld voor mij open :o ( enn jonkie staat in voor jaar dagdelen met graaskorf. En dat klitteband trek je echt niet los zo dus snapte al nooit waarom het er aan zit _O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:09

Josien_ schreef:
Ik vind losbreekhalsters ook wel lastig hoor. Je wilt dat ze losbreken als er iets gebeurd, maar ook niet dat de pensionhouder ineens met een los paard staat als ze net effe te heftig reageren op iets.

Daarom maak ik ze zelf. :j

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:16

Bij ons op stal gelukkig allemaal zonder halster…. Worden los buitengezet en binnen dus dat scheelt! In de zomer heb ik aan z’n graasmasker en veiligheidshalster die breekt onder druk…. Better safe than sorry!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:37

Hier in de wei gewoon met een halster om. Een gewoon halster, niets speciaals wat af zou kunnen bij vast zitten. De mijne kan met rollen zelfs een normaal halster al af krijgen, dus tja, dan zit het daar ook wel mee goed. En paarden kunnen altijd domme dingen doen die je niet voor mogelijk houdt, dan kun je echt overal wel gevaar in gaan zien.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:14

Ik heb ook ooit een naar ongeluk gezien met een halster, (been erin en grote wond en schade aan hoofd en been) en gebruik ze daarom nooit op de weide, maar ook niet op stal. Sommige paarden zijn heel moeilijk te pakken, vroeger droegen die wel een soort nekband, dat was minder risicovol. Die dingen zie ik nu nooit meer.