Als we foto’s zouden laten maken, naar welke kliniek kunnen we dan het beste heen? Wolvega kan het uitzoeken met zichzelf, dus misschien Emmeloord? Moet ook eerlijk zeggen dat ik daar niet al te beste ervaringen mee heb, daar weten ze ook goed hoe ze portemonnee leeg kunnen trekken. Een budget opstellen is wel een goed idee.
Voor zo ver ik kan herinneren is ze ‘s winters niet hengstig. Haar gedrag naar ons toe als ze hengstig is, veranderd ook niet in vergelijking met niet hengstig zijn. Tijdens de dracht was ze misschien iets knuffeliger? dan anders, maar verder geen bijzonderheden. Dracht is verder ook goed verlopen.
Ze heeft ook een periode naf oestress gehad, maakte ook weinig verschil.
En het blijft een dier, dus dat ze soms heet uit de kan komen is geen enkel probleem. Misschien is mijn begrip van braaf wat anders dan die van anderen
Heb veel gekken in de hand gehad, dus dat vertekend mijn beeld misschien wel een beetje. Een bokkend paard staat voor mij niet meteen gelijk aan niet braaf. Als dat elke keer gebeurt, ja. Maar dit zijn misschien 5/6 instanties geweest over 5 jaar verspreid. Qua temperatuur: als het kouder wordt, trekt ze snel de buik op, wordt ze ook nukkiger naar de kudde en dan gaat er ook vrijwel meteen een deken op. Zodra er een deken op ligt en deze past bij de temperatuur, blijft ze vriendelijk naar de rest. Haar vacht ziet er super uit, ze is net een glimworm.
Qua trainer ivm gedragsproblemen: aan gedacht en ook al gehad. Weliswaar niet iemand met een grote naam, maar wel verscheidene mensen die getraind zijn door een van hen (oa Lamstra, Parelli en een Portugees iemand waar ik zo de naam even niet meer van weet). Maar als op een gegeven moment zo’n iemand zegt dat je dr beter in kan slapen, dan zegt dat wel genoeg denk ik. Daarnaast hebben mijn schoonmoeder en ik ook al veel kennis en kunde in huis en kunnen dingen voor elkaar krijgen, die anderen niet lukken. Ook genoeg trainers benaderd die zich er niet eens aan willen wagen.
En bedankt voor het doorsturen Earth! Ik ga het even doorlezen.
Edit: we zitten in de kop van Overijssel trouwens. Dus als iemand een specifiek iemand weet die zou kunnen helpen in deze regio, graag.
) die in de winter wat minder polonaise aan hun lijf willen, dus misschien is dat niet eens iets heel 'bijzonders'.