Voor je eigen gemoedsrust zou ik hem niet meer op de foto zetten. Hij heeft veel pijn, maar wat als de foto's nog hetzelfde zijn? Die kans is natuurlijk klein, maar toch.
Sterkte ermee, het is lastig, zeker als je paard al zo lang bij je is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Duhelo schreef:Ik mis in jouw verhaal de hoefverzorging? Hoe wordt die bekapt, welke interval, wat doe je om hem comfortabel te houden? Gebruik je hoefschoenen, beslag, plakbeslag?
.

Elisa2 schreef:Dat wilde ik net schrijven..dit ga je niet meer van binnenuit kunnen oplossen. Dit wordt veroorzaakt door de Cushing en gaat alleen maar erger en pijnlijker worden. Ik zou het paard geen lijdensweg aan doen.
PebblesShet schreef:Heftig voor je, zeg. Veel sterkte.
Ik herken je verhaal. Mijn shetlander heeft dit ook.
Goed op ppid-medicatie en goed management, maar toch steeds hoefbevangen. Uit de test blijkt nu dat hij insulineresistent is. Dat kan dan ook de oorzaak van de terugkerende hoefbevangenheid zijn.
Ik heb Jan Jonas ingeschakeld voor een second opinion. Hij geeft kruidenkuren waardoor de stofwisseling verbetert en waardoor de pony ook minder last zou moeten krijgen van hoefbevangenheid. Ben nu net bezig en heel benieuwd.
capopjekop schreef:Elisa2 schreef:Dat wilde ik net schrijven..dit ga je niet meer van binnenuit kunnen oplossen. Dit wordt veroorzaakt door de Cushing en gaat alleen maar erger en pijnlijker worden. Ik zou het paard geen lijdensweg aan doen.
De kans dat het door de cushing komt is groot.
Maar vaak is het bij bevangenheid zo dat er meerdere (kleine) oorzaken de trigger veroorzaken. Persoonlijk zou ik die eerst willen uitsluiten voordat ik het op de cushing gooi en de pony laat inslapen. Al is het maar dat je zelf vrede hebt met de beslissing.
@ts: sterkte de komende tijd. Hopelijk kun je nog goed afscheid nemen