Verkoop paard kissing spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:20

nikkel schreef:
En de bijbehorende kosten dan. TS geeft duidelijk aan, dat het een en ander niet langer te betalen is voor haar.

Dan blijft er maar een optie over.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:22

nikkel schreef:
En de bijbehorende kosten dan. TS geeft duidelijk aan, dat het een en ander niet langer te betalen is voor haar.

Ik weet natuurlijk niet wat TS nu betaald. Stel dat het 350 euro per maand is zou dat natuurlijk wel goedkoper kunnen als ze hem liever niet laat inslapen

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:31

Iemand deelde ooit eens deze post op FB en dat is precies waar dit over gaat. Ik ben het dan ook helemaal eens met wat zij en de mensen in dit topic zeggen; laat dit paard zelf gaan aub of zet haar inderdaad op pensioen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:36

Lucy0507 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Kan je haar niet in Frankrijk oid stallen voor een lagere prijs?

Dan hou ik er ook geen zicht op...wie weet wat er dan met haar gebeurt.

Er bestaan gewoon goede rusthuizen/pensioen stallen in Frankrijk. Er is een stel Bokkers die er eentje runnen en meerdere mensen hier op bokt hebben hun paard naar verschillende adressen gestuurd. Het is hetzelfde als een pensioen stal in Nederland alleen dan in Frankrijk

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:38

Waarom zou je een dier dat pijn heeft willen verkopen? Ik zou haar laten inslapen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:49

Lucy0507 schreef:
Mijn paard van 13 heeft kissing spines en dusdanig dat er niet meer op gereden kan worden (of een hele kleine kans met een jaarlijks infuus en hele goede revaidatie/training). Ze staat bij een stalling, waar ze overdag de hele dag op de wei staat, dit gaat prima en verder is ze superlief. Ik kan de kosten niet meer opbrengen voor de stalling, dus zoek een goed huis voor haar. Iemand wil haar wel als draagmerrie en ik ben in overleg met de da of dit kan ivm haar kissing spines en of dit wel het juiste is naar haar toe.
Als coachpaard is natuurlijk lastig, omdat ze zelf niet helemaal ok is.
Ik wil het beste voor haar, met een huisje waar ze het nog fijn heeft, maar waar doe ik goed aan?

Als dat niet slechts loze woorden zijn maar je het echt meent dan blijft alleen over dart jij zelf je verantwoordelijkheid neemt over je eigen paard. Dus dat betekent dat jij haar zelf in bezit houdt tot het einde.

Dat kan er op verschillende manieren uitzien. Stel draagmerrie is een optie, dan kun je haar verleasen als draagmerrie en erop toezien dat ze het goed heeft. Anders kun je denken aan een goede pensioenplek waar je haar hopelijk goedkoper kunt stallen dan waar ze nu staat. Verleasen als weidemaatje kan ook nog (waarbij jij er geen geld voor krijgt en nog steeds zelf de verantwoordelijkheid over haar houdt). Inslapen/slacht is ook nog een optie.
Wat het in elk geval niet betekent is haar verkopen/weggeven en dus je handen van haar aftrekken.

BigOne

Re: Verkoop paard kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:53

Draagmerrie met ernstige kissing spines? Zou voor mij echt een no-go zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:02

Hmmm. Dit is wel een lastige kwestie..
Heb je geen geld voor deze omdat er een ander bij naast gaat komen of al is? Dan zou ik geen gezonde kopen of de gezonde verkopen.
Of deze in laten slapen. En das geen schande want ze is niet meer gezond he? Een paard als grasmaaier is duur en een paard als grasmaaier met pijn mag wat mij betreft ingeslapen worden zonder schaamte hoor!
Of in pensioen zetten als ze zonder pijn kan grazen als minder kosten wel t3 dragen zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:03

Nee inderdaad, dat kan toch nooit goed zijn voor een rug?
Als je ziet hoe sommige merries er uit zien na veel veulens.
Nee, geen optie in mijn ogen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:07

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:11

Daar heb je met een draagmoeder natuurlijk niet zoveel mee te maken ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:38

Misschien als pleegmoeder voor veulens zonder moeder? I.p.v. draagmerrie

(Maar ik blijf bij m’n eerdere mening, ik zou inslapen)
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 21-09-25 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:41

Ibbel schreef:
Het beste voor haar? Haar zelf houden - een pensioenstal is vaak goedkoper dan een pensionstal.
Als je dat ook niet kunt betalen, dan laat je haar inslapen of slachten. Dán doe je het beste voor haar.
Al het andere is je verantwoordelijkheid ontlopen en iemand anders én je paard met ellende opzadelen.

Zeer mee eens!

Zeker deze paard met KS, moet je absoluut niet gaan leuren!

Neem zelf je eigen verantwoording, i.p.v. het in andermans schoenen te gaan schuiven.
.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:42

Ik zou in jouw situatie, als ik op geen enkele manier ook niet de kosten voor een pensioenplekje zou kunnen dragen, kiezen voor inslapen. Haar een veulen laten dragen is echt een no go bij mij.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:45

DuoPenotti schreef:
Daar heb je met een draagmoeder natuurlijk niet zoveel mee te maken ;)

Oh daar had ik even overheen gelezen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:47

Lucy0507 schreef:
En gratis naar een zorgboerderij?

Wil je soms dat er ongelukken gaan gebeuren met de kwetsbare mensen?
Dan heb je dit op je geweten, want je weet je paard heeft KS.
En pijn is pijn dan gaat je paard eens erop reageren of een reactie op geven, geen goed idee!
Je gaf zelf al aan dat ze niet geschikt is als een coachpaard.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:48

Heeft de merrie überhaupt al eens veulens gehad?

Beste TS, je ziet zoveel dingen fout gaan met weggeven, dan ineens blijkt het paard toch verkocht, toch bereden, toch…

Helemaal eens met mijn voorgangers, dit paard moet bij jou blijven tot de laatste adem. Dus of je zoekt er een wel voor jou betaalbare plek voor waar ze zolang het gaat haar dagen mag slijten of het paard gaat al eerder hemelen (op welke wijze dan ook).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:49

MarlindeRooz schreef:
Kan je haar niet in Frankrijk oid stallen voor een lagere prijs?

Lekker dan!
Zo ver weg en uit het zicht, je gaat er niet ff snel naartoe als eigenaar.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 17:54

Ik sluit mij helemaal aan bij mijn voorgangers, of je houdt hem zelf, of inslapen. Neem je verantwoordelijk, het is jouw dier.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:25

Met zo’n paarden neem je je verantwoordelijkheid en dan heb je 2 opties:
-Je houdt haar zelf
-Je laat haar inslapen/slachten

Er zijn al “kapotte” paarden genoeg in de handel die dan uiteindelijk toch fout terechtkomen en weer doorverkocht worden als rijpaard met alle gevolgen van dien. Dus zadel een ander niet op met jouw problemen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:30

Ik snap dat het moeilijk is om een paard in te laten slapen als die wel gewoon in de wei gelukkig is. Het feit is alleen dat paarden ontzettend duur zijn in onderhoud, een die alleen graast kost net zoveel als een waar je wel op kan rijden. Dus eigenlijk zit niemand te springen om een (gratis) paard waar wat aan mankeert. Het komt heel vaak voor dat zo'n paard weggegeven wordt en toch weer op Marktplaats opduikt als rijpaard. Mensen gaan soms heel ver om een paar centen aan zo'n dier te kunnen verdienen, dus wat dat betreft, kun je eigenlijk niemand vertrouwen.

Als je echt het beste wil voor haar, dan moet je niet verwachten dat andere mensen wel kosten gaan maken aan jouw paard, jij kunt het zelf ook niet meer opbrengen. Of je zoekt goedkopere stalling of laten hemelen is echt de beste oplossing, hoe zuur dat ook is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:02

Lucy0507 schreef:
Mijn paard van 13 heeft kissing spines en dusdanig dat er niet meer op gereden kan worden (of een hele kleine kans met een jaarlijks infuus en hele goede revaidatie/training). Ze staat bij een stalling, waar ze overdag de hele dag op de wei staat, dit gaat prima en verder is ze superlief. Ik kan de kosten niet meer opbrengen voor de stalling, dus zoek een goed huis voor haar. Iemand wil haar wel als draagmerrie en ik ben in overleg met de da of dit kan ivm haar kissing spines en of dit wel het juiste is naar haar toe.
Als coachpaard is natuurlijk lastig, omdat ze zelf niet helemaal ok is.
Ik wil het beste voor haar, met een huisje waar ze het nog fijn heeft, maar waar doe ik goed aan?

Je zou nog kunnen vragen of de revalidatie stal of DA haar nog gratis willen hebben. Wellicht als zij er nog wat in zien en willen proberen te revalideren dat ze nog een kans heeft op een goed leven.

Eigenlijk zou ik haar zo ook nooit verkopen, alleen na een eventuele succesvolle revalidatie. Dan is inslapen inderdaad eerlijker. Niet zo de handel in sturen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:08

ikkedus schreef:
Iemand deelde ooit eens deze post op FB en dat is precies waar dit over gaat. Ik ben het dan ook helemaal eens met wat zij en de mensen in dit topic zeggen; laat dit paard zelf gaan aub of zet haar inderdaad op pensioen.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit is een hele goede post, ik hoop dat de topicstarter dit goed leest want dit is precies zoals het is

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:10

Een dierenarts zei laatst tegen mij: 'Euthanasie is ook een behandeling'!

En ik denk (net als (bijna) al mijn voorgangers dat dat ook voor dit paard geldt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:54

Ik zou dierenkliniek Dennenoord contacten. Die hebben pleegmerrie’s voor moederloze veulens. Dan heeft ze ook geen hinder van de KS. En als je echt zeker wilt zijn van een goed huis voor je merrie dan GEEF je haar aan ze. Die laatste € 500,00 slachtwaarde heb je toch wel voor haar over?