Fout van dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 49113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Fout van dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:17

Mijn dierenarts heeft ook een fout gemaakt,nl veel te laat gekomen, en ik had een zeer dure rekening en een dood paard.
Mijn advies is, pak je verlies, ben dankbaar dat je paard leeft en die dierenarts zie je toch nooit meer.
Is allemaal verloren energie!

Kidde
Berichten: 4296
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:20

Ik zou hier persoonlijk geen energie meer insteken en gewoon betalen. Het zal altijd een welles niettes verhaal blijven en de baas staat vierkant achter de dierenarts zo te lezen.

Met betrekking tot het telefonisch consult zijn we eigenlijk ook gewoon verwend dat dit vaak niet wordt doorgerekend. In de humane geneeskunde brengen ze elk belletje in rekening en dan ben je een stuk meer kwijt. Je merkt het natuurlijk alleen niet omdat het vergoed wordt.

Als je naar een eventuele commissie gaat (geen idee of dat in Duitsland bestaat?) zal je ook mogelijk weer tijd en geld kwijt zijn. Daarbij is ook nog de vraag of je kan bewijzen dat het nog niet over was toen ze op stal bij je weg ging. Ik zou het zelf dus loslaten en betalen

AnjaK83

Berichten: 100
Geregistreerd: 24-02-14

Re: Fout van dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:28

In Nederland is het volgens mij zo dat een dierenarts een inspanningsplicht heeft en geen prestatieplicht. Dus dat zou betekenen dat, ondanks dat het niet (afdoende) geholpen heeft, je moet betalen voor de inspanning. Ik zou inderdaad betalen en ooit meer naar terug gaan. Eventueel nog een recensie achterlaten ergens met je ervaring om anderen te waarschuwen...

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 10:02

pien_2010 schreef:
Mijn dierenarts heeft ook een fout gemaakt,nl veel te laat gekomen, en ik had een zeer dure rekening en een dood paard.
Mijn advies is, pak je verlies, ben dankbaar dat je paard leeft en die dierenarts zie je toch nooit meer.
Is allemaal verloren energie!



zo dan! om het ff te relativeren zeg maar. Jeetje, dit is wel heel erg zuur. Ik heb iig alleen maar een dure rekening maar een gezond paard. Een dure rekening en dood paard is helemaal onverteerbaar.
Overigens ook bij deze dierenarts. Ezel met koliek. Ik heb nog gevraagd of ie niet gespoeld moest, maar nee, buscopan. Dag erop was het niet over, maar dierenarts had geen tijd en zou metacam en buscopan neerzetten voor de praktijk zodat ik zelf kon spuiten. Maandag hadden ze dan tijd om te komen, maar spoelen had al geen zin meer. Ezel is overleden met een zwaar opgezette buik. Ik had achteraf misschien toen mijn conclusie al moeten trekken, maar ik zag dat toen toch als eenmalige fout (die overigens ook nooit erkend is, maar ik ben er nooit achteraan gegaan ook).

pien_2010

Berichten: 49113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 10:19

Oef wat erg die ezel. Ik ben er nooit achteraan gegaan. Het heeft jaren geduurd voordat ik het gewoon kon benoemen zo ziek was ik ervan. Maar ik kan die dierenarts praktijk nu passeren zonder braak gevoel. Het is wat het is.
Ik geef je een knuffel. Die ezel is echt poedersuiker! Net als onze Chico.

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 10:19

Kidde schreef:
Ik zou hier persoonlijk geen energie meer insteken en gewoon betalen. Het zal altijd een welles niettes verhaal blijven en de baas staat vierkant achter de dierenarts zo te lezen.

Met betrekking tot het telefonisch consult zijn we eigenlijk ook gewoon verwend dat dit vaak niet wordt doorgerekend. In de humane geneeskunde brengen ze elk belletje in rekening en dan ben je een stuk meer kwijt. Je merkt het natuurlijk alleen niet omdat het vergoed wordt.

Als je naar een eventuele commissie gaat (geen idee of dat in Duitsland bestaat?) zal je ook mogelijk weer tijd en geld kwijt zijn. Daarbij is ook nog de vraag of je kan bewijzen dat het nog niet over was toen ze op stal bij je weg ging. Ik zou het zelf dus loslaten en betalen


Ja. Nou. Grappige is dus dat mijn bijrijder filmpjes gemaakt blijkt te hebben. Wist ik dus niet, maar ze sleept haar hele familie mee hierheen die dus ook allemaal een band met de paarden hebben (het was daarbij "haar"paard die de verstopping had) en zij heeft dus de hele tijd kennelijk zitten filmen om haar familie ook op de hoogte te houden. Maar om daar idd nu zoveel energie in te steken. Ik heb op geen zin om een naam te krijgen van klikspaan. Ik merkte wel dat toen ik andere dierenarts opbelde voor mijn hond, en aangaf op haar vraag waarom ik een nieuwe dierenarts zocht: sorry, ik heb daar mijn redenen voor, maar ik vind het niet fijn om slecht te praten over mijn andere dierenarts, dat toch wel gewaardeerd werd en ik gelijk terechtkon. Ik merk ook dat nu ik mijn verhaal hier heb kunnen doen, en toch wel veel bevestigd wordt in mijn gevoel van onrecht, mijn woede eigenlijk al een heel stuk gezakt is. Ik denk dat ik hem een brief schrijf met mijn bevindingen. En dan vooral de manier waarop hij met mijn klacht is omgegaan. En daarin ook vermeld dat ik de rekening betaal, niet omdat ik het er mee eens ben, maar omdat ik de eer aan mezelf hou (moet nog ff kijken hoe ik het verwoord dat het wel netjes overkomt, maar de hint duidelijk is). Ik vind de rekening zuur, maar vooral de manier waarop je als klant behandeld wordt zodra je dus aankaart het ergens niet mee eens te zijn. Maar goed. Is wel een ontwikkeling die in de hele maatschappij plaatsvind helaas doordat alles zo groot is geworden en de binding met de klant volledig weg is.

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 10:26

pien_2010 schreef:
Oef wat erg die ezel. Ik ben er nooit achteraan gegaan. Het heeft jaren geduurd voordat ik het gewoon kon benoemen zo ziek was ik ervan. Maar ik kan die dierenarts praktijk nu passeren zonder braak gevoel. Het is wat het is.
Ik geef je een knuffel. Die ezel is echt poedersuiker! Net als onze Chico.


Ja klopt. En ik kan me jouw gevoel ook goed voorstellen.
Heeft jouw dierenarts erkent dat ie fout zat of ook niet?

Het is zo jammer dat gewoon excuses vaak zo moeilijk lijken. We zijn mensen en fouten maken we allemaal. Die fouten zeggen niks over wie je bent, de manier waarop je met fouten omgaat maken wie je bent. Neem je er verantwoordelijkheid voor, of schuif je het af.

Het helpt al zo als je gewoon erkent wordt. Als er gewoon gezegd wordt: Ik heb een fout gemaakt, en dat spijt me.

Elisa2

Berichten: 46663
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:00

Dit is herkenbaar, zo heeft een DA bij ons ook een paar keer een paar flinke fouten gemaakt met een dood paard als gevolg. Deze kon en wilde ook geen fout toegeven en deze hebben wij wel voor de tuchtcomissie gesleept en zijn op beide punten in het gelijk gesteld en ze heeft ook de rekening terug moeten betalen. En zij kreeg een officiele berisping/ waarschuwing.

Ik ben toch altijd blij dat we dit gedaan hebben omdat het als gerechtigheid voelde voor het paard die echt een lijdensweg heeft gehad door haar fouten. Uit coulance heb ik nooit haar naam genoemd, had haar namelijk ook op die manier kapot kunnen maken aangezien mijn paardennetwerk groot was destijds. Maar omdat ik besef dat dierenartsen ook fouten kunnen maken en alleen de gevolgen vaak heel erg verrot zijn wilde ik dat niet.

Maar goed, kijk voor jezelf of dit het waard is..het is zuur, maar het is maar geld en je paard is er gelukkig nog.

pien_2010

Berichten: 49113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:38

IHN schreef:
pien_2010 schreef:
Oef wat erg die ezel. Ik ben er nooit achteraan gegaan. Het heeft jaren geduurd voordat ik het gewoon kon benoemen zo ziek was ik ervan. Maar ik kan die dierenarts praktijk nu passeren zonder braak gevoel. Het is wat het is.
Ik geef je een knuffel. Die ezel is echt poedersuiker! Net als onze Chico.


Ja klopt. En ik kan me jouw gevoel ook goed voorstellen.
Heeft jouw dierenarts erkent dat ie fout zat of ook niet?

Het is zo jammer dat gewoon excuses vaak zo moeilijk lijken. We zijn mensen en fouten maken we allemaal. Die fouten zeggen niks over wie je bent, de manier waarop je met fouten omgaat maken wie je bent. Neem je er verantwoordelijkheid voor, of schuif je het af.

Het helpt al zo als je gewoon erkent wordt. Als er gewoon gezegd wordt: Ik heb een fout gemaakt, en dat spijt me.


Nee het is nooit erkend dat je met kie die om 9 uur gemeld wordt niet om 16 uur kunt komen, en we hebben het er nooit over gehad. Ik kreeg hem toch niet terug en ik vond heel erg traumatisch en mijn man ook.

hagelslag
Berichten: 11384
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Fout van dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:03

Bij de tierärtzekammer iets melden heeft weinig nut is mijn ervaring.

Toen layka kreupel stond begin 2020 wouden we graag fotos aan huis laten maken.
Onze dierenarts kon dat nog niet. Dus de dierenarts hier uit het dorp geprobeerd t bereiken.
Bellen-appen- mailen..
0.0 reactie (toen ik hem nodig was voor mijn Shetlander in 2013 was hij ook al niet te bereiken).....

Helaas staat die dierenarts er om bekend.
Dus ik dacht, ik mail de ärtzenkammer.
En wat denk je dat ik terug kreeg.
T is zoals t is, hij is niet verplicht je telefoontjes mailtjes of wat dan ook te beantwoorden.

Dus uiteindelijk met layka naar de kliniek gegaan. Diagnose gekregen en klaar.

Helaas is het echt goed duur geworden in duitsland qua dierenarts.
Door de GOT verhoging is het niet grappig meer.
Al snap ik wel dat de GOT omhoog "moest".
Die was namelijk al jaren niet veranderd....

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 16:50

hagelslag schreef:
Bij de tierärtzekammer iets melden heeft weinig nut is mijn ervaring.

Toen layka kreupel stond begin 2020 wouden we graag fotos aan huis laten maken.
Onze dierenarts kon dat nog niet. Dus de dierenarts hier uit het dorp geprobeerd t bereiken.
Bellen-appen- mailen..
0.0 reactie (toen ik hem nodig was voor mijn Shetlander in 2013 was hij ook al niet te bereiken).....

Helaas staat die dierenarts er om bekend.
Dus ik dacht, ik mail de ärtzenkammer.
En wat denk je dat ik terug kreeg.
T is zoals t is, hij is niet verplicht je telefoontjes mailtjes of wat dan ook te beantwoorden.

Dus uiteindelijk met layka naar de kliniek gegaan. Diagnose gekregen en klaar.

Helaas is het echt goed duur geworden in duitsland qua dierenarts.
Door de GOT verhoging is het niet grappig meer.
Al snap ik wel dat de GOT omhoog "moest".
Die was namelijk al jaren niet veranderd....


op zich snap ik ook wel dat ze daar niks mee kunnen. Als je een dierenarts niet kunt bereiken kun je een andere bellen. En t was kennelijk ook niet jullie eigen dierenarts.
Het is wel idd heel erg duur geworden. Het stomme is. Ik heb een dierenarts gehoord die te weinig had berekend. Moest het verschil uit eigen zak bijbetalen (belasting). Dat vind ik zo naar..ze doen alsof het moet, alsof het goed is voor de klant, of voor dierenarts, maar uiteindelijk draait het maar om 1 ding: ze hebben weer een spaarvarken gevonden bij de overheid.

Ik heb wel gelezen dat de Tierarztekammer geen klachten inhoudelijk behandelt. Daarvoor moet je echt naar de rechter. Tierarztekammer kan wel bijv rekeningen beoordelen om te kijken of de GOT tarieven goed zijn berekend. Is ook wel logisch eigenlijk, want anders zijn ze dag en nacht bezig klachten te behandelen.

Ik heb het al losgelaten. Het is sneu geld, maar idd paard leeft en dat is het belangrijkste. Daarbij hou ik de eer graag aan mezelf.

pien_2010

Berichten: 49113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Fout van dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 17:01

Doe je goed! Geniet van je paard en hopelijk komt het nooit meer terug!

hagelslag
Berichten: 11384
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Fout van dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 18:33

Toen voor mijn Shetlander was het onze vaste dierenarts.
En toen was hij dus al onbereikbaar.

Het is inderdaad niet onze vaste dierenarts.
Gelukkig maar, want ik zou echt niet kunnen slapen.
Bang dat als we de dierenarts echt nodig zijn.
Hij/zij niet opneemt en je dier moet lijden.

En goed dat je het los hebt gelaten.

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 18:52

hagelslag schreef:
Toen voor mijn Shetlander was het onze vaste dierenarts.
En toen was hij dus al onbereikbaar.

Het is inderdaad niet onze vaste dierenarts.
Gelukkig maar, want ik zou echt niet kunnen slapen.
Bang dat als we de dierenarts echt nodig zijn.
Hij/zij niet opneemt en je dier moet lijden.

En goed dat je het los hebt gelaten.


Nee, dat snap ik inderdaad. Is wel vervelend.

pinto_1

Berichten: 2730
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:12

Ik heb ook een shetlander met regelmatige slokdarmverstopping (en ik woon in Duitsland), maar ik snap het niet. Bij een slokdarmverstopping gaan ze bij mijn shet gelijk met een neussonde en water proberen om de slokdarm weer open te krijgen. Nooit van gehoord om buscopan te proberen.
Een keer niet gelukt, en ja, toen werden we doorverwezen naar de kliniek. Gelukkig ging het toen wel goed, en daarna geen problemen meer gehad.
Overigens gaat de sonde inderdaad vaak gepaard met een neusbloeding, maar ben allang blij als het opgelost is. ;)

D__S

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:39

pinto_1 schreef:
Ik heb ook een shetlander met regelmatige slokdarmverstopping (en ik woon in Duitsland), maar ik snap het niet. Bij een slokdarmverstopping gaan ze bij mijn shet gelijk met een neussonde en water proberen om de slokdarm weer open te krijgen. Nooit van gehoord om buscopan te proberen.
Een keer niet gelukt, en ja, toen werden we doorverwezen naar de kliniek. Gelukkig ging het toen wel goed, en daarna geen problemen meer gehad.
Overigens gaat de sonde inderdaad vaak gepaard met een neusbloeding, maar ben allang blij als het opgelost is. ;)


Kleine verstoppingen kunnen wel degelijk (soms) met buscopan worden opgelost. Ook bij het sonderen kan buscopan gegeven worden om de slokdarm te laten relaxeren en zo hopelijk de verstopping makkelijker te kunnen oplossen tijdens het sonderen.

Karina

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:50

Zoals al eerder genoemd heeft de DA inderdaad een inspanningsverplichting en geen prestatieverplichting, het is gewoon niet zo dat je niet hoeft te betalen als hetgeen waarvoor je gebeld hebt niet over is na hun bezoek.
Wij hebben paar weken geleden 3 dagen achter elkaar 2x per dag met de DA geprobeerd met buscopan en sonderen om een slokdarmverstopping bij een mini op te lossen en het lukte gewoon niet, het zat muurvast en de pony slikte gewoon met geen mogelijkheid de sonde in. Ze hebben werkelijk alles uit de kast getrokken maar het lukte niet, en de DA heeft uiteindelijk met tranen in haar ogen de pony (32 jaar) in laten slapen want het was niet reeel haar nog door te sturen voor een operatie die heel gevaarlijk is door alle zenuwen en aderen in het gebied. Het heeft een klein vermogen gekost maar het zou echt niet bij me opkomen om te denken: Nou het is niet opgelost dus ik ga de rekening niet betalen. Ik vond het haast nog ellendiger voor haar dan voor ons.

Dat gezegd hebbende vind ik wel dat telefonisch overleg over een paard die op dat moment al in behandeling is nou niet bepaald iets is wat als "irritant" bestempeld zou mogen worden. We zijn inderdaad niet gewend in de veterinaire zorg dat dit gerekend wordt al is dat eigenlijk best gek, maar hoe het gezegd is tegen je is echt raar. Dus ik vind zeker dat je daar wat van mag zeggen, niet van de kosten zo zeer maar wel vanwege de genoemde reden.
Ik denk wel dat de communicatie niet als okee is ervaren door zowel de DA als door jou. Je hebt blijkbaar zelf buscopan in huis en er ook voor gekozen om niet meteen de DA te laten komen, maar gevraagd of je dat als eerste zou kunnen spuiten. Het zou zo kunnen zijn dat ze dat niet verstandig heeft gevonden om het alleen met buscopan te proberen, normaal gesproken doe je de combinatie dus spuiten, en na wat inwerktijd proberen het met de sonde op te lossen. Misschien is het daar al misgegaan.

Ik ga mee in het meest genoemde advies: neem je verlies want het is redelijk kansloos om het aan te vechten, en op zich hebben ze zo ik begrijp dat telefonisch consult er al afgetrokken.

Ik hoop dat je het los kunt laten, inderdaad dankbaar zijn dat je beessie er nog is, en hopen op een betere relatie met een nieuwe praktijk. Want het is zo belangrijk dat je vertrouwen hebt in dit soort situaties. Wellicht daar van te voren een gesprekje over wat je zelf kunt en wil doen in bepaalde gevallen, en over hun beleid qua telefonisch advies in dat soort gevallen.

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 10:41

Karina schreef:
Zoals al eerder genoemd heeft de DA inderdaad een inspanningsverplichting en geen prestatieverplichting, het is gewoon niet zo dat je niet hoeft te betalen als hetgeen waarvoor je gebeld hebt niet over is na hun bezoek.
Wij hebben paar weken geleden 3 dagen achter elkaar 2x per dag met de DA geprobeerd met buscopan en sonderen om een slokdarmverstopping bij een mini op te lossen en het lukte gewoon niet, het zat muurvast en de pony slikte gewoon met geen mogelijkheid de sonde in. Ze hebben werkelijk alles uit de kast getrokken maar het lukte niet, en de DA heeft uiteindelijk met tranen in haar ogen de pony (32 jaar) in laten slapen want het was niet reeel haar nog door te sturen voor een operatie die heel gevaarlijk is door alle zenuwen en aderen in het gebied. Het heeft een klein vermogen gekost maar het zou echt niet bij me opkomen om te denken: Nou het is niet opgelost dus ik ga de rekening niet betalen. Ik vond het haast nog ellendiger voor haar dan voor ons.

Dat gezegd hebbende vind ik wel dat telefonisch overleg over een paard die op dat moment al in behandeling is nou niet bepaald iets is wat als "irritant" bestempeld zou mogen worden. We zijn inderdaad niet gewend in de veterinaire zorg dat dit gerekend wordt al is dat eigenlijk best gek, maar hoe het gezegd is tegen je is echt raar. Dus ik vind zeker dat je daar wat van mag zeggen, niet van de kosten zo zeer maar wel vanwege de genoemde reden.
Ik denk wel dat de communicatie niet als okee is ervaren door zowel de DA als door jou. Je hebt blijkbaar zelf buscopan in huis en er ook voor gekozen om niet meteen de DA te laten komen, maar gevraagd of je dat als eerste zou kunnen spuiten. Het zou zo kunnen zijn dat ze dat niet verstandig heeft gevonden om het alleen met buscopan te proberen, normaal gesproken doe je de combinatie dus spuiten, en na wat inwerktijd proberen het met de sonde op te lossen. Misschien is het daar al misgegaan.

Ik ga mee in het meest genoemde advies: neem je verlies want het is redelijk kansloos om het aan te vechten, en op zich hebben ze zo ik begrijp dat telefonisch consult er al afgetrokken.

Ik hoop dat je het los kunt laten, inderdaad dankbaar zijn dat je beessie er nog is, en hopen op een betere relatie met een nieuwe praktijk. Want het is zo belangrijk dat je vertrouwen hebt in dit soort situaties. Wellicht daar van te voren een gesprekje over wat je zelf kunt en wil doen in bepaalde gevallen, en over hun beleid qua telefonisch advies in dat soort gevallen.


Heb het al losgelaren inderdaad. Ik vind overigens de situatie die jij beschildert anders. Ook zulk soort zaken zijn hier voorgekomen, maar dan lukt het niet en dat kunnen ze niet helpen. Hier kwam ze erdoor. Er kwam ook steeds voer mee uit, maar na klein halfuur (nog korter zelfs mss)gaf ze aan dat het wel opgelost moest zijn. Bijrijder zei nog: maar er komt nog voer uit. Dat kwam ws uit de maag zei ze. Kliniek had de hele verstopping er met halfuur uit en gaf aan dat ze gewoon niet lang genoeg door is gegaan. Bij jou probeerden ze, maar lukte niet. Hier gaf ze aan dat het gelukt was, terwijl dat niet zo was. En zeker toen ik haar belde om te zeggen dat paard nog steeds slijmde en eten naar buiten kwam had ze dat moeten weten. Ik heb haar gevraagd of ik eerst buscopan kon spuiten of dat ze gelijk langskwam..buscopan spuiten 25 ml en als het rond 15 uur niet weg is terugbellen. Lijkt me geen communicatiestoring of dat ze het geen verstandig idee vond.

Karina

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 11:54

Ik snap jouw redenering en frustratie hoor, maar het is niet onwaarschijnlijk dat zij die communicatie anders heeft ervaren.
Je beginpost beschrijft geen overleg over komen of zelf spuiten, normaal gesproken hebben weinig mensen zelf de mogelijkheid om te spuiten, jij vroeg of je dat kon doen, en ik vind het op zich goed handelen dat ze zegt: als jij dat wil dan kun je dat proberen, maar aangeeft wanneer je paard dan wel echt beter moet zijn.

De kliniek begon vanuit een ander startpunt met een al behandeld paard, dus je kunt beide behandelingen/prestaties in die zin niet vergelijken. Het is ook niet gek dat er nog voer uitkwam, een verstopping kan beide kanten op oplossen dus m.i. zeker mogelijk wat zij aangaf.
Ik vind wel dat ze misschien beter wat langer had kunnen blijven om je paard te observeren en zeker te weten dat het opgelost was. Maar hoofdzaak blijft dat je merrie behandeld is op jouw verzoek, en het is helaas niet relevant voor de rekening of je daarna wel of niet weer een gezond paard had.
Weekend en avonduren maken het er natuurlijk ook niet beter op qua bedrag, dat is pech.

Goed dat je het loslaat. Hoe dan ook moet je vertrouwen voelen als je volgende keer een dierenarts nodig hebt. En of je klacht nu wel of niet terecht is, door hoe er met de klacht is omgegaan is dat is er nu niet meer. Als de eigenaar inderdaad heeft gezegd dat ze eigenlijk helemaal geen paarden meer willen doen zou ik dat nummer in ieder geval maar snel schrappen uit je telefoon.

Little_Gift

Berichten: 4903
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: In Chihuahua Territory

Re: Fout van dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:02

Je kunt jouw voorbeeld toch totaal niet vergelijken met de situatie waar IHN in zat.

Jouw dierenarts heeft alles geprobeerd, in IHN haar geval was het net andersom: alles wat ze wou laten proberen door de dierenarts, bleek teveel moeite.

pateeke
Berichten: 2739
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Fout van dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:17

Ik denk dat je een juiste keuze maakt door het los te laten. Je kan die factuur wel gaan betwisten, maar wellicht gaat dat je enkel meer kosten (tijd, energie en mogelij kook geld). En als er niet te praten valt met de dierenarts zal deze ook niet gaan veranderen.
Wel zou ik me inderdaad een andere dierenarts zoeken.

Ik heb het zelf ook al een aantal keer meegemaakt met één van mijn dieren dat een dierenarts fouten maakte, weigerde onderzoek te doen, zaken verzweeg of gewoon de grootste onzin uitkraamde. Ik heb daar mijn conclusies uit getrokken en in bepaalde praktijken zet ik geen voet meer binnen, en andere dierenartsen blijven zo ver mogelijk van mijn dieren vandaan. Uiteindelijk heb ik andere dierenartsen gevonden. En nee, die weten het ook niet altijd, maar zeggen dat dan ook. Of ze maken "fouten" of schatten de situatie anders in, maar geven dat ook gewoon toe. En zoals je zegt: dat is echt een verschil. Op die manier kan je tenminste op een goede basis met elkaar werken en vertrouwen hebben in de kennis en kundigheid van de dierenarts in kwestie.

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 12:31

Karina, geloof me nou maar gewoon. De buscopan had ik, omdat ze eerder geen tijd had om langs te komen en zei: ik zet metacam en buscopan voor de praktijk. Moet je dat maar spuiten (dode ezel tot gevolg trouwens). Dat was fehleinschätzung. Dat bij jou was proberen zonder gevolg, bij mij was het: slangetje erin, klein halfuurtje hengelen, zeggen dat het is opgelost, niet verder kijken als wij vragen daarover stellen en ook bij telefoon erna erbij blijvem dat het is opgelost.Daarbij: als ze het spuiten geen goed idee vond, had ze dus gewoon kunnen zeggen dat ze beter langs kon komen. Ik vind het feit dat ze maar half werk doet door een communocatiestoring vrij vergezocht. Ze heeft overigens voordat ze ging sonderen ook nog weer buscopan gespoten. Ze heeft alles verder goed gedaan, maar ze is te snel gestopt. Plus het advies dat paard na uur weer mocht eten, maar goed..dat heb ik sws niet gedaan.

IHN
Berichten: 2375
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 12:40

pateeke schreef:
Ik denk dat je een juiste keuze maakt door het los te laten. Je kan die factuur wel gaan betwisten, maar wellicht gaat dat je enkel meer kosten (tijd, energie en mogelij kook geld). En als er niet te praten valt met de dierenarts zal deze ook niet gaan veranderen.
Wel zou ik me inderdaad een andere dierenarts zoeken.

Ik heb het zelf ook al een aantal keer meegemaakt met één van mijn dieren dat een dierenarts fouten maakte, weigerde onderzoek te doen, zaken verzweeg of gewoon de grootste onzin uitkraamde. Ik heb daar mijn conclusies uit getrokken en in bepaalde praktijken zet ik geen voet meer binnen, en andere dierenartsen blijven zo ver mogelijk van mijn dieren vandaan. Uiteindelijk heb ik andere dierenartsen gevonden. En nee, die weten het ook niet altijd, maar zeggen dat dan ook. Of ze maken "fouten" of schatten de situatie anders in, maar geven dat ook gewoon toe. En zoals je zegt: dat is echt een verschil. Op die manier kan je tenminste op een goede basis met elkaar werken en vertrouwen hebben in de kennis en kundigheid van de dierenarts in kwestie.


Pateeke, dat is heel fijn idd. Zo 1 had ik ook toen ik in nederland woonde. Ik weet nog goed dat allebei mijn honden verlamd waren. Dierenarts wist het niet. Heeft me om 22 uur s avonds opgebeld om te vragen of ik tijd had te brainstormen, want ze kon er niet van slapen. Ik ben uiteindelijk naar iemand toegegaan die pendelde. Kende haar toen niet, maar ze ging gelijk mee. Die hond heeft omtsteking in rug, de ander had iets in anders. Dierenarts keek vreemd, maar heeft het wel onderzocht en het klopte. Maar gewoon zo fijn dat je open met elkaar praten kunt en allebei het dier op 1 hebt. Heb er nu hier voor de honden denk ik ook weer 1. Ik was daar met mijn hond voor oorontsteking, die is nogal reactief. Ik dacht nog: wat rustig hier. Maar ze hadden het al door en aam de hondenpatientjes gevraagd of ze even in de auto wilden wachten zodat mijn hond rustig bleef en ik mocht gelijk in therapieruimte met haar. Ze zijn ook nog goedkoper en nemen de tijd).