Sportmuesli?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jannes2024

Re: Sportmuesli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 08:11

het ene paard is gewoon temperament voller dan de ander en bij sommige paarden valt dat niet op te lossen met alle moderne brokjes en middeltjes , het zit ook vaak tussen de oren van de baasjes dat deze zogenaamde wonder brokjes en middeltjes werken , het is een hele hype
een intensief sport paard voer je natuurlijk anders als een leuk recreatie paard dat niet iedere dag traint en zware arbeid moet verrichten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 08:35

Ik ben om dezelfde reden actieve en protein van Vitalstyle gaan geven. Ik heb een tinkermerrie en onder het zadel was ze niet vooruit te branden. Zowel als ik er een keer op zit en bij mijn bijrijder.
Een halve schep/driekwart schep na het rijden ben ik gaan geven. En ze is net wat meer energieker tijdens de arbeid. Daarnaast krijgt ze ook oerbalans van Vitalstyle en een kwart schep slueslimix van Vitalstyle.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 09:17

Tatyana schreef:
Power Fit van Florian is een aanrader voor net dat beetje extra.

Is een hele fijne muesli. Voor mijn paard ben ik zelfs overgegaan op de high impact brok van Florian. Hij staat 24/7 buiten, loopt veel en geeft hem net wat extra met rijden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 10:09

Misschien interessant om je voeding eens te laten doorlichten? Heb toevallig bij een bokker dat laten doen. Equi-Exel heet het bedrijf. Was gratis en bizar uitgebreid. Zo kwam ik erachter dat zelfs met een balancer ik bepaalde vitamines en mineralen gewoon nog miste. En dan denk je het juiste te voeren.. :')

Het advies was trouwens deels haar eigen voeding (de nieuwe balancer) maar daarnaast kreeg ik ook gewoon Pavo Fibrebeet aangeraden en kon ik eventueel kijken naar iets van Havens om droog te kunnen voeren. Dus voor mijn gevoel gewoon een eerlijk advies en niet pusherig naar 1 of een eigen merk.