Thioro schreef:Hier staan ze 24/7 buiten.
Er is bijna geen gras meer dus voer jaarrond hooi bij.
Nu ze veel uitloop hebben en druk bezig zijn met foerageren (er is altijd wel ergens nog een miezerige grasspriet te vinden) geef ik ze een half baaltje hooi (ong 7kg) in een slowfeedernet. Daar doen ze dus 2-3 dagen mee nu.
In de winter eten ze uiteraard veel meer hooi. Laatste voerbeurt geef ik nog een volledige baal in een slowfeedernet. Dat is 's morgens op, waarschijnlijk is dat ergens halfweg de nacht al wel op maar lijken ze verder geen last van te hebben.
En over dat langdurig niet eten.
Nu het zo warm is staan ze van pakweg 11u tot een uur of 6 's avonds wortel te schieten in de schuilstal. Hooi hangt een beetje verder, maar ze eten gewoon niet al die tijd. Staan wat te soezen tot temperaturen weer dragelijker worden.
'S nachts bunkeren ze alles wat ze kunnen.
Geen symptomen van maagzweren verder.
Zelfde met een paard moet minstens elke 3u kunnen drinken od.
Doen ze hier ook niet. Ze slurpen een paar tientallen liters 2-3× per dag en verder staat de drinkbak er decoratief te wezen. En ook die is permanent beschikbaar.
Uiteraard zijn we het er over eens dat ze vrije toegang tot water en ruwvoer moeten hebben maar ik denk dat paarden best wel een tijdje zonder kunnen als ik kijk hoe ze hier zelf hun dag indelen.
Het minder eten bij warm weer heb ik ook idd gemerkt.
In de winter eten ze wel meer, we zeggen dan altijd "de kachel moet blijven branden" omdat ze veel energie steken in zichzelf warm houden dan.
Misschien eten ze daarom minder bij hitte? Ze hebben geen extra energie nodig.