Toontredend bekappen zonder ongemak achteraf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:31

Paardenfann4 schreef:
Ik vind de hoeven ook wel flink kort bekapt na de bekappingen ook van de vorige eigenaar. Ik zou overleggen met je huidige smid of een andere in de arm nemen.

Ze zien er niet kort bekapt uit hoor. Dit is hoe het hoort. Je ziet helaas maar weinig echt correct bekapte paarden langs komen dus je referentiekader is heel anders. Ik vind wel de Hielen wat ondergeschoven en dat kan wel degelijk veel ongemak geven voor het paard.

Prima2Donna

Re: Toontredend bekappen zonder ongemak achteraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 11:46

Even voor de duidelijkheid, de foto's die ik gisteren plaatste van 2022 was nog met mijn oude smid. Daarna liep ze nergens gevoelig of anders. Met mijn nieuwe smid helaas wel, en ik denk dat de steilheid hier zeker mee kan spelen. Zoals ik zei heb ik bar weinig verstand van hoeven dus erg fijn om hier wat dingen op te kunnen steken!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:53

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:39

Op je eerste foto's vind ik haar veel te lang staan.
ALs ze in 2022 met de oude smid wel goed liep, ook na bekappen en nu niet meer dan is het zaak op zoek te gaan naar een betere/andere smid of bekapper die de balans weer terugbrengt in de hoeven.