DubbelFun schreef:Hoe kun je ze verder beschadigen als je NIET met een bit gaat rijden ??
Sorry bedoeld met bit ik ben nog nieuw hier dus soms maak ik nog foutjes het uploaden van de foto’s was ook echt een drama
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Babootje schreef:Ja goed dat je iemand even laat kijken; ik vermoed dat het bit net iets te laag hangt.
Elisa2 schreef:Ik zou zeggen, koop een watertrens, dubbelgebroken van goed materiaal. Die vind ik persoonlijk veel fijner dan bustrensen. Heb je ook geen kans dat er iets tussen komt. En anders laat eens een bitfitter komen.
DubbelFun schreef:@Isjlanders5: kan gebeuren, maar het stond zo raar
Persoonlijk zou ik de komende tijd bitloos rijden en na een paar dagen weer mét bit maar dan met een hele losse kinriem. Zijn/blijven de wondjes dan weg en na weer normaal rijden met bit en kinriem weer terug dan weet je waar het probleem ontstaat.
Isjlanders5 schreef:Elisa2 schreef:Ik zou zeggen, koop een watertrens, dubbelgebroken van goed materiaal. Die vind ik persoonlijk veel fijner dan bustrensen. Heb je ook geen kans dat er iets tussen komt. En anders laat eens een bitfitter komen.
Tja mijn punt is gewoon dat hij voorderest super loopt met dit bit! En ik heb veel mensen om mij heen die kunnen helpen maar nooit echt de opmerking gekregen dat mijn bit niet goed is. Ik zal me er is in inlezen al voeld het raar om voor ieder ding iemand te laten komen terwijl de bijvoorbeeld dierenarts die altijd voor controle komt er ook gratis even naar wilt kijken!
Elisa2 schreef:Ik zou zeggen, koop een watertrens, dubbelgebroken van goed materiaal. Die vind ik persoonlijk veel fijner dan bustrensen. Heb je ook geen kans dat er iets tussen komt. En anders laat eens een bitfitter komen.
Elisa2 schreef:Nee hoor, omdat de ringen glijden komen er geen velletjes tussen en inderdaad zijn deze iets anders bevestigd.
Ik denk dat dit paard ieder bit fijner vind dan degene waarvan hij kapotte mondhoeken krijgt.
Suzanne F. schreef:Er zijn verschillende soorten wondjes. Degene aan de buitenkant in de mondhoek, dit is vaak wat schraal. Die los je makkelijk op met bitringen of een goed passend bit. Maar de kloofjes binnenin de mondhoek zijn veel lastiger op te lossen. Dat kunnen echt ‘sneetjes’ zijn en het is soms echt lastig om een bit te vinden die dit kan oplossen. Heb ooit een paard gekend van een vriendin en welk bit ze er ook inhing, bij elk bit kwamen de kloofjes weer. En nee, ze was niet grof aan het trekken ofzo. Duurde weken, soms maanden voor ze weg waren en 1 x rijden en het was weer terug. Lang bitloos gereden en uiteindelijk is er in de kliniek iets aan gedaan, soort operatie dacht ik. Ik zal het eens navragen.
Elisa2 schreef:Nee hoor, omdat de ringen glijden komen er geen velletjes tussen en inderdaad zijn deze iets anders bevestigd.
Ik denk dat dit paard ieder bit fijner vind dan degene waarvan hij kapotte mondhoeken krijgt.
different1 schreef:Als ik het goed zie, zitten de wondjes echt in de mond en niet aan de buitenkant.
Het kan echt goed zijn dat het middenstuk van je bit te breed is.
Dat is bij een dubbel gebroken al heel snel het geval helaas, kijk maar eens in de mond als het hoofdstel aan is, en trek het bit een klein stukje opzij.
Dat hij het eerder niet had, weet je dat zeker? Want ik neem aan dat niet je na elke training in de mond kijkt...
Excuus, ik lees in je op dat je wel altijd controleerd.
Popstra schreef:Dat je complimenten krijgt omdat je een mooie stille hand hebt wil niks zeggen over wel of niet hard zijn in de hand.
Wellicht dat als je hem meer teugel geeft dus iets losser laat het al beter gaat. Nu staat er constante druk op
Kidde schreef:Je moet het echt zelf weten hoor, maar ik zou echt goed kijken of het over is voor je weer een bit in doet. Het zou dus morgen ineens over zijn volgens de hoefsmid? Ik snap dat je graag wil rijden, maar als je te vroeg begint loop je de kans dat het vlak voor je wedstrijd weer open ligt. Dan kan je je wedstrijd helemaal vergeten.
girlyggirl schreef:Elisa2 schreef:Nee hoor, omdat de ringen glijden komen er geen velletjes tussen en inderdaad zijn deze iets anders bevestigd.
Wel dus, watertrens komen ze veel eerder tussen en gebruik ik dus ook enkelt met bitringen