Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Matheno schreef:Hm, ik lees even mee. 2 oudere paarden met altijd 0 op wormtelling, maar 2 jonge paarden waarmee ik al een ruim jaar loop te tobben wat betreft bloedworm. Elke keer rond de 800, en nu vandaag kreeg ik de nieuwe uitslag; 1900 :-( ze staan dag en nacht buiten, we mesten de paddock 2x per dag, slepen wekelijks, ze krijgen onbeperkt kwalitatief goed onverpakt hooi en een vitaminebrok. Misschien heeft iemand tips, want ik word hier wel moedeloos van.
ellepel schreef:Hoe was je ontworm schema het afgelopen jaar?
ellepel schreef:Maar doe je ook twee weken na ontwormen weer onderzoek om te kijken hoe het dan is?
Volgens mij moet dat eigenlijk wel.
Is na twee weken nog de epg hoog dan weer een kuur er in.
Hilary schreef:~knip~
TS, een mesttest dmv handschoen is niet betrouwbaar. Zou denken dat een DA dat toch weet en een röntgenfoto voorstelt?
Matheno schreef:@Nouvel, heb je tips wat betreft weerstand boost ? ze krijgen dagelijks metazoa vitaminebrok, en in het weekend een slobber van Agrobs. Qua ruwvoer onbeperkt kruidenhooi. Ze zijn verder ook mooi op gewicht, super actief en speels.
Flubberboot schreef:Bloedwaardes zijn binnen!
Fosfaat te hoog en het enzym wat selenium niveau aangeeft was veel te laag. Nu dus uitzoeken waar die fosfaat vandaan komt en vitamine e en selenium bij bestellen. Gelijk vlozaad besteld voor zandkuur. Over twee weken weer belmonent om te kijken hoe het dan gaat!
Heb gevraagd naar ontwormschema voor jonge paarden maar daar deden ze niet aan. Dus nu even kijken waar dat eventueel wel zou kunnen. Gaat dat enkel via een kliniek of zijn er ook bedrijven die dat mogen doen?
Matheno schreef:Wow, dat is wel heel hoog trouwens. Hier na de vorige uitslag 1900 en toen was er echt al wel voorzichtigheid geboden dat er geen darmontsteking zou ontstaan of koliek door de plotselinge passage van de wormen