Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiKiDo schreef:In Utrecht zit Morgan Lashley..haha.
Dus inderdaad: Utrecht of Raaphorst.
Raaphorst hoor ik goede verhalen, maar heb geen ervaring.
Utrecht heb je alles bij de hand. Zelf heb ik studenten nooit onprettig ervaren. En.. we hebben over een paar jaar ook nog dierenartsen nodig, denk ik dan maar.
Maar de ervaring met Utrecht heb je zelf al.
LiannePuthzy schreef:Ninx schreef:Ik zou naar een kliniek gaan. Meer mogelijk, en uiteindelijk vaak goedkoper uit.
Ook zou ik iemand laten meekijken naar je manier van trainen. Iemand die thuis is in revalidatie.
Het kan zijn dat je daar iets over het hoofd ziet.
Herhaaldelijke peesblessures kunnen wijzen op een overbelasting. Het staat helaas zelden op zichzelf.
Ik heb normaal elke week les, dus meekijken door iemand met verstand gebeurt wekelijks. Dat laatste ben ik zeker met je eens. Vandaar mijn twijfel over kliniek of thuis. Om verder te kunnen kijken naast de benen
Fly_high schreef:Ook als TS heel slecht zou rijden (sorry TSzo bedoel ik het niet) - het paard is op verschillende ondergronden (blijvend) kreupel dus je moet bij het begin beginnen, dierenarts erbij en daarvandaan verder.
Is Bodegraven een optie? Sander is een hele kundige orthopeed.
Raaphorst heb ik ook hele goede verhalen over gehoord inderdaad.
Iemand noemde Paardendokters, dat zou ik dan weer niet doenIs niks mis mee maar meer het niveau "dierenarts aan huis" qua mogelijkheden
KiKiDo schreef:In Utrecht zit Morgan Lashley..haha.
Dus inderdaad: Utrecht of Raaphorst.
Raaphorst hoor ik goede verhalen, maar heb geen ervaring.
Utrecht heb je alles bij de hand. Zelf heb ik studenten nooit onprettig ervaren. En.. we hebben over een paar jaar ook nog dierenartsen nodig, denk ik dan maar.
Maar de ervaring met Utrecht heb je zelf al.
Fly_high schreef:Ook als TS heel slecht zou rijden (sorry TSzo bedoel ik het niet) - het paard is op verschillende ondergronden (blijvend) kreupel dus je moet bij het begin beginnen, dierenarts erbij en daarvandaan verder.
Iemand noemde Paardendokters, dat zou ik dan weer niet doenIs niks mis mee maar meer het niveau "dierenarts aan huis" qua mogelijkheden
Elco schreef:LiannePuthzy schreef:Welke kliniek zouden jullie adviseren? Ikzelf zit vlakbij Amsterdam
Ik zou voor Bodegraven kiezen, alles bij de hand en zeer kundig.
Fly_high schreef:Paardendokters is inderdaad betaalbaar en heeft ook een kliniek maar zou gewoon niet mijn keuze zijn qua uitgebreide diagnostiek.
Ik heb bij DAP Bodegraven vroeger ook wel gehad dat ze nogal chaotisch bezig waren met meerdere paarden door elkaar heen (circa 2021)Maar deze zomer 3x geweest (orthopedisch traject bij Sander) en elke keer alle tijd en aandacht alleen voor mijn paard
Denk dat Raaphorst en Bodegraven wel vrij vergelijkbare opties zijn, ook qua kosten (duur)
Kidde schreef:Sander van DAP Bodegraven is inderdaad ook zeker een aanraderWel behandelen ze in Bodegraven meer paarden door elkaar heen inderdaad. Bij de Raapshorst zijn ze alleen met jou bezig
Lieser schreef:Kidde schreef:Sander van DAP Bodegraven is inderdaad ook zeker een aanraderWel behandelen ze in Bodegraven meer paarden door elkaar heen inderdaad. Bij de Raapshorst zijn ze alleen met jou bezig
Met DAP Bodegraven heb ik juist geen goede ervaringen. Bovendien hoort die kliniek tegenwoordig bij Evidensia, dus daar zou ik om die reden al wegblijven.
Elco schreef:Paardendokters heeft ook gewoon een kliniek in Zwaanshoek, en doet zeker niet onder de Raaphorst. Ik persoonlijk zou eerder naar Paardendokters gaan dan naar de Raaphorst. Ze nemen alle tijd voor je en hebben alle apparatuur staan. En qua kosten valt het reuze mee in vergelijking met andere.