Kliniek of dierenarts op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:33

Als je paard na een uurtje op de trailer onrustig wordt en dan ook echt, dan zou ik voor Utrecht of toch de Raaphorst kiezen. Utrecht heeft meer mogelijkheden voor verder onderzoek, de Raaphorst is veel rustiger qua kliniek. Bij de Raaphorst zou ikzelf wel naar Franklin Lashley vragen. Voor mij is die daar het meest ingevoerd in allerlei beenproblemen.

Er is nog wel verschil in les en les... Een revalidatietrailer of hoe dan ook iemand die heel veel weet van biomechanica van mens en paard is in jouw geval zeker wel aangeraden!

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:49

In Utrecht zit Morgan Lashley..haha.
Dus inderdaad: Utrecht of Raaphorst.
Raaphorst hoor ik goede verhalen, maar heb geen ervaring.
Utrecht heb je alles bij de hand. Zelf heb ik studenten nooit onprettig ervaren. En.. we hebben over een paar jaar ook nog dierenartsen nodig, denk ik dan maar.
Maar de ervaring met Utrecht heb je zelf al.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 21:51

KiKiDo schreef:
Utrecht heb je alles bij de hand. Zelf heb ik studenten nooit onprettig ervaren. En.. we hebben over een paar jaar ook nog dierenartsen nodig, denk ik dan maar.

Ja precies, zo zie ik het ook. Nou was ik wel in coronatijd daar, in de kerstvakantie en liep er op dat moment t 1 student mee met de arts, tijdens de week opname geen idee omdat bezoek toen niet was toegestaan. Maar ik vond het zeker niet vervelend

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:51

LiannePuthzy schreef:
Ninx schreef:
Ik zou naar een kliniek gaan. Meer mogelijk, en uiteindelijk vaak goedkoper uit.

Ook zou ik iemand laten meekijken naar je manier van trainen. Iemand die thuis is in revalidatie.
Het kan zijn dat je daar iets over het hoofd ziet.
Herhaaldelijke peesblessures kunnen wijzen op een overbelasting. Het staat helaas zelden op zichzelf.

Ik heb normaal elke week les, dus meekijken door iemand met verstand gebeurt wekelijks. Dat laatste ben ik zeker met je eens. Vandaar mijn twijfel over kliniek of thuis. Om verder te kunnen kijken naast de benen

Een paar objectieve ogen kunnen nooit kwaad….

LiannePuthzy

Re: Kliniek of dierenarts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 21:56

Die heb ik toevallig laatst mee laten kijken, die vond dat ik juist zo correct en fijn aan het rijden was. Maar goed dat was mijn vraag ook niet. Mijn vraag ging over kliniek VS dierenarts aan huis

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:03

Ook als TS heel slecht zou rijden (sorry TS :') zo bedoel ik het niet) - het paard is op verschillende ondergronden (blijvend) kreupel dus je moet bij het begin beginnen, dierenarts erbij en daarvandaan verder.

Is Bodegraven een optie? Sander is een hele kundige orthopeed.
Raaphorst heb ik ook hele goede verhalen over gehoord inderdaad.

Iemand noemde Paardendokters, dat zou ik dan weer niet doen :o Is niks mis mee maar meer het niveau "dierenarts aan huis" qua mogelijkheden

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 12:11

Fly_high schreef:
Ook als TS heel slecht zou rijden (sorry TS :') zo bedoel ik het niet) - het paard is op verschillende ondergronden (blijvend) kreupel dus je moet bij het begin beginnen, dierenarts erbij en daarvandaan verder.

Iemand noemde Paardendokters, dat zou ik dan weer niet doen :o Is niks mis mee maar meer het niveau "dierenarts aan huis" qua mogelijkheden

Ik zie dat Bodegraven inderdaad ook ongeveer dezelfde reistijd is als Utrecht en raaphorst

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:54

LiannePuthzy schreef:
Welke kliniek zouden jullie adviseren? Ikzelf zit vlakbij Amsterdam

Ik zou voor Bodegraven kiezen, alles bij de hand en zeer kundig.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:56

KiKiDo schreef:

Morgan Lashley, daar blijf ik ver vandaan. Hele slechte ervaringen mee.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:02

Fly_high schreef:

Paardendokters heeft ook gewoon een kliniek in Zwaanshoek, en doet zeker niet onder de Raaphorst. Ik persoonlijk zou eerder naar Paardendokters gaan dan naar de Raaphorst. Ze nemen alle tijd voor je en hebben alle apparatuur staan. En qua kosten valt het reuze mee in vergelijking met andere.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:02

Fly_high schreef:

Paardendokters heeft ook gewoon een kliniek in Zwaanshoek, en doet zeker niet onder de Raaphorst. Ik persoonlijk zou eerder naar Paardendokters gaan dan naar de Raaphorst. Ze nemen alle tijd voor je en hebben alle apparatuur staan. En qua kosten valt het reuze mee in vergelijking met andere.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:38

Voor ingewikkelde/vage klachten ga ik altijd naar Raaphorst. Eenvoudige dingen laat ik arts op stal komen. Overigens gaat Raaphorst in weekend van 18 aug naar Katwijk verhuizen ( voorheen hoeve Lentevreugd).
Misschien iets dichterbij?
Franklin is prettige en deskundige arts.
Ik heb begrepen dat mobiele rontgen/echo tegenwoordig niet veel meer onder doet aan apparatuur die ze op klinieken hebben.
Op kliniek wel meer/hygiënischer omstandigheden als ze moeten inspuiten.
Raaphorst vind ik prettig omdat ze echt met jouw paard bezig zijn en niet tussendoor ook nog andere paarden doen.
Beterschap met de blessure

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:51

Sander van DAP Bodegraven is inderdaad ook zeker een aanrader :j Wel behandelen ze in Bodegraven meer paarden door elkaar heen inderdaad. Bij de Raapshorst zijn ze alleen met jou bezig

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 14:00

Paardendokters is inderdaad betaalbaar en heeft ook een kliniek maar zou gewoon niet mijn keuze zijn qua uitgebreide diagnostiek.

Ik heb bij DAP Bodegraven vroeger ook wel gehad dat ze nogal chaotisch bezig waren met meerdere paarden door elkaar heen (circa 2021) :') Maar deze zomer 3x geweest (orthopedisch traject bij Sander) en elke keer alle tijd en aandacht alleen voor mijn paard :)

Denk dat Raaphorst en Bodegraven wel vrij vergelijkbare opties zijn, ook qua kosten (duur :+ )

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 15:22

Elco schreef:
LiannePuthzy schreef:
Welke kliniek zouden jullie adviseren? Ikzelf zit vlakbij Amsterdam

Ik zou voor Bodegraven kiezen, alles bij de hand en zeer kundig.

Ik ben door Bodegraven wel eens doorverwezen naar Utrecht omdat die meer en betere apparatuur hadden. Dus daarom al zou ik niet voor Bodegraven kiezen in dit geval. Ook het onderzoek in Utrecht werd veel grondiger gedaan dan bij Bodegraven, nog een reden om daar niet in eerste instantie voor te gaan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 00:17

Fly_high schreef:
Paardendokters is inderdaad betaalbaar en heeft ook een kliniek maar zou gewoon niet mijn keuze zijn qua uitgebreide diagnostiek.

Ik heb bij DAP Bodegraven vroeger ook wel gehad dat ze nogal chaotisch bezig waren met meerdere paarden door elkaar heen (circa 2021) :') Maar deze zomer 3x geweest (orthopedisch traject bij Sander) en elke keer alle tijd en aandacht alleen voor mijn paard :)

Denk dat Raaphorst en Bodegraven wel vrij vergelijkbare opties zijn, ook qua kosten (duur :+ )

Ik gok zomaar dat Utrecht waarschijnlijk het minst duur zal zijn?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 03:19

Eerlijk gezegd vind ik ze bij de Raaphorst niet zo kundig, mijn paard is daar 2x afgekeurd voor de sport door het hoesten en konden ze niet eens vinden wat hij nu precies had. Iemand anders die toevallig langs kwam op stal kon het zo zeggen, hij zei geef dit maar en vervolgens nooit meer gehoest, terwijl hij 7 jaar gehoest had. En bij een ander paard bij ons op stal verkeerde diagnose paard kon afgemaakt worden. Voor mij geen Raaphorst meer.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 08:47

Afspraak is gemaakt bij Utrecht, 25 augustus kan ik terecht

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:15

Ik ben heel benieuwd wat de bevindingen van Utrecht zijn en of ze je paard goed kunnen helpen!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:14

Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken :) nu hard duimen voor een niet al te vervelende diagnose

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:19

Kidde schreef:
Sander van DAP Bodegraven is inderdaad ook zeker een aanrader :j Wel behandelen ze in Bodegraven meer paarden door elkaar heen inderdaad. Bij de Raapshorst zijn ze alleen met jou bezig

Met DAP Bodegraven heb ik juist geen goede ervaringen. Bovendien hoort die kliniek tegenwoordig bij Evidensia, dus daar zou ik om die reden al wegblijven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:21

KiKiDo schreef:

Dat zegt niks, toch? Mijn broer en ik kunnen ook niet hetzelfde.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:52

fijn dat je een in Utrecht afspraak hebt TS! Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:03

Lieser schreef:
Kidde schreef:

Met DAP Bodegraven heb ik juist geen goede ervaringen. Bovendien hoort die kliniek tegenwoordig bij Evidensia, dus daar zou ik om die reden al wegblijven.

Ik heb nog recente ervaringen, maar ik heb zelf absoluut niet de ervaring dat onnodige behandelingen etc. worden aangesmeerd (wat je vaak hoort over Evidensia klinieken). Er zit ook gewoon veel kennis, ik ga er zelf nog gewoon heen in elk geval en laat me hierdoor niet afschrikken. Maar zo zijn er over elke kliniek goede en slechte ervaringen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:15

Elco schreef:

Hier ook goede ervaringen met de paardendokters, zowel op stal als op de kliniek.
Meerdere kundige dierenartsen die met elkaar overleggen en goede apparatuur aanwezig op de kliniek maar ook mobiel.

Ah overheen gelezen dat je al een afspraak hebt gemaakt, heel veel succes in Utrecht!
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 13-08-25 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt