SamanthaB schreef:DuoPenotti schreef:Maar heb je je dan nooit afgevraagd waarom ja na zoveel jaar niet zonder longeren op kon stappen?
Dat is de eerste paar keer prima, maar bij een gewoon doorgereden paard toch niet meer?
Maar hoe dan ook, hij gaf dus pijn aan.
Nu dit er nog extra bij.
Voor mij zou het lekker op pensioen zetten of althans niet meer rijden, maar zonder hulpmiddelen longeren en grondwerken en zo lekker bezig zijn.
Omdat we dachten dat meer door ouderdom kwam, toen ging het prima. Daarom keken we niet verder wat er aan de hand zou kunnen zijn. Maargoed nu weten we dus waarom. Iedereen is wel goed in lekker vingertjes wijzen zeg! Vraag alleen ervaringen niet allemaal commentaar waarom er niet eerder foto's zijn gemaakt. Hij is al lekker met pensioen. En dat mag hij bij ons doen tot hij overlijd.
Ik kan me heel goed voorstellen, vooral wanneer hij nog nooit op de foto is gezet, dat je alleen aan hem denkt als wat lastig. De meeste mensen komen er pass laat achter dat het kissing spines is( of iets anders) . Goede kennis van mij, al 45 jr in en op de paarden had een heel leuk springpaard, met 4 ingereden en met 5 begon hij ineens te weigeren. Mijn reactie was, dat doet hij niet voor niets en ze vond het onzin. Achteraf bleek er wel wat aan de hand waardoor paard eigenlijk totaal afgekeurd werd voor de sport .
Vooral met verder hele brave paarden gebeurt dit vaker.
Die moeten van de pijn op hun kop staan voor ze echt extreem gedrag gaan vertonen.