Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cinnepin schreef:Het gaat nu goed met Niels.
Ik zie hem niet meer op de benen vallen en is vrolijk.
Wat ik wel zie is dat z'n flanken invallen omdat ie op streng dieet staat natuurlijk.
Hopelijk blijft hij goed als hij van de buut afkomt
Ninx schreef:Cinnepin schreef:Het gaat nu goed met Niels.
Wat ik wel zie is dat z'n flanken invallen omdat ie op streng dieet staat natuurlijk.
Op welke manier staat hij streng op dieet?
Met andere woorden: wat krijgt hij nu per etmaal?
Cinnepin schreef:Hooi is getestlaag in suikers
Cinnepin schreef:Ik kan je vertellen dat hij echt gewoon dik id hoor
Qua voeradvies vind ik het fijn om me te houden aan de richtlijn die de da geeft. Niet om jou, maar iedereen zegt wat anders
Verder ziet hij er niet gestresst uit. Hij is gewoon zichzelf
Cinnepin schreef:Het gaat nu goed met Niels.
lochsong schreef:Bij onze pony helpt voorhoeven ingipsen enorm. Geeft meteen pijn verlichting en hoeft daarom minder lang pijnstilling. Zij kreeg eerste dagen bute, ascal en nog iets. Bute werd al snel afgebouwd, toen nog een tijdje metacam met ascal en dat andere wat ik vergeten ben. Na een week of drie was ze eigenlijk beter.
Hoefbeen was in 1 hoef 11 graden gekanteld. (Voor en na behandeling foto's laten maken) Aantal jaar later was het terug naar 8 graden gekanteld. Het is dus niet zo dat het niet kan verbeteren zoals vroeger gedacht werd. Pony is wel meerdere keren bevangen geweest. Gewicht is altijd een probleem met haar, ze is met pensioen. Ze is behandeld door DAP Bodegraven en de Raaphorst.
Ze is een vrolijke blije pony, loopt goed. Ze is met pensioen, dus behalve wandelen doet ze niet veel. Ze staat op klein weitje met weinig gras en krijgt hooi bijgevoerd met vitalstyle oerbalans brokjes.
Cinnepin schreef:Niels loopt gelukkig prima. Je ziet nu niks meer aan hem. Gisteren avond en vanochtend voor het eerst 1 zakje buut ipv 2. Lijkt dus de goede kant op te gaan