Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xPearl schreef:We hebben helaas niet genoeg wei/gras voor alle paarden op stal. Vandaar dat hij niet elke dag op de wei kan..
Ik kan altijd even vragen aan de staleigenaar hoe het zit qua hooi en of hij zo weet of het wat rijk is of niet. Ik sta op een wat grotere stal dus de balen hooi gaan hier heel hard, vandaar dat ik niet verwacht dat er een analyse is gedaan en denk zelf ook dat het weinig nut heeft?
Mestonderzoek was dus schoon, maar ik kan altijd voor de zekerheid een ontworming geven. Daar ga ik vandaag achteraan
@San
Er staat vanalles op stal. Van PRE's, tot koudbloeden tot kwpn'ers
Nu moet ik zeggen dat de foto in de OP echt niet de beste foto is van hem, en het ongelukkig is gemaakt. Maar ik heb hem wel geplaatst zodat jullie een beetje kunnen zien wat ik bedoel qua spier/bovenlijn. Om nou te zeggen dat hij ondervoed is vind ik wel heel heftig, al snap ik dus wel dat die foto echt niet de beste foto is![]()
Ook niet de beste foto, maar deze had ik even snel gemaakt begin van de week
[ Afbeelding ]
xPearl schreef:ik ben het met jullie eens dat hij wel meer voer moet hebben
Cioccolato schreef:Geen vitalbix iig.
Havens, pavo, cavalor. Prima.
Draversbrok die al genoemd was is ook fijne brok. Gewoon de ouderwetse standaard brok.
2x per dag een halve schep en met n poosje zit je op 2x een hele schep en kun je dat nog uitbouwen als het nodig is.
xPearl schreef:Haha ja duidelijk. Die foto was niet de beste keus![]()
Over dat andere mensen hem gaan voeren ga ik even over nadenken.. Ik vind dat niet ideaal omdat ie dan weer uit de paddock gehaald moet worden omdat hij samen staat.
Ze hebben wel voldoende paddocks, en ook groot genoeg dat ze goed kunnen rennen en gek doen. Alleen niet genoeg gras voor alle paarden dagelijks. Ik heb de vraag gekregen of ik bij een vriendin op stal wil komen met paard, daar hebben ze wel veel gras in de zomermaanden. Maar daar ben ik over aan het nadenken en vind het ook moeilijk om hem weer stress te bezorgen met de verhuizing..
Pavo fibrebeet heb ik eventjes gevoerd toen ik ook de zandkuur gaf, maar ik vind slobber niet ideaal ivm klaar maken en wachten. Nu kan ik dat thuis wel maken met warm water, maar ik vind een brok/muesli wel wat gemakkelijker. Maar het is een optie!
Laag in suiker en zetmeel was niet een bewuste keuze, dus ik sta open voor alle merken haha.
Ik doe inderdaad geen 'conditietraining' met hem of een halfuur intensief longeren, maar meer het loswerken/grondwerken om zijn lichaam te leren gebruiken.
Dus een merriebrok zou een goede optie kunnen zijn? Dan kan ik daar eens naar kijken![]()
@Hutcherson
De osteopaat is vorige week geweest
Dieuwke_ schreef:Moet het perse in de stal gevoerd worden? Kan ie niet gewoon een emmer in de paddock krijgen en dan dat andere paard even vast houden tot die van jou is uitgegeten? Scheelt weer gesleep over het erf