Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Bij verstopping:
Psylliumvezels nemen water op in de darmen, waardoor de ontlasting zachter wordt en gemakkelijker passeert.
Bij diarree:
Psylliumvezels kunnen ook helpen om diarree te verminderen doordat ze overtollig vocht in de darmen opnemen.
Hierdoor wordt de ontlasting steviger en minder waterig.
ellepel schreef:Nee het werkt niet laxerend,zo moet je het niet zien.Citaat:Bij verstopping:
Psylliumvezels nemen water op in de darmen, waardoor de ontlasting zachter wordt en gemakkelijker passeert.
Bij diarree:
Psylliumvezels kunnen ook helpen om diarree te verminderen doordat ze overtollig vocht in de darmen opnemen.
Hierdoor wordt de ontlasting steviger en minder waterig.
Wiwabalia schreef:Een klant van mij (haar paard) had dit ook en heeft de probiotica van Iris van Gullik gebruikt, hiermee is het aanzienlijk verbeterd en de merrie behoudt nu vaste mestballen. Wellicht het proberen waard?
Sentir schreef:Hier een paardje dat koliekt (en mestwater) met slecht voordroog... dus het mestwater zal van je voordroog komen. Hier ben ik van stal veranderd en wordt er goed op het eten gelet, hooi gevoerd, en krijgt ze lijnzaadolie of probiotica van Curafyt bij. Ze had een kuur gehad in November tot de pot leeg was, nu krijgt ze die nog bij als we zien dat ze wat platter wordt en als het hooi net wat minder is krijgt ze ander hooi.
Mestwater lijkt me een oneindig gevecht als je op een stal staat.
Tancreda4 schreef:Sentir schreef:Hier een paardje dat koliekt (en mestwater) met slecht voordroog... dus het mestwater zal van je voordroog komen. Hier ben ik van stal veranderd en wordt er goed op het eten gelet, hooi gevoerd, en krijgt ze lijnzaadolie of probiotica van Curafyt bij. Ze had een kuur gehad in November tot de pot leeg was, nu krijgt ze die nog bij als we zien dat ze wat platter wordt en als het hooi net wat minder is krijgt ze ander hooi.
Mestwater lijkt me een oneindig gevecht als je op een stal staat.
Ze krijgt sinds voorjaar 2024 geen voordroog meer![]()
Ik heb wel het voordeel dat ik op een doe het zelf stal sta waar ik ook mijn eigen hooi in koop en de porties geef. Wisselen van hooi is dan ook wel mogelijk als ik een leverancier kan vinden. Ze staat sinds eind weideseizoen 2024 op gewone pakjes hooi (en daarin een combinatie van graszaadhooi en weidehooi van verschillende leveringen). Nu hopelijk voorlopig alleen op gras nog.