Ik vind hem in werkelijkheid nog dikker dan op de foto maar ook hier is de buik niet te missen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
denisesilver schreef:Het lijkt wel of mensen hier denken dat een grote KWPN’er niet dik kan worden of zo![]()
TS, als je deze drie keer in de week gaat trainen, dan komt hij zo weer in betere vorm/conditie. Mijn eerste paard was echt moddervet toen ik hem kocht. Die stond als 5-jarige 24/7 op de wei. Dat is helemaal goed gekomen. Eventueel een graasmasker om voor je eigen gemoedsrust. Ik zou alleen wel even kijken of de vitaminebrok afdoende is in de hoeveelheid die je nu voert.
Beemsterkaas schreef:Hij is te dik.
Maar ik vind het gezien de situatie nog steeds geen drama.
Een suikergevoelig paard / pony met dit beeld wil je zo snel mogelijk terug soberder krijgen, maar bij hem komt het écht goed.
Ik denk dat je ook een stukje moet durven loslaten en niet vergelijken met jezelf. Jij bent een zeer sportieve, afgetrainde volwassene zoals ik het lees, maar hij is een 4-jarig jong paard dat nu gewoon wat te zwaar is, maar dadelijk als hij vol in training gaat komt dat echt helemaal goed.
Ik zou hem gewoon deze zomer de vrijheid - blijheid gunnen, zonder graasmasker, zonder zorgen.
Zoals ik al zei: het gras wordt alleen maar armer naarmate de zomer vordert, volgende zomer staat hij zwaarder in training en liggen de kaarten weer helemaal anders.
Ik begrijp alleen niet waarom je stalhouder nog hooi geeft bij zo'n overdaad aan gras.
DDDara schreef:[ Afbeelding ]
Eerste stap in de goede richting is gezet.
En over de pavo Vital, voordat hij zo dik was kreeg hij daar meer van en straks zal hij ook weer meer krijgen.