Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wieke schreef:Ah, spierscheur(tjes) dus, fijn om te weten waar het zit en wat het is!
Met rust en pijnstilling zou het zelf moeten helen? Volledig herstel in het vooruitzicht?
Mijn paard (23 jaar) heeft in de broekspier een grote scheur gehad (kliniek gooide de (extreme) kreupelheid op artrose).
Pas een jaar later, na het bezoek van een goede osteopaat zijn we er achter gekomen dat het een spierscheur was. Er zit een diep litteken in de broekspier en het achterbeen kan niet volledig naar voren gebracht worden.
Hij zal dus altijd een korter stapje maken met 1 achterbeen, en door het littekenweefsel ook vatbaarder voor nieuwe scheurtjes.
Hopelijk hersteld het mooi en kunnen jullie weer lekker op pad met de kar!
c_alsemgeest schreef:Cayenne schreef:Idd een kliniek raadplegen. Dit moet minstens op de foto.
Ik zou in ieder geval zelfs een breuk willen uitsluiten want dit ziet er heel heftig en pijnlijk uit.
Ga ik in mee, ook betreft de gewrichten heup/knie
MyWishMax schreef:Houd het wel goed in de gaten, ts. Breuken zie je niet altijd op de foto, dus volledig uitsluiten kan je het niet nog. Hopelijk is het alleen die scheur in de spier, maar dat de foto's goed waren zegt lang niet alles.