Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Punz schreef:Begrijpelijk!
Hebben ze een flexineb, die je zou kunnen lenen? Dan zou je in ieder geval al wel kunnen beginnen met vernevelen/stomen met een fysiologisch zoutoplossing. Dat gaat bij vastzittend slijm dan iig ook helpen
elineAbby123 schreef:Helaas met deze temperaturen weer helemaal terug bij af.... Ik vind het zo zielig om te zien en ben nu weer met respulmin en flixotide bezig. (Flixotide was ik blijven geven, respulmin 4 dagen gestopt).
Ze blijft zeker overdag een ademhaling tussen de 30-40 hebben en savonds 15-30. Heeft iemand nog tips of iets bemoedigends...? Ik wordt er echt beetje wanhopig van.
Hoelang kan een paard dit ook aan zon hoge ademhaling?
OleJon schreef:elineAbby123 schreef:Helaas met deze temperaturen weer helemaal terug bij af.... Ik vind het zo zielig om te zien en ben nu weer met respulmin en flixotide bezig. (Flixotide was ik blijven geven, respulmin 4 dagen gestopt).
Ze blijft zeker overdag een ademhaling tussen de 30-40 hebben en savonds 15-30. Heeft iemand nog tips of iets bemoedigends...? Ik wordt er echt beetje wanhopig van.
Hoelang kan een paard dit ook aan zon hoge ademhaling?
Hoeveel pufjes Flixotide geef je?
DPTomboy schreef:Toen bij mijn benauwde en hoestende paard niks verlichting gaf en ik de voorgestelde corticosteroïden geen top idee vond,heb ik naar de Aservo Equihaler gevraagd. Daarmee gaf ik het in ieder geval direct op de plek waar het nodig was en hoefde het niet eerst het hele lichaam door. De dosering is daardoor ook wat lager en de kans op nare bijwerkingen is ook een stuk lager. Het was even wennen voor zowel mijn paard als mij, maar heeft goed gewerkt.
OleJon schreef:Hoeveel pufjes Flixotide geef je?
Citaat:Dankje! Ik geef al via de luchtwegen de medicatie door middel van een equihaler, zo komt er inderdaad nagenoeg niks door het lichaam heen!
LaDonna75 schreef:Overigens wilde ik de pony geen scopie aandoen ivm oa hoge leeftijd (25jaar). De pony loopt nog in de sport. Mocht je meer info willen dan pb maar.
joon1 schreef:Wat fijn om te horen dat je pony zo goed is opgeknapt! Soms zijn het juist die alternatieve wegen die verrassend goed werken. Zo mooi dat je kijkt naar wat past bij de pony, zeker op die respectabele leeftijd van 25 jaar – echt liefdevol en doordacht. ❤️
Scopie is inderdaad niet niks, zeker niet bij een oudere sportpony. En des te mooier dat je met een orthomoleculair therapeut/homeopaat zo’n verschil hebt kunnen maken. Klinkt alsof Sanaa er nog lekker van geniet!
Heel bijzonder trouwens dat ze nog in de sport loopt én recent een veulen heeft gekregen – gefeliciteerd met Roosje! Wat een mooie combinatie ook met Orchard Bellingcat. Geniet van deze bijzondere tijd samen, dat zijn echt van die momenten om te koesteren
BarbaLala schreef:Dat is een bekend fenomeen, als je op de fb groep leest van Flexineb kom je meerdere vergelijkbare uitslagen tegen.
(Is tevens een van de redenen dat ik het nooit heb laten doen want het kost een klap geld en ik zie er de meerwaarde niet van in.)
elineAbby123 schreef:BarbaLala schreef:Dat is een bekend fenomeen, als je op de fb groep leest van Flexineb kom je meerdere vergelijkbare uitslagen tegen.
(Is tevens een van de redenen dat ik het nooit heb laten doen want het kost een klap geld en ik zie er de meerwaarde niet van in.)
Ahh helaas dat wist ik niet... Ik ga kijken. Ik wilde het graag doen om te kijken of ik richting pollen of astma moest zoeken!