Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eva1975 schreef:Ik heb 3 jaar geleden voor dezelfde beslissing gestaan. En wat door doorslag gaf voor inslapen was toch wel twee foto's naast elkaar leggen. Een recente en wat oudere, daar zag ik heel goed op wat ik eigenlijk niet wilde zien.
Daarbij stond de pony ook een beetje te wiebelen op de voorbenen ... soms gaat het gewoon opeens heel hard.
Dreamboy schreef:Lieve ts, ik heb in een soort gelijke situatie gezeten. Dierenarts wilde nog van alles proberen. Paard had 4 slechte benen en pijn door de pijnstillers heen. Maar ze zag er nog super goed uit en de dierenarts wilde haar dus ook niet laten inslapen. Ik zag echter dat mijn paard niet meer gelukkig was en veel pijn had. Ik heb toen uiteindelijk ervoor gekozen haar verder lijden te besparen door haar naar de slacht te doen. Jij kent je paard het beste en jij bent uiteindelijk degene die beslist wanneer het genoeg is. De keuze voor de slacht is niet makkelijk maar je paard zien lijden en achteruit zien gaan is ook niet leuk. Sterkte met je beslissing.
d4rkhorse schreef:Dreamboy schreef:Lieve ts, ik heb in een soort gelijke situatie gezeten. Dierenarts wilde nog van alles proberen. Paard had 4 slechte benen en pijn door de pijnstillers heen. Maar ze zag er nog super goed uit en de dierenarts wilde haar dus ook niet laten inslapen. Ik zag echter dat mijn paard niet meer gelukkig was en veel pijn had. Ik heb toen uiteindelijk ervoor gekozen haar verder lijden te besparen door haar naar de slacht te doen. Jij kent je paard het beste en jij bent uiteindelijk degene die beslist wanneer het genoeg is. De keuze voor de slacht is niet makkelijk maar je paard zien lijden en achteruit zien gaan is ook niet leuk. Sterkte met je beslissing.
Ik denk niet dat ik de slacht over mijn hart zou krijgen + denk niet dat dit kan aangezien hij uitgeschreven is voor de slacht
d4rkhorse schreef:Dreamboy schreef:Lieve ts, ik heb in een soort gelijke situatie gezeten. Dierenarts wilde nog van alles proberen. Paard had 4 slechte benen en pijn door de pijnstillers heen. Maar ze zag er nog super goed uit en de dierenarts wilde haar dus ook niet laten inslapen. Ik zag echter dat mijn paard niet meer gelukkig was en veel pijn had. Ik heb toen uiteindelijk ervoor gekozen haar verder lijden te besparen door haar naar de slacht te doen. Jij kent je paard het beste en jij bent uiteindelijk degene die beslist wanneer het genoeg is. De keuze voor de slacht is niet makkelijk maar je paard zien lijden en achteruit zien gaan is ook niet leuk. Sterkte met je beslissing.
Ik denk niet dat ik de slacht over mijn hart zou krijgen + denk niet dat dit kan aangezien hij uitgeschreven is voor de slacht
spoekie schreef:Ik heb 4 jaar geleden in een soortgelijke situatie gezeten en ik heb ingeslapen.
De dierenarts wilde ook nog dokteren, maar ik zag mijn blije, drukke pony als hoopje ellende in een hoekje van de wei staan. Dat zag hij natuurlijk niet.
Ik ben toen gewoon het gesprek met de dierenarts aangegaan en aangegeven dat chronische aandoeningen, die alleen erger worden icm het beeld dat ze nu geeft en hoe ik haar ken (heeft nooit pijn aangegeven in haar leven en nu wel duidelijk), dat dit voor mij de grens is voor paardwaardig en dat ik hoop dat hij mij hierin wil respecteren. Dat heeft de dierenarts gedaan en hij heeft haar ingeslapen.
Ik ben ook tegen dat gedokter. Artrose doet gruwelijke pijn en zij kunnen bijna niet de benen omhoog doen om ze even te laten rusten. Als een paard zo duidelijk pijn aangeeft en met pijnstillers het beter doet, dan is het duidelijk en heel eerlijk dat je hier over nadenkt. Volg jouw gevoel, dat klopt altijd!
Elisa2 schreef:Hoefkatrol ontsteking is ook iets wat vaak tijdelijk opvlamt en dan weer iets beter wordt maar na forceren oid weer op kan vlammen.
Ik blijf me verbazen dat het dier in alle vier de benen pulsatie heeft sinds het op het gras staat maar er alleen aan artrose gedacht wordt.
Op z'n minst lijkt me een fatsoenlijk onderzoek van de DA en de juiste diagnose wel belangrijk bij dit paard voordat er over volgende stappen gesproken wordt.
DuoPenotti schreef:Ik heb enkel de op gelezen.
(...)
En gezever over arme student maakt mij dat dit berichtje niet is overladen met wat erg.
Als je zo weinig te makken hebt koop een hamster.
Ipv nu zo al 5 jaar verder te rijden ipv te handelen.
DuoPenotti schreef:Ik heb enkel de op gelezen.
Ik zou dit paard laten gaan.
Paard heeft al HKO en daarop is naar mijn idee al niet goed mee omgegaan. Geen gerichte training maar lekker verder scheef verder rijden.
Dus dat is sowieso dus alleen maar erger geworden.
Paard gaat daarmee compenseren dus dat er elders problemen ontstaan kan niet anders.
Als hij de winter al met zoveel ellende door komt.
Op pijnstiller zoveel verbeterd dan heb je daarmee het antwoord.
Al zal het nu eerder ppid zijn en daarmee hoefbevangenheid.
Maar pracent is duur dus...
En gezever over arme student maakt mij dat dit berichtje niet is overladen met wat erg.
Als je zo weinig te makken hebt koop een hamster.
Ipv nu zo al 5 jaar verder te rijden ipv te handelen.