CastaMickey schreef:Dat zou misschien ook nog kunnen, niemand heeft het zien gebeuren. Is dan wel toevallig op de plek waar hij vorig jaar het meeste last had maar het is natuurlijk niet onmogelijk. Hij is wel de baas en er wordt eigenlijk nooit naar hem gehapt.
Ik heb trouwens ook een onderzoek laten doen naar allergieën, de dierenarts vertelde mij dat de mate van de heftigheid niet gemeten kan worden, het is alleen ja of nee.
''Deze patiënt is overgevoelig voor Bijengif, Copramijt, Culicoides, Farinaemijt, Malassezia, Melganzenvoet, Smalle weegbree en Wespengif.''
Dat kan wel hoor. Ik heb een paar jaar terug mijn mini laten testen en die test was behoorlijk uitgebreid.

Vandaar ook mijn vraag naar voeding. Jeuken is vaak een over-reactie van het immuunsysteem, oorzaak is dan een verstoorde darmflora. En dan is veel op te lossen met voeding. Vandaar ook mijn vraag. Kanttekening: is een traject van lange adem en niet voor alle paarden de oplossing, maar voor veel wel.
Zoals je ziet reageerde mijn mini op veel dingen heel heftig. Schuurde zijn manenkam en hals tot bloedens toe open. Inmiddels is hij zo goed als jeukvrij, staat zonder deken. Het is dat ik de test te duur vind, maar anders had ik hem graag nog eens laten testen