Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BarbaraNova schreef:Weet iemand toevallig dat als een paard zijn halswervels (groeischijven) bij volwassen leeftijd sluit, of een vernauwing dan verergerd?
BarbaraNova schreef:Weet iemand toevallig dat als een paard zijn halswervels (groeischijven) bij volwassen leeftijd sluit, of een vernauwing dan verergerd?
Benzz schreef:DuoPenotti schreef:Edit
Door dit topic denk ik aan hem.
En heb ik hem opgezocht in horse telex.
Daar staat dat hij Z1 heeft gelopen. Leuk om te lezen.
Met de kennis van nu, weet ik niet of dat zo leuk is.
DuoPenotti schreef:Er is ook zoveel verschil in ataxie.
Dat hij niet normaal graast is wel zeker duidelijk te zien. Dus ja ik snap het verontrustende wel.
Hij hoort gewoon bij te zetten ipv zo te stuntelen.
Heel veel jaren terug heb ik een 4 jarige gereden met ataxie. De T jaargang van
Nog voor de tijd van ECVM en halsfoto's.
In omgang merkte je er niets aan. Niet bij de smid. Ook niet met grazen.
Paard kon heel heeeel goed draven, zelfs met de neus omlaag over balkjes. Wat eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn.
Galop vond hij wel erg moeilijk, maar is toch ook geleerd.
Volte 10 meter draven ging prima, of dat ooit in galop zou kunnen? Geen idee, maar zover was hij toen uiteraard nog niet.
Lang verhaal kort, met een klinische keuring voor verkoop was het enorm schrikken hoe slecht hij ging in zwaar mul zand op de volte. Daar flikkerde hij bijna om in draf.
Toen ik zei dat hij in een gewone bak voltes 10 meter kon draven keek de DA mij aan alsof nog net niet gek was geworden.
Ook de testen met het bijzetten van de achterbenen was ook echt ataxie te zien.
Helaas ben ik dat paard daarna uit het oog verloren.
Maar zou ik hem toen voor recreatie en lichte sport gewild hebben had ik hem best durven kopen.
Dus wat de andere ook zeggen, kijk wat het gaat doen met de tijd.
Ik wil je wel veel sterkte wensen. Want dit is toch gewoon zwaar k.t
Edit
Door dit topic denk ik aan hem.
En heb ik hem opgezocht in horse telex.
Daar staat dat hij Z1 heeft gelopen. Leuk om te lezen.
angelpam schreef:Ook was op de foto te zien dat de wervels C6 en C7 er niet helemaal mooi uitzagen.
germie schreef:Ataxie doet normaal gesproken ook geen pijn. Dus daarom hoef je niet te laten inslapen.
En veel paarden met lichte ataxie kunnen gewoon gereden worden, inclusief springen.
Suzanne F. schreef:Waarom is ECVM niet genoemd door de veearts? Ben je op een kliniek geweest?