Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Narcissa schreef:Dan moet je iig nooit een paard opladen naar de kliniek Polly... 1000€ zit je direct aan.
Een merrie van mij had een eierstoktumor. 100% kans op herstel en mocht meteen naar buiten in een klein weitje. Na een maand mocht ze alles weer. Kosten alles bijeen incl nacontrole en hechtingen verwijderen +- 1700€
Ik had mezelf niet meer recht in de spiegel kunnen aankijken als ik dat niet gedaan had omdat het meer dan 1000€ kostte...
En dan ben ik iemand die behoorlijk nuchter is en sneller zal inslapen dan de meeste mensen. Gewrichtsinjecties die enkel meer tijd geven, doe ik niet. Koliekoperatie denk ik niet over. Maar met een zo goed als zekere kans dat het paard weer 100% goed wordt zonder lange/pijnlijke revalidatie, ben ik bereid om wel wat neer te leggen
Blacky94 schreef:In hetzelfde kader vind ik iedereen die zegt "langer dan paar weken/maanden stalrust begin ik ook niet aan", ook wel ingewikkeld qua uitspraak. Die van mij staat inmiddels al ruim 2 maanden op stalrust op de kliniek, en heeft waarschijnlijk nog zeker wel een maand of 2 te gaan. Ze heeft een breuk/scheurtje in een hoefbeentak. Prognose is goed, zouden in de toekomst alles weer mogen doen (zelfs springen) en herstel gaat tot nu toe ook goed. Beest wordt volgende maand 4 en vorig jaar nog met allemaal 1tjes en 1 2tje goedgekeurd. Vind ik het k*t om haar zolang op stalrust te zien staan? Zeker. Zeker de eerste 2 weken was ze wel wat onrustig maar inmiddels staat ze al heel lang rustig op stal. Had ik dit met een 25 jarige gedaan? Waarschijnlijk niet. Maar ik hoop hierna dat ze toch nog wel een jaar of 20 zonder noemenswaardige problemen mee kan *klopt af*. Haar dan om zoiets op 3,5 jarige leeftijd laten gaan voelt dan ook niet goed/eerlijk.
Inmiddels loopt de rekening al aardig naar de 4K. Valt me ergens nog mee voor hoe lang ze al op de kliniek staat, na initieel onderzoek en speciaal beslag betaal ik nu hoofdzakelijk voor stalling op de kliniek elke maand. Die 100eu aan foto's elke 3-4 weken "zijn de kosten dan niet". Maargoed, ook daar zal nog minstens 2K aan kosten bijkomen verwacht ik, als het niet meer is.
Polly schreef:De vraag in de openingspost is wat we kunnen en/of willen uitgeven bij een goede prognose.
Mijn voorbeelden waren alleen voorbeelden maar ook bij een goede prognose gaat het >€1000 zeer waarschijnlijk niet gebeuren.
Dat geld voor al mijn dieren overigens.
flavlip schreef:relevant, wel interessant om over na te denken, maar ik vind dat je de verantwoordelijkheid hebt voor je paard, dus ongeacht of je hem/haar wil verkopen of niet, lievelingspaard of niet, dat zou in mijn ogen daar los van moeten staan. Gevoelsmatig is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Suzanne F. schreef:Ja maar het is aan de eigenaar of deze die kosten erin wil stoppen. Ik laat een paard niet lijden maar ik neem er wel sneller afstand van dan vroeger. Ik dokter niet meer door met duizenden euro’s erin stoppen en paard alsnog kunnen laten inslapen. Of bij verkoop die kosten er nooit meer uitkrijgen. Of ongeschikt voor sport, alleen voor de wei. Dat doe ik niet meer, dan stop ik mijn geld liever ergens anders in.
Verantwoordelijkheid neem ik maar ook over mijn portemonnee.