Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Waarom staat er überhaupt een hengst bij merries.. dat zou ik per direct veranderen. Helemaal vol met hormonen, willen dekken, tik uitgedeeld.
Dat kan ook een reden zijn.
rayoow schreef:Cioccolato schreef:Waarom staat er überhaupt een hengst bij merries.. dat zou ik per direct veranderen. Helemaal vol met hormonen, willen dekken, tik uitgedeeld.
De reden dat de merries bij de heren staan staat in de op uitgelegd, ik kon niet anders door overstromingen. De weides zijn nu bijna droog dus ze worden binnenkort omgezet zodra de kleine merrie ook terug buiten mag.
Daarbij, een stabiele kudde die elkaar kennen,.. nee een hengst is niet altijd problemen.. hij blijft niet dekken of lastig doen is een hele eerlijke wat dat betreft en laat ze met rust als ze niet hengstig zijn.
Camino_S schreef:Nog iets gezien op camera? Hopelijk is hij niet meer gevallen vannacht!
Zo omvallen uit het niets kán een hartprobleem of epilepsie zijn. Slaaptekort kan ook maar meestal zie je ze dan echt eerst wegdommelen en dan door de knieën gaan, dat klinkt niet als jouw verhaal.
Aan de wondjes te zien is het ook al vaker gebeurd zonder dat je het gemerkt hebt.
Jouw dierenarts is nog niet langs geweest hè? Dat lijkt me stap 1, die kan al eens luisteren naar het hart. Komt daar niets uit, een kliniek waar ze ook een langdurig ECG kunnen maken. Als je het op film hebt kan dat ook veel helpen!
Cioccolato schreef:Waarom staat er überhaupt een hengst bij merries.. dat zou ik per direct veranderen. Helemaal vol met hormonen, willen dekken, tik uitgedeeld.
nine1987 schreef:Nee hoor.. Paard met nacrolepsie kan alle kanten uitgaan.. Het is inderdaad veelvoorkomend dat ze voor door de benen zakken, maar achterover komt ook zeker voor.. Zelfs zijwaarts.. Het is maar net waar de spierspanning als eerst afneemt.. (Al is dat laaste wel zeer zelden)
Voorbeeldje van paard dat achterover gaat..
https://m.youtube.com/watch?v=2lgvVZv8G ... gAo7VqN5tD
nine1987 schreef:Nee hoor.. Paard met nacrolepsie kan alle kanten uitgaan.. Het is inderdaad veelvoorkomend dat ze voor door de benen zakken, maar achterover komt ook zeker voor.. Zelfs zijwaarts.. Het is maar net waar de spierspanning als eerst afneemt.. (Al is dat laaste wel zeer zelden)
Voorbeeldje van paard dat achterover gaat..
https://m.youtube.com/watch?v=2lgvVZv8G ... gAo7VqN5tD
Art_Ificious schreef:Cioccolato schreef:Waarom staat er überhaupt een hengst bij merries.. dat zou ik per direct veranderen. Helemaal vol met hormonen, willen dekken, tik uitgedeeld.
De volwassen merrie staat op stal rust. En de andere is nog maar een veulen als ik goed gelezen heb in haar topic wat over het merrieveulen gaat. Die is nog geen jaar oud, lijkt me niet dat die al hengstig kan zijn?