Welke krachtvoer hoog in eiwit en energie bij 1 keer per dag voeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:45

Tatyana schreef:
pol013 schreef:
Ja maar loopt jouw paard ook ZZ-L? Anders heeft TS er toch niet zo veel aan?

Heb je het tegen mij? Nee, mijn paard loopt geen ZZL. Die van jou ook niet, zo te zien...

Nee, dat schrijf ik toch ook? Dat ze niet exact hetzelfde doen. Maar qua intensiteit en welke eisen ik heb van het voer komt het wél aardig overeen.
Want het gaat juist over zo geconcentreerd mogelijk aanvullen wat je nodig hebt.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:54

pol013 schreef:
Nee, dat schrijf ik toch ook? Dat ze niet exact hetzelfde doen. Maar qua intensiteit en welke eisen ik heb van het voer komt het wél aardig overeen.
Want het gaat juist over zo geconcentreerd mogelijk aanvullen wat je nodig hebt.

En dat geldt voor mij toch ook... Maar ik denk dat TS rustig moet kijken wat bij haar past, elk merk voer heeft zijn voor- en nadelen en je paard moet het ook nog willen eten.

Succes TS, de zoektocht naar fijn en passend voer is altijd lastig!

Moorkop

Re: Welke krachtvoer hoog in eiwit en energie bij 1 keer per dag voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:22

Even een vraag over de sojaschroot. Van welk(e) merk(en) is dit verkrijgbaar? Hier in de buurt lijkt niemand het te hebben/kennen. De mijne krijgt nu Topsport en vindt dat heerlijk maar die zakken worden iedere keer dat ik ze haal duurder lijkt het wel. Is sojaschroot los te voeren of moet dat alsnog ergens doorheen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:27

Moorkop schreef:
Even een vraag over de sojaschroot. Van welk(e) merk(en) is dit verkrijgbaar? Hier in de buurt lijkt niemand het te hebben/kennen. De mijne krijgt nu Topsport en vindt dat heerlijk maar die zakken worden iedere keer dat ik ze haal duurder lijkt het wel. Is sojaschroot los te voeren of moet dat alsnog ergens doorheen?

Ik heb het van het merk " De Heus". Mijn voerleverancier heeft het altijd op voorraad maar vaak kunnen ze het ook wel bestellen.
Geloof dat Mijten ook sojaschroot heeft. Wel iets duurder. Ik geef het altijd door ander voer heen. Zo los eten die van mij het niet.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 13:29

xLisaa schreef:
Goede tip inderdaad. Er zijn goede dingen genoemd. Wellicht de Cavalor Vitamino en de Topsport combineren, beide hoog in eiwit. Ik moet gewoon het een en ander naast elkaar gaan leggen en wat berekeningen maken wat het beste uit komt.

De Cavalor Vitamino is ook errrug prijzig zag ik :')
Ik denk dat ik de Pavo Vital ga proberen met Topsport en dan wat sojaschroot erbij. En dan uittesten inderdaad. De Topsport heeft opzich niet een compleet andere ingrediëntenlijst dan de muesli die ik nu geef.
Laatst bijgewerkt door xLisaa op 04-04-25 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 13:30

Moorkop schreef:

Ik had het bij Mijten besteld inderdaad.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:36

xLisaa schreef:
xLisaa schreef:
Goede tip inderdaad. Er zijn goede dingen genoemd. Wellicht de Cavalor Vitamino en de Topsport combineren, beide hoog in eiwit. Ik moet gewoon het een en ander naast elkaar gaan leggen en wat berekeningen maken wat het beste uit komt.

De Cavalor Vitamino is ook errrug prijzig zag ik :')
Ik denk dat ik de Pavo Vital ga proberen met Topsport en dan wat sojaschroot erbij. En dan uittesten inderdaad. De Topsport heeft opzich niet een compleet andere ingrediëntenlijst dan de muesli die ik nu geef.

Ja dat klopt maar het is een balancer dus je hoeft wr niet veel van te voeren.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 14:40

Minimaal 600 gram per dag zag ik wel dat komt neer op ongeveer € 2 per dag. Als enig voer zou dat nog wel kunnen, maar muesli is ook niet goedkoop en moet wel ergens de energie uithalen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:46

Hier kwam ik uit op Pavo liga en sojaschroot.
Pavo liga voer je 1 kg voor 500 kg paard en betaal je 1,20 euro.
Als dat niet genoeg is, dan linamix erbij dat is ook een mooi product.