Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
office schreef:Bij mensen met hooikoorts adviseren ze wel om wat vaseline om en in je neus te smeren om de pollen te vangen.
Zou ik een weekje proberen en dan ‘s avonds even weg vegen.Het is echt een vervelend probleem.
Hieperdi schreef:Ik volg even voor eventuele tips en tricks. Ik ben nu een week onderweg met de puur pollen. Elke dag 20 druppels gegeven ga het nu afbouwen naar om de dag maar weet niet of het nou echt werkt. Mijn paard is juist meer gaan hoesten sinds gebruik hiervan
SansaS schreef:Hieperdi schreef:Ik volg even voor eventuele tips en tricks. Ik ben nu een week onderweg met de puur pollen. Elke dag 20 druppels gegeven ga het nu afbouwen naar om de dag maar weet niet of het nou echt werkt. Mijn paard is juist meer gaan hoesten sinds gebruik hiervan
Puur pollen heeft echt 0,0 werking.
Als ze hoesten moet je naar de kliniek en zorgen voor medicatie..
Mijn paard heeft pollenallergie en daardoor astma in de zomer. Dat is serieus en geen kattenpis en moet je echt serieus nemen. Door het hoesten kunnen ze de longen blijvend beschadigen.
Ik geef zomers cetirizine 2x daags 20 pillen en daarnaast bij las van hoest of ademhaling Budesonide en atrovent in de flexineb vernevelen. Dat is het enige dat hier werkt.
SansaS schreef:Dat kan ik uit je berichtje niet opmaken en je vroeg adviezen dus het is goed bedoeld.
Hielp Budesonide en atrovent bij jou paard niet? Dat is jammer! Want dat is heel effectief. Moet je wel vernevelen of puffen. En uiteraard 2x per dag maar dat is met alle medicatie zo 1x daags helpt niet want het werkt maar 12 uur. Is soms wel gedoe want ik woon 20 minuten van stal en heb zelf kanker.. maargoed op goeie dagen lukt het zelf en anders een stalgenoot.
Dat het niet werkt heb ik van de dierenarts internist in longproblemen.
Mijn paard gaat van de allergie ook headshaken en deze combinatie helpt.
SansaS schreef:Hij headshaked ook niet? Want dat doet mijn paard er wel van en dat is erg pijnlijk helaas. Daarom dan ook die Budesonide 2x daags.
Hieperdi schreef:Spoiler:
SansaS schreef:Dat kan ik uit je berichtje niet opmaken en je vroeg adviezen dus het is goed bedoeld.
Hielp Budesonide en atrovent bij jou paard niet? Dat is jammer! Want dat is heel effectief. Moet je wel vernevelen of puffen. En uiteraard 2x per dag maar dat is met alle medicatie zo 1x daags helpt niet want het werkt maar 12 uur. Is soms wel gedoe want ik woon 20 minuten van stal en heb zelf kanker.. maargoed op goeie dagen lukt het zelf en anders een stalgenoot.
Dat het niet werkt heb ik van de dierenarts internist in longproblemen.
Mijn paard gaat van de allergie ook headshaken en deze combinatie helpt.
Budesonide werkt wel via flexineb. 2 x daags. 1 keer daags niet inderdaad. Helaas redt ik het niet om 2 x daags te gaan en ik laat de flexineb ook liever niet aan andere over (duur speeltje). Lastig allemaal, hij is verder niet benauwd. Hoest af en toe met aandraven maar nu ik puur pollen geef hoest hij iets meer. Ben toch ook wel benieuwd maar de ervaringen van scutellaria