Pollenallergie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:23

Bij mensen met hooikoorts adviseren ze wel om wat vaseline om en in je neus te smeren om de pollen te vangen.
Zou ik een weekje proberen en dan ‘s avonds even weg vegen.Het is echt een vervelend probleem.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:23

office schreef:
Bij mensen met hooikoorts adviseren ze wel om wat vaseline om en in je neus te smeren om de pollen te vangen.
Zou ik een weekje proberen en dan ‘s avonds even weg vegen.Het is echt een vervelend probleem.

Goeie ga ik ook nog proberen. Ik vind het echt zielig namelijk. Zelfs rollen of lopen is ze buiten adem op het ergst vd dag

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 16:00

Mijn oude merrie kon ook niet meer in de zomer op de wei. Ze stond in een binnenbox op zaagsel. Er was toen veel minder keus in ruwvoer, zij kreeg Hartog Lucerne. Zelfs geweekt hooi of kuil trok ze niet. Iedereen raadt dan een buitenbox aan omdat ze benauwd is, maar dat werkt echt averechts. Ook 24/7 buiten kan echt niet, niet op de wei en niet op een paddock. Ik had het geluk dat ik in de buurt van de zee woonde, dan heb je iets minder last van de pollen.

In de winter kon ik het met HMP poeder af, in het voorjaar startte ik met medicatie. Ze kreeg prednisolon gecombineerd met ventipulmin. Het is niet gezond, maar zonder kon ze niet. Ze heeft dit jarenlang gekregen zonder problemen. Dit was wel bijna 20 jaar geleden, ik weet niet of die nu nog zo gegeven wordt. Ik heb van alles geprobeerd aan netjes, zalfjes, poeders, ontgiften. Het enige dat ik toen nog niet kende was de hooikoortspillen voor mensen. Dat geven ze nu soms en dat kan wel helpen.

Ik kon in een binnenbak rijden, dat scheelde al. Ze gaf zelf aan of ze wat wilde doen of dat ze zich daar niet goed genoeg voor voelde. En inderdaad, het was sneu dat zij binnenstond en de rest buiten maar het alternatief was dat ik haar op slechte dagen al na een half uur volkomen buiten adem naar binnen kon halen. Ze heeft een aantal keer een aanval gehad, dan moest ik de dierenarts laten komen voor een injectie.

Ik heb haar in laten slapen toen er weer een hittegolf verwacht werd en ze het al heel slecht had. Dat wilde ik haar niet meer aandoen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:42

Ik volg even voor eventuele tips en tricks. Ik ben nu een week onderweg met de puur pollen. Elke dag 20 druppels gegeven ga het nu afbouwen naar om de dag maar weet niet of het nou echt werkt. Mijn paard is juist meer gaan hoesten sinds gebruik hiervan >;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:47

Puur pollen daar zou je toch al mee moeten beginnen voordat er klachten zijn?
Februari bijvoorbeeld.

Ik heb bij mijn paard wel echt baat gehad om een klassiek homeopaat haar uit te laten meten. Ook in haar acute fase jaren terug. Toen ze nog geen 2 uur meer buiten kom staan.
Misschien helpt jou paard dat ook?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:52

Hieperdi schreef:
Ik volg even voor eventuele tips en tricks. Ik ben nu een week onderweg met de puur pollen. Elke dag 20 druppels gegeven ga het nu afbouwen naar om de dag maar weet niet of het nou echt werkt. Mijn paard is juist meer gaan hoesten sinds gebruik hiervan >;)

Puur pollen heeft echt 0,0 werking.

Als ze hoesten moet je naar de kliniek en zorgen voor medicatie..

Mijn paard heeft pollenallergie en daardoor astma in de zomer. Dat is serieus en geen kattenpis en moet je echt serieus nemen. Door het hoesten kunnen ze de longen blijvend beschadigen.

Ik geef zomers cetirizine 2x daags 20 pillen en daarnaast bij las van hoest of ademhaling Budesonide en atrovent in de flexineb vernevelen. Dat is het enige dat hier werkt.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:10

SansaS schreef:
Hieperdi schreef:

Puur pollen heeft echt 0,0 werking.

Als ze hoesten moet je naar de kliniek en zorgen voor medicatie..

Mijn paard heeft pollenallergie en daardoor astma in de zomer. Dat is serieus en geen kattenpis en moet je echt serieus nemen. Door het hoesten kunnen ze de longen blijvend beschadigen.

Ik geef zomers cetirizine 2x daags 20 pillen en daarnaast bij las van hoest of ademhaling Budesonide en atrovent in de flexineb vernevelen. Dat is het enige dat hier werkt.

Ik geef dit niet tegen het hoesten maar tegen de allergie. Prima als jij het niet vind werken maar er zijn genoeg mensen die hier wel resultaat mee zien. Bedankt voor je advies over medicatie, kliniek etc maar dat hebben wij uiteraard allemaal al gedaan :')

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:15

Dat kan ik uit je berichtje niet opmaken en je vroeg adviezen dus het is goed bedoeld :).
Hielp Budesonide en atrovent bij jou paard niet? Dat is jammer! Want dat is heel effectief. Moet je wel vernevelen of puffen. En uiteraard 2x per dag maar dat is met alle medicatie zo 1x daags helpt niet want het werkt maar 12 uur. Is soms wel gedoe want ik woon 20 minuten van stal en heb zelf kanker.. maargoed op goeie dagen lukt het zelf en anders een stalgenoot.

Dat het niet werkt heb ik van de dierenarts internist in longproblemen.

Mijn paard gaat van de allergie ook headshaken en deze combinatie helpt.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:03

Spoiler:
SansaS schreef:
Dat kan ik uit je berichtje niet opmaken en je vroeg adviezen dus het is goed bedoeld :).
Hielp Budesonide en atrovent bij jou paard niet? Dat is jammer! Want dat is heel effectief. Moet je wel vernevelen of puffen. En uiteraard 2x per dag maar dat is met alle medicatie zo 1x daags helpt niet want het werkt maar 12 uur. Is soms wel gedoe want ik woon 20 minuten van stal en heb zelf kanker.. maargoed op goeie dagen lukt het zelf en anders een stalgenoot.

Budesonide werkt wel via flexineb. 2 x daags. 1 keer daags niet inderdaad. Helaas redt ik het niet om 2 x daags te gaan en ik laat de flexineb ook liever niet aan andere over (duur speeltje). Lastig allemaal, hij is verder niet benauwd. Hoest af en toe met aandraven maar nu ik puur pollen geef hoest hij iets meer. Ben toch ook wel benieuwd maar de ervaringen van scutellaria

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:05

Hij headshaked ook niet? Want dat doet mijn paard er wel van en dat is erg pijnlijk helaas. Daarom dan ook die Budesonide 2x daags.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:12

SansaS schreef:
Hij headshaked ook niet? Want dat doet mijn paard er wel van en dat is erg pijnlijk helaas. Daarom dan ook die Budesonide 2x daags.

Ja headshaken doet hij alleen met graasmasker of halster om op de wei zonder iets om zijn hoofd doet hij het niet. Met rijden ook niet ook niet op buitenrit/wandeling. Vorig jaar toen hij een tijdje 2 x daags op budesonide stond stond hij nog wel te headshaken

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 13:22

Hieperdi schreef:
Spoiler:
SansaS schreef:

Budesonide werkt wel via flexineb. 2 x daags. 1 keer daags niet inderdaad. Helaas redt ik het niet om 2 x daags te gaan en ik laat de flexineb ook liever niet aan andere over (duur speeltje). Lastig allemaal, hij is verder niet benauwd. Hoest af en toe met aandraven maar nu ik puur pollen geef hoest hij iets meer. Ben toch ook wel benieuwd maar de ervaringen van scutellaria

Bij mijn paard (headshaker, pollenallergie en astma) deed puur pollen niks maar scutellaria geeft wel echt effect. Veel minder shaken sinds ik hem dat geef (geef het nu 3 jaar vanaf feb ongeveer).

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 21:30

Wellicht nog het proberen waard dus. Bedankt voor je bericht

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:40

Zijn er ook nog mensen die scutellaria 1 x daags geven? Hoeveel druppels geven jullie dan