Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hutcherson schreef:Kidde schreef:@Hutcherson een oseopaat of andere behandelaar heeft volgens mij nog steeds geen echo of röntgen ogen. Volgens jou kan hij of zij dan alsnog wel gaan laseren. Ik vind dat je dan blind aan het behandelen bent, je hebt namelijk geen idee waar het probleem exact zit.
Een goede dierenarts kan overigens zeker wat met vage klachten. Een paard hier liep ook wat stijf en bleek problemen met de meniscus te hebben
Dus eigenlijk zeg je dat geen enkele niet-DA mag laseren?
Want dan gebeurt echt heel veelvuldig en laser heeft niet echt nadelen (behalve voor je portomonee).
Een osteopaat voelt waar spanning zit, probeert die te normaliseren en zet laser in bij hardnekkige spanning die al lang aanwezig is. Met laser kun je dan de spier even ontspannen zodat je een blokkade kunt weghalen en de hele boel chronisch normaliseert. Je behandeld dus niet een medische diagnose met laser als osteopaat, maar dat wat je onder je handen voelt.
Hutcherson schreef:Wat dacht je van beiden?
DA erbij betrekken lijkt me zonde van het geld. Aangezien die eerst veel onderzoeken zal doen voordat er iets uitkomt, als er al iets uitkomt. Want neurologisch kan niks worden getest even gauw.
Osteopaat met laser kan zeker kijken of je paard met wat simpele handelingen weer beter gaat. Kost je 1 max 2 behandelingen. Osteopathie is geen abonnement he. Stuk goedkoper dan de DA. En kan je altijd later nog inschakelen. Wel een goede osteo uitkiezen.
Hutcherson schreef:Dus eigenlijk zeg je dat geen enkele niet-DA mag laseren?
Hutcherson schreef:Welke schade richt een laser aan dan?
En een osteopaat stelt zeker wel diagnoses, alleen geen medische. Ik denk dat we langs elkaar op praten. Eigenlijk heb ik al wel gezegd dat een osteopaat lasert en behandeld op wat hij/zij waarneemt met de handen. Hypertonie die hardnekkig is wordt gelaserd. Onrust in fascia, kan worden gelaserd (niet voorkeur), verzuring kan worden gelaserd, stuwing in bv galwegen, kan worden gelaserd.
Wondgenezing stimuleren? Kan gelaserd worden, eczeem/huidirritatie etc kan gelaserd worden.
Wat zou de schade dan zijn?
Iedere peut/paat heeft eigen diagnostiek en handeld naar aanleiding wat er in die diagnostische fase is gevonden.
Bij een DA is dat bv een peesblessure en een osteopaat voelt bv een trigger point of blokkade op de schoft of thoracolumbale overgang. Een fysio of masseur voelt spanning in de onderrug musculatuur, etc.
Elk discipline werkt met diagnostiek in zijn eigen expertise. Het is dus niet een voorwaarde dat een DA eerst komt diagnosticeren voordat een osteo zn werk kan doen. Dat heeft niets met een goede of slechte osteo te maken maar verschil in expertise en diagnostiek.
Popstra schreef:Wwllicht het paard spat heeft, of ontstoken andere gewrichten.
Dat gaat een osteo met een laser niet verhelpen
Hutcherson schreef:Welke schade richt een laser aan dan?
En een osteopaat stelt zeker wel diagnoses, alleen geen medische. Ik denk dat we langs elkaar op praten. Eigenlijk heb ik al wel gezegd dat een osteopaat lasert en behandeld op wat hij/zij waarneemt met de handen. Hypertonie die hardnekkig is wordt gelaserd. Onrust in fascia, kan worden gelaserd (niet voorkeur), verzuring kan worden gelaserd, stuwing in bv galwegen, kan worden gelaserd.
*knip*
Bowo schreef:Hutcherson schreef:Welke schade richt een laser aan dan?
*knip*
Dit zijn wel de opmerkingen waardoor het vertrouwen zo laag ligt. Een laser gaat nooit diep genoeg doordringen in het lichaam om de galwegen te bereiken. Natuurkundig gezien wordt die diepte niet gehaald.
Hutcherson schreef:Dus osteo stelt geen medische diagnose, maar wel osteopathische diagnose.
Daar zit verschil in. Maar ik staak voor nu mijn poging dit duidelijk proberen te krijgen..