Popstra schreef:Nee geen paniek scan laten maken. Mijn paarden worden 2x per jaar door de sportarts bekeken en die zei toen ik haar later al 6 maanden weer terug in wedstrijd gerichte training had dat als dat al zo lang goed ging ik me niet druk hoefde te maken over de pees.
Dat doe ik dus ook niet meer nu.
Supplementen heb ik er ook nooit voor gebruikt. Enkel uit laten stappen in de molen op harde ondergrond vind ik tof na een training. Maar dat geld voor al mn paarden
Ik ben uiteindelijk ook vooral van de pragmatische aanpak.
Als je groen licht gekregen hebt komt er ook gewoon een moment dat het goed is of niet goed is.
Zolang je maar netjes opbouwt. Met genoeg stap momenten tussendoor en rustdagen tussendoor moet het op een gegeven moment ook weer gewoon kunnen.
Als het dan een gewone opbouw niet aankan, is het ook gewoon niet goed genoeg geweest en zal een weekje wachten ook niet meer zo veel uitgehaald hebben. Dan is het (hoe

ook) gewoon back to the drawing board.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En het levert genoeg benauwde momenten op.
Maar ik stel gewoon weer een doel. Train daar naartoe. Doe er subtiel een schepje bovenop elke keer. En inspecteer weer. En ja, dan sta je na je eerste rondje springen 'met knikkendje knietjes' voor de stal om te bekijken of het nog goed genoeg is. Maar dat ene rondje springen mag in een nette opbouw het paard de das niet omdoen. Als dat niet kan was het gewoon niet goed.
Of zoals de dierenarts het omschreef: opbouwen alsof het om een groen paard gaat.
(scheelt ook dat ze hier in vrijheid zo veel rottigheid uithalen dat het zelden exclusief aan mij zal liggen als het wel mis is.....)