Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Zonder verdoving en niet-elektrisch is niet goed meer tegenwoordig ??Hoe worden haar tanden gedaan? Wel gewoon onder verdoving en elektrisch zodat het echt goed is?
Jokonootje schreef:XladyX schreef:Kun je met je stalhouder misschien afspreken om een stukje af te zetten met een draad op timer (X gate oid hoe het ook heet) die dan na bijvoorbeeld twee uur weer open schiet automatisch? Dan kun jij je paard apart zetten naast de kudde = ze is niet alleen, en hoef je niet op haar te wachten. Dat is hier een oplossing voor ons paard wat traag eet.
Dat zou misschien nog een optie kunnen zijn... Ga ik me eens in verdiepen
Daihyo schreef:Ik zou het ook zoeken in rijker voer met bijvoorbeeld een balancer voor vitamines en mineralen, zodat je daarnaast echt een dikmaker kunt geven. Ik denk dan aan Coolstance Copra, Marstall bergwiesen mash (hele smakelijke slobber) of een brok als Hippalgo bodybuilder. Of al fibrebeet ipv speedibeet.
Die timer is niet eens zo’n gek idee. Dan kun je haar gewoon neerzetten met een emmer eten en desnoods nog wat rijk hooi.
Weet je zeker dat de huisvesting wel passend is? Want als ze als enige warmbloed tussen koudbloeden staat en bijvoorbeeld onbeperkt arm hooi krijgen, dan kan dat voor jouw paard gewoon onvoldoende zijn.
Cioccolato schreef:Maar krijgt geen goede voeding.. dus ergens gaat er wel iets mis in management.
Voor jou is die perfect. Voor je paard helaas minder.
Jokonootje schreef:Cioccolato schreef:Maar krijgt geen goede voeding.. dus ergens gaat er wel iets mis in management.
Voor jou is die perfect. Voor je paard helaas minder.
Voer is aan te passen....
Maar goed ik heb wat tips gehad.
Mijn paard is hier gelukkig en ik ben er gelukkig. Ze is niet graat mager hooguit wat schraal nu.
Het enige wat ik vroeg was of er iemand misschien een tip heeft hoe ik haar iets sneller kon laten eten. Niet over welk voer ik haar geef. Ze doet het er oke op. Van het voorjaar wil ik best eens kijken naar een voerwissel. Nu echt niet
Jokonootje schreef:Het enige wat ik vroeg was of er iemand misschien een tip heeft hoe ik haar iets sneller kon laten eten. Niet over welk voer ik haar geef. Ze doet het er oke op. Van het voorjaar wil ik best eens kijken naar een voerwissel. Nu echt niet